• jkridlsps

Ni som färgar håret rött.. Se hit?

Jag färgade mitt hår rött.

Blekte det först två gånger och sen hade jag i beachrött.
    Alltså, riktigt fin knallröd färg. Åt det Röda hållet, inte det rosa hållet.

Skitsnyggt!

Skrikrött.

Men i alla fall.

Duschar idag. Tvättar håret ordentligt.
    Då har färgen redan gått och blivit skittrist!

Alltså, nu är det mer mattrött.
    Än intensivt.

Det är ju lite trist.

Hur ska man göra för att behålla den röda färgen?
    Och slippa den matta/för mörktröda färgen?!

Ska man bleka på det röda varje gång man ska ha i rött.
    Eller hur fasen ska man göra?!

Lite trist om man inte får ha den snygga rödafärgen.
    Då kan jag lika gärna vara en brunett! :D

• Svar på tråden Ni som färgar håret rött.. Se hit?
  • ettplustack

Det är anledningen till att jag väljer brunt i stället, det röda tvättas ur direkt i mitt hår och blir mer orange och mindre fint, det tar ett par gånger för att färgen verkligen ska sitta säger frisörer jag pratat med men ja för min del blir det brunt :) Även och rött är så snyggt

• jkridlsps

"det tar ett par gånger för att färgen verkligen ska sitta säger frisörer"
    Hur menar du där? Att man måste färga sig flera gånger för att tillslut slippa den mattaröda? :)

Blir det inte ganska mörkrött då?

• ettplustack
    jkridlsps skrev 2010-12-18 12:22:24 följande:
    "det tar ett par gånger för att färgen verkligen ska sitta säger frisörer"
    Hur menar du där? Att man måste färga sig flera gånger för att tillslut slippa den mattaröda? :)

Blir det inte ganska mörkrött då?
    Jag kan inte riktigt utveckla det, bara vad jag har hört, innan ens eget hår liksom accepterar en annan färg.
  • mupparsmupp

jag färgar håret rött och gjort i många år. blekt det någon gång om året då jag har velat haft variation.
    använder schwarzkopf intensiv röd. och som du säger tycker också att färgen blir matt och tråkig redan efter första eller andra duschen :(

Bebis 9 maj 2010
  • Summermom11

det går ur eftersom du har blonderat så man får underhålla ofta sen när blonderingsbiten har växt ut kommer det hålla bättre

finns också schampoo o balsam för rött hår

• thweni

Jag gör så att jag först bleker (om jag har tex brunt hår), väntar några dagar/en vecka för att vara säker på att allt blekmedel gått ur håret (annars kan det sitta kvar och göra så att färgen inte fäster lika bra). Räckte inte en blekning så väntar jag en vecka och slänger i en ny blekning och väntar åter en vecka med att färga. Brukar dock inte bleka ner så jag har hela håret blont, utan det funkar med oranget också. Ger mitt hår snygga skiftningar sen. :)
    I med en grundande röd hårfärg i det blekta håret och efter ursköljning av färgen: i med Directions extremtoning i flera timmar (så länge som möjligt). Att färga med Directions är ett heldagsprojekt, man får färga på morgonen och skölja ur på kvällen. Ju längre du har i toningen, desto bättre sitter den.
    Sen förbättrar jag färgen med Revlon Nutri Color Creme 600 Fire Red (finns även en mörkare röd som heter 500 Purple Red, men jag gissar på att Fire Red passar dig bättre eftersom du inte ville ha en mörkröd färg), en röd hårinpackning som "återfärgar" håret. Det gör jag varannan/var tredje gång jag tvättat håret, mer sällan om jag har en bra grundfärg. Det står på förpackningen att man ska ha i det i 3 minuter, men jag brukar ha i det i minst 15 minuter för att det ska sitta bättre.
    En gång i månaden eller så färgar jag igen med Directionstoningen och efter ett tag har man liksom byggt på färgen rätt så bra i håret och det mattas inte ur lika snabbt som i början.

• jkridlsps
    thweni skrev 2010-12-18 12:56:51 följande:
    Jag gör så att jag först bleker (om jag har tex brunt hår), väntar några dagar/en vecka för att vara säker på att allt blekmedel gått ur håret (annars kan det sitta kvar och göra så att färgen inte fäster lika bra). Räckte inte en blekning så väntar jag en vecka och slänger i en ny blekning och väntar åter en vecka med att färga. Brukar dock inte bleka ner så jag har hela håret blont, utan det funkar med oranget också. Ger mitt hår snygga skiftningar sen. :)
    I med en grundande röd hårfärg i det blekta håret och efter ursköljning av färgen: i med Directions extremtoning i flera timmar (så länge som möjligt). Att färga med Directions är ett heldagsprojekt, man får färga på morgonen och skölja ur på kvällen. Ju längre du har i toningen, desto bättre sitter den.
    Sen förbättrar jag färgen med Revlon Nutri Color Creme 600 Fire Red (finns även en mörkare röd som heter 500 Purple Red, men jag gissar på att Fire Red passar dig bättre eftersom du inte ville ha en mörkröd färg), en röd hårinpackning som "återfärgar" håret. Det gör jag varannan/var tredje gång jag tvättat håret, mer sällan om jag har en bra grundfärg. Det står på förpackningen att man ska ha i det i 3 minuter, men jag brukar ha i det i minst 15 minuter för att det ska sitta bättre.
    En gång i månaden eller så färgar jag igen med Directionstoningen och efter ett tag har man liksom byggt på färgen rätt så bra i håret och det mattas inte ur lika snabbt som i början.
    Så hur menar du att jag ska göra nu då? :p
    jag har redan blekt och råkade köra i det röda direkt.

hur ska jag nu gå vidare? :p
  • Miia88

jag har hört att om man färgat håret rött ska man tvätta det i kallt vatten, varmvatten "drar ur" den röda färgen.

• Teskedsmamman

Inser hur glad jag borde vara för att jag inte är brunett utan tråkblond så jag slipper bleka håret när jag färgar... Just nu håller jag på att gå ner från mörkt kopparrött till rödblond, kommer ta nåt år innan håret är utfärgat

4 killar!! - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • Mia386

Jag har använt mig av manic panic hårfärger, och där kan man ta en tesked hårfärg i sitt schampo så håller färgen längre :) Och inget balsam!!! 

Svar på tråden Ni som färgar håret rött.. Se hit?