Inlägg från: Anonym (mor till son) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mor till son)

Ni som verkligen INTE ville ha en son men fick det, hur gick det med anknytningen efteråt?

Man får det barn man behöver. Både pojkar och flickor har ju olika problem. Det är olika saker man kanske oroar sig för. Det kommer man ju inte ifrån hur man än beter sig. Jag har en son och har aldrig haft svårigheter att knyta an till honom, fattar faktiskt inte ens problematiken med det. Har man svårt att knyta an har man ju psykiska problem som behöver tas itu med.

• Anonym (mor till son)
    Anonym (flickmamma) skrev 2011-01-06 13:57:25 följande:
    Jag tror som nån skrev att det är mina egna fördomar mot män som spökar. Enligt mig är männen, eller mansvärlden, väldigt "grabbig" och tråkig, känslokall, våldsam med krigslekar, fascination kring lagsport som hockey och fotboll som jag tycker är ganska trist också, högljudda och stimmiga lekar. Men barnen präglas ju av en själv, fast många säger att plötsligt - helt utan uppmuntran eller nåt, t o m tvärtom, så började deras söner bli intresserade av bilar och teknik och vara lite våldsamma och stökiga. Även folk som själva är miljöpartister som hatar bilar och inte har nån själv typ, har fått pojkar som älskar bilar och högljudda lekar med dessa. Konstigt.

Även om barnen präglas av föräldrarna och en pojke blir mjuk och känslosam så finns det ju en värld därute som påverkar dem senare i form av grupptryck etc. En värld som säger att män ska vara grabbiga och tuffa. Trista ideal enligt mig, kanske därför jag är så rädd att få en pojke, jag gillar inte den stereotypiska mansvärlden och deras ideal.

Men som många skriver så är alla barn individer och min är ju som sagt absolut ingen grabbig, hård typisk hockey-kille utan en snäll, känslosam och rolig typ
    Men du gillar de kvinnliga idealen då? De är inte stereotypa?
    Det måste vara du som är stereotyp i ditt tänkande.
Svar på tråden Ni som verkligen INTE ville ha en son men fick det, hur gick det med anknytningen efteråt?