thweni skrev 2010-12-18 12:56:51 följande:
Jag gör så att jag först bleker (om jag har tex brunt hår), väntar några dagar/en vecka för att vara säker på att allt blekmedel gått ur håret (annars kan det sitta kvar och göra så att färgen inte fäster lika bra). Räckte inte en blekning så väntar jag en vecka och slänger i en ny blekning och väntar åter en vecka med att färga. Brukar dock inte bleka ner så jag har hela håret blont, utan det funkar med oranget också. Ger mitt hår snygga skiftningar sen. :)
I med en grundande röd hårfärg i det blekta håret och efter ursköljning av färgen: i med Directions extremtoning i flera timmar (så länge som möjligt). Att färga med Directions är ett heldagsprojekt, man får färga på morgonen och skölja ur på kvällen. Ju längre du har i toningen, desto bättre sitter den.
Sen förbättrar jag färgen med Revlon Nutri Color Creme 600 Fire Red (finns även en mörkare röd som heter 500 Purple Red, men jag gissar på att Fire Red passar dig bättre eftersom du inte ville ha en mörkröd färg), en röd hårinpackning som "återfärgar" håret. Det gör jag varannan/var tredje gång jag tvättat håret, mer sällan om jag har en bra grundfärg. Det står på förpackningen att man ska ha i det i 3 minuter, men jag brukar ha i det i minst 15 minuter för att det ska sitta bättre.
En gång i månaden eller så färgar jag igen med Directionstoningen och efter ett tag har man liksom byggt på färgen rätt så bra i håret och det mattas inte ur lika snabbt som i början.
Så hur menar du att jag ska göra nu då? :p
jag har redan blekt och råkade köra i det röda direkt.
hur ska jag nu gå vidare? :p