Inlägg från: lokisse |Visa alla inlägg
  • lokisse

Är det okej av en lärare att fråga ett minderårigt barn om h*n vill lukta i hennes trosor?

jag skulle väll kolla vad och hur det hade fragats.
    om nagon hävdata att frökens trosor luktar illa varpa fröken svarat att nä det gör dom inte lukta själv om du inte tror mig. skulle jag inte ta det särskilt alvarligt

Nej det tror jag inte!
  • lokisse
    CathrinLarsson skrev 2010-12-30 22:35:20 följande:
    Nej, det är definitivt inte ok att säga en sådan sak - inte under några som helst omständigheter. Det är ett omoget sätt att ge "svar på tal" som jag såg längre upp

"jag skulle väll kolla vad och hur det hade fragats.
    om nagon hävdata att frökens trosor luktar illa varpa fröken svarat att nä det gör dom inte lukta själv om du inte tror mig. skulle jag inte ta det särskilt alvarligt"

Det är stötande kommentarer och hör inte hemma bland vuxna! Jag hade kunnat köpa om en 6åring hade sagt något sånt, men dom har inga begrepp, och även då tycker jag att man som vuxen markerar att det inte är ok med ett sånt språk...
    om en diskution upstar om frökens trosor luktar illa ser jag det inte som svar pa tal och upnosighet att säga om du inte tror mig är det fritt fram att undersöka saken.
    som sagt jag tycker att det är svart att svara pa om det är ok eller ej när jag inte vet hur det kom sig att det kom pa tal.
    Nej det tror jag inte!
Svar på tråden Är det okej av en lärare att fråga ett minderårigt barn om h*n vill lukta i hennes trosor?