Konstant Yrsel som inte försvinner!!!
Sedan drygt 7 veckor tillbaks lider jag av en obehaglig yrsel.
Det började med karusellyrsel vid vridningar av huvudet i liggande läge.
Sedan började det komma en gungande yrsel som jag dagligen haft sedan dess (känns ungefär som om jag går omkring på en rejält gungande färja).
Har varit på ÖNH på Uppsala Akademiska och de misstänkte kristallsjukan men var inte säkra.
Fick övningar jag skulle göra och som jag gjort till och från dagligen sedan dess detta är drygt 6-7 veckor sedan.
Några dagar senare fick jag sådan yrsel att jag fick panik (lider vanligtvis av panikångest så yrsel är extra obehagligt för mig) så åkte in på akuten i stan.
De såg inga tecken på kristallsjukan och pratade om inflammation på balansnerven, men kunde inte ge en klar diagnos.
Det har nu varit såhär 6-7 veckor och jag blir aldrig bättre.
Sitter i konstant med gungande yrsel och vid hastiga rörelser får jag karusellyrsel.
Är så less på detta.
Vid ett tillfälle en kväll skulle mannen och jag ta ett glas vin var.
Och det var det värsta jag varit med om.
Tog en,två smuttar av vinet och kunde sedan inte hålla balansen alls i de två kommande dagarna!
Min husläkare och akuten har tagit massa prover på mig och inte hittat något, de tog även borrelia test nyligen som inte heller visade något.
Jag vågar inte gå hemifrån alls länge pga denna yrsel och håller mig helst hemma..
Jag vet inte vad jag ska göra.
Husläkaren ska remittera mig till neurologen härnäst men jag klarar inte av att vänta såhär.
Ingen verkar ta mig och min oro på allvar!
Tänk om det är något allvarligt och de bara skiter i det??
De säger att eftersom jag är så pass ung så görs ingen ordentlig utredning..och de pratar hela tiden som om de inte tror mig riktigt just för att jag har min panikångest diagnos!
Har levt med skiten i 20 år av mitt liv så vet att detta inte är någon panikångest..:mad:
Jag blir galen!!!
Någon som känner igen sig??
Kan även tillägga att min nacke, axlar och mitt bakhuvud ständigt är spänt och krampar ihop med den här yrseln så går på muskelavslappnande..
Är livrädd för att detta aldrig ska försvinna..