Äggdonation på Island
Jag undrar om det finns någon som gjort eller funderat på att göra IVF med donerade ägg på Island. I så fall vad har ni för erfarenheter+
Jag undrar om det finns någon som gjort eller funderat på att göra IVF med donerade ägg på Island. I så fall vad har ni för erfarenheter+
hej majim
Jag står på väntelista för donator på island ALlt är klart så när rätt donator dyker upp så är det en snabb process. Jag fick mkt gott intryck av kliniken och läkaren Thordur som vi har. Priset är ok och allt är bra. Mejlar man dit får man svar på en gång . Vi har ju väntat 10 månader nu men det är dels pga vulkanen och dels har vi tackat mej till 2donatorer . Vi vill ha känd donator och det kan man få på island . kan bara vamt rekommendera island än så länge men vi är ju inte i hamn ännu.!
Tack- känns bra med lite info från någon som är lite längre påväg!
Hej StoraKarin. Hur har det gått? Vad heter kliniken? Hur mycket har ni fått betala? Hur många besök vid kliniken har ni gjort och hur länge har ni behövt stanna vid varje besök? Vilken dokumentation har ni behövt skicka till kliniken?
Vänliga hälsningar
Mathilda My
hej ær faktiskt pa island nu och ruvar ett prima embryo. 4800 eur0 + progynon(billigt 120 skr) och progesteron (dyrt ca 1000 skr). Vi fick skicka standard blodprov ( hepatit hiv etc) Jag gjorde pa eget initiativ ett ultraljud ett par dar innan resan for att se om slemmhinnan var ok och det var den. Det ær allt. Vi gær FET vilket de rekommenderar eftersom man intre behover synkas med donatorn och andra resan kan faktiskt kvinnan aka sj´ælv, men vi gillar island sa vi akte pa en veckas semester. Vill du ha tips om boende har jag fler bra a billiga satt. Super trevligt bematande och sprakkunniga lakare. Dr Gudmundur kan tom svenska. Kan bara varmt rekommenaera. Valde sjælv att sætta i ett embryo bara , vi har tvð till i frysen tom att jag fyller 49.
Lycka till!
Jättebra pris Storakarin, 4800 Euro! Vi betalar lite mer, 4900 euro i Brno. Trodde det var det "bästa budet" i Europa, men tji fick man :). Ok, Polen är mycket billigare, om man har lust att vänta i 1-2 år...
Är det långa väntetider för ÄD på Island?
Än en gång - superlycka till med ditt toppen-embryo, håller tummar o tår för en rejäl ... Blir glad av att se många här i ÄD-forumet!!
Ja dessa vulkaner, det drabbar ju inte bara island utan flygtrafiken i hela EU . Får hoppas att de håller sig lugna nu i september. Annars får jag väl lifta till Brno!
När ska du göra ditt graviditetstest, Storakarin?
24 augusti....
9 dagar kvar då.. än en gång, håller tummarna för ett fett !!
tar upp den här tråden igen då jag funderar på island. Hur har det gått för er?
puffar!
står nu i kö på kliniken i island och undrar om fler gör det eller har erfarenhet av kliniken där.
vi har gjort två försök - inget lyckades. Har inte erfarenhet av ngn annan klinik så jag kan inte jämföra. Folk som varit på kliniker söderut eller österut verkar få mkt mer mediciner. De gör många behandlingar och det är ju ett gott tecken , många på få personal. Donatorn blir ju också känd för ev . barn.
'Priset var bra och Reykjavik är en kul stad att besöka. Kom ihåg atta bada i blå lagunene INNAN isättningen...
efter får man inte bada varmbad nämligen.
Kliniken lgger i Kopavagur- en betong förort och man tar sej enkelt och billigt dit med lokalbuss!
Lycka till! Tyvärr har väntetiderna på island blivit så långa att vi inte kan göra ngt mer försök -. annars hade jag gjort en tredje gång med ny donator-
hej ær faktiskt pa island nu och ruvar ett prima embryo. 4800 eur0 + progynon(billigt 120 skr) och progesteron (dyrt ca 1000 skr). Vi fick skicka standard blodprov ( hepatit hiv etc) Jag gjorde pa eget initiativ ett ultraljud ett par dar innan resan for att se om slemmhinnan var ok och det var den. Det ær allt. Vi gær FET vilket de rekommenderar eftersom man intre behover synkas med donatorn och andra resan kan faktiskt kvinnan aka sj´ælv, men vi gillar island sa vi akte pa en veckas semester. Vill du ha tips om boende har jag fler bra a billiga satt. Super trevligt bematande och sprakkunniga lakare. Dr Gudmundur kan tom svenska. Kan bara varmt rekommenaera. Valde sjælv att sætta i ett embryo bara , vi har tvð till i frysen tom att jag fyller 49.
Lycka till!