• Egomamma

Planerat snitt är fusk!

Ts verkar vara en mogen människa.. eller kanske inte. Själv har jag inte haft några problem med att få mina två sövda och planerade snitt.

Jag grät inte en droppe,
    jag redogjorde bara EN gång (första) för vad jag hade för skäl att begära snitt, nämligen att jag kände att jag var missnöjd med att ens vara gravid och för att jag inte skulle få världens depression och förskjuta mitt barn så vore det nog bäst att smärt- och läkarrädda jag fick bestämma över förlossningen åtminstone, eftersom jag inte ens visste att jag var gravid före vecka 26 och det var då tämligen försent för mig att välja abort, något som jag gjort vid tre andra tillfällen, varav två en gång med tvillingar. Så nej, jag var inte lycklig över att få barn, och då tyckte läkarna som jag att det var viktigt att jag fick känna lite att jag hade NÅGON form av val.

Andra gången steriliserade jag mig samtidigt som snittet, det var alltså ett måste att söva mig och snitta mig för att inte slösa på skattebetalarnas pengar och göra dubbla operationer. Jag ville ha snitt, men inte lika gärna som första gången.  Andra gången var inte samma chock som första, så där var steriliseringen huvudskälet till att jag snittades.

TS, du borde inse att alla har sina personliga anledningar till varför man väljer snitt, och du ska också fundera på om det här är något som DU bör yttra dig om, eftersom du inte har ett snitt i bagaget.. Du verkar inte ens ha insikt i hur processen är innan man beslutar om snitt eller inte snitt. Det krävs bra mycket mer skäl än bara förlossningsrädsla för att beviljas eftersom det är tre-fyra gånger dyrare än en vanlig förlossning.. Skaffa gärna fakta innan du öppnar en tråd som uppenbarligen bara finns för att provocera.

Svar på tråden Planerat snitt är fusk!