Varför är det uppdelat i skola och fritids?
Jag håller fullständigt med ts.
Nog vore det bra om dom kunde sätta lite läxresurser på fritids.
Som många säger så är ju skolgång fram till 17 väldigt drygt. Men hur drygt är det inte att vara på fritids till 17 och sedan måsta komma hem och börja med läxan direkt.
Nä låt hemmet, om det går, vara en läxfri zon så att ungarnas hjärnor får chansen att landa ibland också. Det är nog mycket hjärnstress nu för tiden.
Sen, rätta mej om jag har fel men, är det så att de som har barn som lär sej lätt, gärna ser lite läxor på fritiden, och de som har barn som är svårmotiverade inte vill ha läxor? Tror det. Vi som har barn med lite problem i skolan ser ju hur dom faktiskt mår dåligt för att dom inte kan vara som andra barn på fritiden, dom ska ju tvingas vara utan kompisar tills läxan är gjord för att över huvud taget hänga med i skolan. Det är inte bra tycker jag.
För de som tycker det är bra med hemläxa för att se hur barnet ligger till så säger jag visst, jag håller med, men kan man inte få hem arbete då som inte är livsviktigt att göra för att klara skolgången? Helt enkelt extra arbete som gör att man kan hjälpa till hemmifrån bara för att få en inblick i det. Då skulle det funka perfekt.