• vampyria2

Ni som verkligen INTE ville ha en son men fick det, hur gick det med anknytningen efteråt?

När jag väntade min son så blev jag faktiskt jätte besviken när vi fik reda på att det skulle bli en liten grabb, hade tre döttrar innan och visste hur underbart det var...från den sekunden han föddes så älskade jag honom gränslöst och tycker att han är det mest fantastiska som finns. Har knytit an till honom minst lika bra som till de andra plus att jag har upptäckt att det inte finns någon skillnad på att ha en son eller en dotter Drömmer

• vampyria2
    Anonym (flickmamma) skrev 2011-01-05 18:17:34 följande:
    Jag har även tänkt på en annan sak: för min dotters skull - blir man inte tajtare med en lillasyster än en lillebror liksom? Jag skulle så gärna vilja att hon hade ett syskon att alltid luta sig mot, som nära vän i livet. har man nåt gemensamt med en bror de första 30 åren av sitt liv?
    Fast det blir ju inte alltid så min två äldsta är det bara två år emellan och de är tjejer bägge två. De är jätte olika och har aldrig umgåts något, de är 16 och 18 år...jag och min storebror som är två år äldre än mig umgicks hela våran uppväxt och jag är så glad över att ha honom i mitt liv i stället för nån syster Drömmer
Svar på tråden Ni som verkligen INTE ville ha en son men fick det, hur gick det med anknytningen efteråt?