samael skrev 2011-01-13 19:16:22 följande:
att familjerätten behandlar alla parter med fullaste respekt..... in my ASS!!!!!
vi hade delad vårdnad, jag och mitt ex, om våran då 3 åriga dotter, de fanns juridiska avtal som skrevs i tinget. de va varannan vecka som gällde. men helt plötsligt fick jag inte träffa min dotter alls, fast de som sagt fanns avtal om umgänget.
jag bokade tid hos familjerätten, när vi väl satt runt bordet, och skulle diskutera ärendet. så fågade soc. kvinnan varför jag inte fick träffa min dotter. då sa ex:et att våran dotter inte gillade min bil jag åkte med, (en bonneville -77:a), då frågade jag om ett 3:årigt barn verkligen ska få bestämma vad föräldern har för bil. men då kontrade soc. tanten -du kan ju inte åka en raggarbil med ett litet barn....???? WTF... hur tror ni att de gick sen? ja du, de va jag som gick därifrån som jag hade gjort nåt fel mot våran dotter, OCH, jag fick fortf. inte träffa min dotter på dom bestämda veckorna. men sen efter ett tag, när ex:et inte kunde fixa barnvakt, då funkade det att låta mej få ha dottern.
som man kan höra ALLA personer och myndigheter säga, båda föräldrarna är lika mycke värda för sina barn. må så va, men i verkligheten är de bara fina ord utan betydelse...
Sånt här är verkligen sorgligt att höra. Att avtal kan bara brytas så, då undra man vilken riktning man ska gå till tingsrätten eller familjerätten. Hoppas det löste sig för dej.
Kommer hålla tummarna för Peter1978 den 20:de.