• lille Birger

Är det okej av en lärare att fråga ett minderårigt barn om h*n vill lukta i hennes trosor?

Hur hade du reagerat om du fick reda på att ditt barns lärare har frågat honom om han ville lukta på hennes trosor? Klassas det som sexuellt ofredande?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-31 00:13
    Barnet är 12 år gammalt.

• Svar på tråden Är det okej av en lärare att fråga ett minderårigt barn om h*n vill lukta i hennes trosor?
  • Höst flickan

?? är det sant?el är detta ett skämt?
    för inte kan väll en lärare ha sagt så!

Självklart är det INTE ok..o jag kan nästan garanterat säga att läraren kan kickas med en anmälan..

• hestpiskarn

jag hade blivit helt rasande. Inte fan kan en unge kläcka ur sig något sådant utan grund? eller?

Jag antar att det första steg är att använda sig utav ren naiv-terapi? alltså barnterapi. typ frågor blandat med jollrande gos och mjukisbjörnar?

Angående vad det kan klassas som rent rättsligt vet jag inte. om det ens kan klassas som någonting. Man borde iallafall prata med barnet

• METAMORPHOSIS

Öhh... Säger sig självt tycker jag. Det är INTE okej.

• Loriyana

Nej det är definitivt inte ok

• hestpiskarn

ni som säger anmäl. inte fan kan man väll anmäla bara sådär? man måste ju grunda det på något?

• hestpiskarn

människan har ju svårt att hitta första steget. ni som säger anmäl tacklar det inte på rätt sätt

Svar på tråden Är det okej av en lärare att fråga ett minderårigt barn om h*n vill lukta i hennes trosor?