Håller på och tappa greppet tror jag...
Den här tiden av dygnet är skön. När familjen sover! Själv är ja en nattmänniska som sällan somnar före midnatt. Ja känner igen mig att inte orka längre ibland, händer inte så ofta men ibland vill ja bara stanna upp och skrika allt vad ja orkar!
Jag jobba på helger och är hemma med barnen på veckorna. Dvs ingen ledig tid fast man är ledig 5 av 7 dagar :)
Jag har själv valt det och ångrar inte att ja fått tillbringa så mycket tid med minstingen och byggt upp våra band till varandra, både på gott och ont. Ja är för snäll egentligen och har lite svårt att säga nej för vi vill oftast samma sak men de tenderar i att han tror han får som han vill alltid :)
mitt sätt att handskas med det är att ja hittar något ja vill göra och går in 110% i det när ja är "ledig" från familjen. Det funkar för mig för då kan ja koppla bort det jobbiga som man kan grubbla över och göra något som är roligt..
Finns en sak till som är viktigt, som du nämner. Tid för varandra själva! En bio är super, middag bättre och en hel dag med mat, mys och bara vara är bäst. (för mig)