Inlägg från: pappakl |Visa alla inlägg
  • pappakl

Håller på och tappa greppet tror jag...

Jag känner igen mig själv... inte i dig utan i dina barn. Jag va en jäkla pina emot min mamma, jag slogs och var trottsig.

Nu har jag skaffat eget baran som är på 1½år och det bästa jag gjorde va att sätta pli på henne direkt. Hårda regler för en bättre vardag, för oss båda.

Jag är ensam pappa med barnet Vv, hon säger aldrig emot mig, vi har riktigt mysiga och lekfulla dagar, går ut 1 gång om dagen tillsammans ut över dagis mellan 9-14.
    Försök med att sätta hårdare regler så dom inte kastar mat och beter sig på detta viss.

Trotts allt tror jag inte det är så himla roligt för dina barn att vakna mitt i natten, få skäll när de beter sig på olämpligt sätt men framför allt ser jag att både du och din fru lider av det.

Men visst är där en sorts charm runt det hela.

Prata lugnt och sansat för dina barn att de gör fel och vilka konsekvenser som kan uppkomma. Få dem att förstå det hela problemet på ett bra och barnvänligt sätt.

Vill absolut inte kritisera eller berätta för dig vad du ska göra. Men e tips kan förändra :)

Power2010 skrev 2011-01-05 21:08:49 följande:

Ollepapp!

Alla med barn har varit där :)
    Blir nästan tårögd, Mina barn är nu 8 och 6 år.....

Den tiden kan vara en kamp!
    Sömnlöshet och kaoset kan göra en galen.

Jag har bara ett tips,
    om jag skulle göra något annorlunda med blicken i backspegeln.....

Ta hjälp av andra !
    Kan ni lämna bort något eller bägge barnen någon/ngra nätter?
    Eller kan någon ta barnen hos Er så att ni kommer bort någon eller några nätter

Om det inte finns det så kan Du och Din fru varva?
    En tar barnen medan den andre kan få en kväll / en dag - time out
    Det är inte alltid man behöver vara bägge med barnen även om man tror det.

Kvalitets tid är inget du får - den måste du ta - planera - i samråd med din fru givetivs :)

När du / ni nu får kvalitetstid - fyll inte den med massa "måsten" - utan gör kanske ingenting......

Ta var på dig broder!

Håller med dig till fullo.

Ta och köp in en barnvakt för en kväll. Gå på restaurang och bio en kväll eller varför inte en heldag på ett spa för er båda?
Svar på tråden Håller på och tappa greppet tror jag...