• 3anpåväg

Hur snabbt gick ni ner i vikt ?

Jag har ca 10 kg kvar att gå ner.
    Om jag går ner 1kg per vecka så tar det ju 10 veckor...... men går det att gå ner så snabbt?

Ammar heltid och motionerar så gott jag hinner, promenader för det mesta.

Hur snabbt har ni minskat i vikt?  Har ni lyckats med 1kg/veckan ?

• Svar på tråden Hur snabbt gick ni ner i vikt ?
  • 3anpåväg

Tack för alla svar!

Nej, självklart tänker jag inte banta. Tänkte bara på om det var möjligt att gå ner enbart via amning och att äta som vanligt.
    Har aldrig klarat av att gå på någon strikt diet ändå  har noll självdiciplin!

Då ska jag testa viktklubb efter amningen! Verkar som något jag kan klara av att följa! Tack!

Det är roligt att höra om hur snabbt det gått för andra, det ger mig lite hum om vad som är möjligt.
    Det känns som vågen står still, fast det gör den nog inte... är bara så otålig!

• 3anpåväg
    Knoddster skrev 2011-01-06 13:55:52 följande:

Första gången jag fick barn, 090301, så gick jag upp 22 kilo. Elva månader senare var de borta och jag var gravid på nytt. Den här gången gick jag upp 25 kilo. Jag fick barn 101021, alltså för ca 2½ månad sedan. Nu har jag kvar ca 6-7 kilon av de 25. Jag har dock varit stenhård och druckit pulverdrycker i ca 9 veckor. De senaste två veckorna har jag dock ätit kvällsmat ibland. Hårt - men vill man ner så vill man. Låt mig bara säga att magen är MYCKET större trots att kilona försvinner.

Fick min son dagen efter dig ju Gravid 
    Måste säga att du har varit duktig!  Det är inte lätt när man har en liten bebis.

Menar du att magen är större än efter första grav?
    Jag har en vag förl. och 2 snitt och jag upplevde det som att magen var mer och längre svullen efter snitten.
    Jag väger nu 70kg och innan grav. vägde jag 60-61kg. Så 13kg har försvunnit (inkl. bebis )
  • 3anpåväg
    vittra skrev 2011-01-01 22:37:09 följande:
    Om du helammar så bör du inte banta eftersom det skadar bröstmjölken (det frigör tungmetaller ur fettvävnaden som då går raka vägen in i bröstmjölken). Personligen anser jag att man åtminstone kan vara så pass förnuftig att man väntar tills man ammat färdigt innan man börjar banta, så bråttom är det faktiskt inte!
     Men om jag går ner snabbt på "naturlig väg" dvs äter nyttigt i lagom mängd och rör på mig... frigörs inte tungmetaller ur fettvävnaden och går över i mjölken då också?
    Funderar på om det innebär någon fara, så att jag borde äta mer fett...?
Svar på tråden Hur snabbt gick ni ner i vikt ?