• Loriyana

Ni som verkligen INTE ville ha en son men fick det, hur gick det med anknytningen efteråt?

Anonym (flickmamma) skrev 2011-01-11 16:16:58 följande:
    Jag har haft chansen att ta reda på könet under hela tiden eftersom jag gjorde ett FVP i v17 men vi har avböjt, har inte ringt in och kollat det. Och vid varje UL har vi sagt redan från början att vi inte vill veta köner så de får inte kolla "där nere". Anledningen till detta är att jag är rädd att jag hade blivit så besviken av att höra att det är en pojke att hela graviditeten hade blivit förstörd och jag har inte lust att gå omkring och vara ledsen och besviken i flera månader. bättre att bara ta det som det kommer på förlossningen....
    Jag tycker det är mycket klokt! Min mamma berättade att när hon först blev gravid så önskade hon sig en flicka. Hon fick reda på att det var en pojke och hon kände sig besviken. Med barn nr 2 fick hon helt enkelt bara barnet på brösten utan att någon sa till henne vilket kön barnet hade och hon förälskade sig omedelbart med den lilla krabaten...visade sig att det var en pojke det med. Men den här gången gjorde det liksom ingenting.

...sen fick hon mig (flicka) och min lillebror samt mina två systrar ;)
Svar på tråden Ni som verkligen INTE ville ha en son men fick det, hur gick det med anknytningen efteråt?