• Storakarin

Äggdonation på Island

hej majim
    Jag står på väntelista för donator på island ALlt är klart så när rätt donator dyker upp så är det en snabb process. Jag fick mkt gott intryck av kliniken och läkaren Thordur som vi har.  Priset är ok och allt är bra. Mejlar man dit får man svar på en gång . Vi har ju väntat 10 månader nu men det är dels pga vulkanen och dels har vi tackat mej till 2donatorer . Vi vill ha känd donator och det kan man få på island . kan bara vamt rekommendera island än så länge men vi är ju inte i hamn ännu.!

• Storakarin

hej ær faktiskt pa island nu och ruvar ett prima embryo. 4800 eur0 + progynon(billigt 120 skr) och progesteron (dyrt ca 1000 skr). Vi fick skicka standard blodprov ( hepatit hiv etc) Jag gjorde pa eget initiativ ett ultraljud ett par dar innan resan for att se om slemmhinnan var ok och det var den. Det ær allt. Vi gær FET vilket de rekommenderar eftersom man intre behover synkas med donatorn och andra resan kan faktiskt kvinnan aka sj´ælv, men vi gillar island sa vi akte pa en veckas semester. Vill du ha tips om boende har jag fler bra a billiga satt. Super trevligt bematande och sprakkunniga lakare. Dr Gudmundur kan tom svenska. Kan bara varmt rekommenaera. Valde sjælv att sætta i ett embryo bara , vi har tvð till i frysen tom att jag fyller 49.
    Lycka till!

• Storakarin
    Juliette F skrev 2011-08-13 14:08:44 följande:
    Jättebra pris Storakarin, 4800 Euro! Vi betalar lite mer, 4900 euro i Brno. Trodde det var det "bästa budet" i Europa, men tji fick man :). Ok, Polen är mycket billigare, om man har lust att vänta i 1-2 år...

Är det långa väntetider för ÄD på Island?

Än en gång - superlycka till med ditt toppen-embryo, håller tummar o tår för en rejäl Gravid...  Blir glad av att se många Plus  här i ÄD-forumet!!

Skrattande
    inte sa farligt, men vi hade otur med vulkanen sa det tog ett tag. men forsta erbjudadnet om donator kom vældigt snabbt. Kænda donatorer ær det vanliga.
  • Storakarin
    Leiben skrev 2012-05-12 21:18:24 följande:
    tar upp den här tråden igen då jag funderar på island. Hur har det gått för er?
    det har inte gått ngt vidare Första FET i augusti förra året misslyckades och även vårt andra och sista försök nu nyligen då 2 embryo sattes in .
    Nu gör vi inga fler besök.
    Jag kan inte säga ngt negativt om kliniken men jag har inget att jämföra med. När jag läser olika trådar här där folk gör ÄD i andra länder så verkar de ta mer mediciner- men det kankse beror på behov och ej på klinik. Jag tog bara progynon innan och progynon och progesteron efteråt till BIM.iSland var vårt enda alernativ då vi ville ha öppen donator.
    Är glad över att ha upptäckt detta fina land som Island är. Det får jag ta med mej istället.Kliniken ligger i en grannkommun till Reykjavik som heter Kopavagur.... just den oretn kunde man kankse klara sej utan,,,, men Reykjavik ären skön stad...
  • Storakarin
    Leiben skrev 2012-05-13 12:48:21 följande:
    tack för ditt svar. Tråkigt att det inte gick vägen. hur förhåller ni er till det?

ang medicinering verkar allt göras mer utomlands. de nordiska länderna liknar varandra och har också bättre statistik. när jag gjorde äd i Sverige tog jag samma medicinering som du beskriver ovan. och det gick vägen.  

det är just det där med öppen donator för vår del också som väger in. att det ska vara så svårt att hitta? 
    Vi bestämde oss för att prova alla ägg som vi fick och det gjorde vi. Nu har vi satt punkt och nöjer oss med den hemgjorda sonen vi redan har - man kan ju inte vara ledsen för det.
    Jag kan  rekommendera kliniken , de var mkt måna om att allt detpraktiska skulle funka med resor och så. Man fick alltid svar snabbt när man mejlade. Öppen donator kan man få i Danmark och Finland men där är åldersgränsen 45 så det var aldrig aktuellt. Åldersgränsen på Island är 49.
    I mitt förra inlägg skulle det stå KOpavagur och ORTEN inget annat Jag gör så mkt stavfel på internet.
  • Storakarin

vi har gjort två försök - inget lyckades. Har inte erfarenhet av ngn annan klinik så jag kan inte jämföra. Folk som varit på kliniker söderut eller österut verkar få mkt mer mediciner. De gör många behandlingar och det är ju ett gott tecken , många på få personal. Donatorn blir ju också känd för ev . barn.
    'Priset var bra och Reykjavik är en kul stad att besöka. Kom ihåg atta bada i blå lagunene INNAN isättningen...
    efter får man inte bada varmbad nämligen.
     Kliniken lgger i Kopavagur- en betong förort och man tar sej enkelt och billigt dit med lokalbuss!     
    Lycka till! Tyvärr har väntetiderna på island blivit så långa att vi inte kan göra ngt mer försök -. annars hade jag gjort en tredje gång med ny donator- 

• Storakarin
    Leiben skrev 2012-11-11 16:50:30 följande:
    puffar!

står nu i kö på kliniken i island och undrar om fler gör det eller har erfarenhet av kliniken där. 

såg först nui att det var du- du fick nästan samma svar två ggr! Lycka till ivarje fall!
Svar på tråden Äggdonation på Island