Inlägg från: viseversa |Visa alla inlägg
  • viseversa

Prästen berättade att tomten inte finns på skolavslutningen!

Men det är ju sant! Tomten finns inte och jag tycker inte man ska ljuga för barn och säga att han finns som förälder. Man får ju inte ljuga om annat så varför skulle man få ljuga om det?

• viseversa
    Faile skrev 2010-12-22 08:28:08 följande:
    Jag utgår från att prästen tror på Gud och försöker inbilla barnen att han finns, är väl lika mycket lögn det?!

I övrigt tycker jag hela grejen med att dra in lögner i diskussionen om tomtens vara eller ickevara är löjlig.
    ja det håller jag med om faktiskt. Jag ljuger inte för mina barn att gud finns heller.
  • viseversa
    MolleMalin skrev 2010-12-22 08:37:42 följande:
    Visst är det så. Vår 3,5åring var med också o det var fullt m små barn i kyrkan så det drabbade inte bara skolbarnen.
    Oj ja det måste ha drabbat dom väldigt hårt att få veta sanningen! Och att deras föräldrar ljuger för dom. Tror dom överlever faktiskt.
  • viseversa
    La Lola skrev 2010-12-22 08:48:12 följande:
    Ni som tycker att det är fel att barnen tror på tomten....har ni själva aldrig trott på honom? Sa era föräldrar att tomten inte finns?
    Nej jag har inte trott på varken tomten,tandfen eller påskharen. Och jag är glad att mina föräldrar inte lurade i mig sånt skit. Dom har mao inte medvetet ljugit för mig som barn och jag tänker inte ljuga för mina ungar heller.
  • viseversa
    La Lola skrev 2010-12-22 08:51:46 följande:
    Nä, det är ju verkligen fruktansvärt att tro på såna saker som barn!
    Hugaligen!!!!

Undrar hur fanken jag har överlevt som trott på saker o dessutom haft fantasifigurer?! Förvånad
    Ja alla tycker vi olika. lägg av med att vara spydig tack. Om jag itne vill lura och ljuga för mina barn så vad drabbar det dig?
  • viseversa
    MolleMalin skrev 2010-12-22 08:51:58 följande:
    Hur gör ni när ni delar ut julklappar då om inte tomten kommer?
    Ja en i familjen sitter på golvet/stol med alla julklappar och läser upp vad som står på etiketterna och så får den som julklappen är till öppna sin julklapp. Är inte så svårt faktiskt.
  • viseversa
    La Lola skrev 2010-12-22 08:53:56 följande:
    Nä, jag är inte spydig.
    Jag säger min ärliga mening bara.

Vissa får det ju att verka som om det är något fruktansvärt att barnen tror på tex tomten.
    Själv ser jag inte problemet......
    jag tycker inte man ska ljuga för sina barn nej.
Svar på tråden Prästen berättade att tomten inte finns på skolavslutningen!