Bonusmammas medbestämmande
Har jag förlorat medbestämmanderätten till mitt eget liv för att jag valt att leva med någon som redan har barn ?
Som för många av er andra här har det varit några ordentligt turbulenta år pga en stalkade ex-fru. Och jag trodde att vi hadelagt det värsta bakom oss nu när hon "bara" bråkar om hämtning och lämning. Men de jobbiga åren har förändrat,åtminstone mig, men också förhållandet. Tyckte inte att jag var den där blåögda tokförälskade i början av vårt förhållande, utan försökte se nyktert på det också. Nu är vi här 3 år senare och jag undrar "vad hände" ?
Relationen mellan barnen och mig fungerar fantastiskt bra trots att biom och hennes mamma har gjort allt för att det inte ska fungera. Det största problemet och den största stressfaktorn är hur min make hanterar situationerna. Är det helt orimligt att jag ska ha rätt att ha åsikter om när barnen är här utöver de fastställda dagarna / veckorna ? Jag gör mitt allra bästa för att det ska fungera, duschar barnen, tvättar, lagar mat, barnvakt, handlar, tar hand om dem när de är sjuka.... men ska jag förlora medbestämmaderätten för att det är "hans" barn. Om jag engagerar mig, borde jag väl ha lite att säga till om ?
Jag försöker balansera ett heltidjobb med heltidsstudier. Nån gång emellanåt behöver jag ett litet andningsrum. Är det för mycket begärt att min make frågar mig först innan han bestämmer saker bakom ryggen på mig, med sin ex-fru ? Begär jag för mycket ?