Anonym (pojke) skrev 2011-01-05 18:04:33 följande:
Är det inte någon här som känt att det vore roligt att få en liten variant av sin kille/sambo/man? Alltså en son som påminner om sin älskade?
Jag känner iaf så. Vill ha en pojke med sin pappas snälla ögon, fina blonda hår, härliga sätt osv. Självklart kan en son bli mer lik mamman på sådana saker än pappan, det vet man ju aldrig. Men jag känner ändå spontant att jag vill föda en "mini-T". En pojke som kommer växa upp och bli lika stor, stark och härlig som sin pappa.
Sedan vill jag nog lika mycket, eller nästan ännu hellre, ha ett dotter som jag kan göra tjej-saker med. Men hon kanske blir värsta pojkflickan, det vet man ju inte heller!
Ja, oh ja! Och det har jag fått också. Dessutom har jag fått en son som är mig upp i dagen. Jag förstår hur du menar, för just sådär tänker jag också! Jag vill gärna ha en flicka för jag tycker att det skulle vara kul att se hur en flicka "made by us" skulle kunna se ut!
Och jag ser jättemycket fram emot när mina killar blir stora, starka karlar med egna barn. Så absolut! En annan grej jag tänkt på kring detta om att vilja ha en dotter, är att vi då kanske skulle invigas i "Hello kitty-världen" och allt det där. Det där som tjejer brukar hålla på med som inte jag själv gjorde som barn. Jättespännande eftersom jag var en pojkflicka. Barbie - go home! Tyckte jag ungefär. Jag byggde kojor i skogen och sånt. Ritade, pysslade, pusslade. Ganska så könsneutrala grejer. Hur man blir som vuxen går inte att sia om utifrån ens preferenser som barn. Jag var väldigt tekniskt intresserad och blev föga förvånande ingenjör. Min kompis som lekte med dockor, flätade hår och hade fina klänningar, hon blev också ingenjör. Man vet aldrig var det landar.