Krokodila skrev 2010-12-31 01:07:25 följande:
Nu när jag gick min undersköterske utbildning så fick jag även lära att barnmisshandeln har ökat kraftigt i Sverige, Jag blev lite förvånad över just detta,men läraren förklarade att det följer med alla "nysvenskar". Dom slår sina barn i hemlandet och dom tar även denna fina kultur med sig.
Kan helt klart tänka mig att denna idioti i trafiken härleder från dessa individer. Har ni någonsin sett en bilbarnstol i länder som Turkiet eller Iran ?
När jag var på semester i mellanöstern så viste ingen vad jag pratade om då jag frågade efter bilstol till min ettåring. Det resulterade i att jag inte satte mig i en bil under hela resan.
Bara för att man kommer över detta lands gränser så betyder det inte att man automatiskt blir förnuftig.
Nåja, barnmisshandeln har varit rätt hög i Sverige hela tiden och att den ökar beror nog bra mycket mer på att vi börjar få en mer auktoritär uppfostran igen i Sverige och inte så mycket med invandringen att göra. Tänk efter: Vi har jättemånga som invandrar från Finland, Norge, USA och England, i både USA och England är ju aga tillåtet fortfarande, men jag tror inte det är just DEM folk tänker på när man pratar barnmisshandel och invandrare, eller hur?
Jag har flera vänner som är invandrare, bla en familj från Afrika, ALLA dessa tycker att bland det bästa med Sverige är att man inte får slå sina barn!
Vad gäller bilbarnstolar är Sverige så gott som unikt vad gäller våra tankar om bakåtvända barnstolar, i USA tex är det nästan helt omöjligt att köpa bakåtvänd bilbarnstol för barn som vuxit ur babyskyddet, även om det börjar bli bättre. Samma i de flesta av våra Europeiska grannländer. Så det är verkligen inte bara "blatte" länder där det är dåligt med bilstolar eller möjlighet till bakåtvänt åkande för barn över 6 månaders ålder!
(Dessutom förklaras inte nedgången i att låta barnen sitta bakåtvända i att invandrare vänder barnen för tidigt, vi har ca 15% invandrare i landet, av dessa är ju inte alla vuxna med små barn, och ändå är det bara 40% som sitter rätt vända vid 3 års ålder. Detta innebär ju utan svårare matematiska uträkningar att en betydande del av Svenska föräldrar också skiter i rekomendationerna!)