Inlägg från: Stealth |Visa alla inlägg
  • Stealth

Konstant Yrsel som inte försvinner!!!

om du ständigt är spänd så är det inte konstigt att du blir yr och känner dig gungig, har du fått prova tex stesolid? Det i kombination med antiinflammatoriskt lokalt tex voltaren gel har  löst upp rejält, (fick tidigare antinflammatoriskt tx ipren)

det blir en ond sprial annars som aldrig släpper.

Har själv fått karusellyrsel (kristallsjukegrejjen) för ca en månad sedan, det håller på att gå över nu tror jag...

• Stealth
    tesslita skrev 2010-12-28 16:00:46 följande:
    Stealth: stesolid äter jag vid behov på panikångesten så det äter jag nästan dagligen.
    men har inte provat med någon gel.

Tack för svaret.
    hoppas du också mår bättre snart.
    Okej, hur mycket äter du? Jag fick ta 20mg (vad blir det, 4 tabletter av de som heter 5 iallafall) smörja, och typ diklofenak samtidigt, men det gick bort på två dagar med den behandlingen. De tog tag i problemet från alla håll verkligen, att få släppa ner axlarna från öronen var skönt och spänningshuvudvärken försvann i över ett halvår!

Men får du också de där fruktansvärda snurren när du lägger dig ner/sätter dig upp?
    Jag fick tipset att göra om samma rörelse som orsakade yrseln så blir det mildare varje gång. Det har faktiskt hjälpt.
  • Stealth
    tesslita skrev 2010-12-28 16:08:47 följande:
    Jag äter 2 mgs tabletter vid behov.
    Men nu med yrseln tar jag en havl 10 mg tablett till kvällen också så jag kan försöka sova trots att allt snurrar.

Har ju ramlat flera gånger av detta och mått illa o kräkts :(
    Men har du kollat så det inte är just stesoliden som ger upphov till yrseln då? det finns ju andra ämnen att få tillfälligt för att utesluta. Det tar ju ett tag innan benzon lämnar kroppen så har du testat att ha ett uppehåll på 4-5 dgar helt?

Äter du andra mediciner?
  • Stealth
    tesslita skrev 2010-12-29 08:53:12 följande:
    ja jag är ju utan de dagar jag inte behöver gå hemifrån..
    så har testat det.
    men går på många smärtstillande iof...
    Det kan ju vara så att tabletter efter en tid börjar reagera med varandra och i din kropp, det finns ju symptom som uppträder i början och de som uppträder efter ett tag, jag fick illamående efter nästan ett år på zolpidem. Fick ha ett uppehåll på två dagar och då släppte det.
Svar på tråden Konstant Yrsel som inte försvinner!!!