• Nystart

Gnäll i juletid...

Jag vet att jag inte väntat längst...

Jag vet att jag redan har barn...

Jag vet att min resa har varit betydlig oskumpigare än mångas...

Jag är tacksam, oerhört tacksam, för min tillvaro

och ändå känner jag mig ego och tycker att det går så segt och är så less på att vänta just nu...Vad är det för Christmas Spirit?

• Svar på tråden Gnäll i juletid...
  • Salacious Crumb

När ska man få gnälla om inte till jul Bah! Humbug!

• xena

Jag kan haka på och gnälla lite för just nu tycker jag att det är otroligt seeeeeeeeeeeegt...

God Jul på oss alla!

• KimKatt

God jul till er som väntar!

• Ida Sara
    Salacious Crumb skrev 2010-12-18 11:53:25 följande:

När ska man få gnälla om inte till jul Bah! Humbug!

Det är ju så det är :)
    God Jul och Gott nytt adoptions år med många glada besked.
  • Qermit

Jag stämmer in i gnällkören! Är skitless på att vänta... Och tycker inte alls att julen är så mysig när man inte har någon som hjälper till att klä granen eller drar i paketens snören.

• MammaSusan81

Då vi väntade på lillebror var det den jobbigaste väntan vi upplevt, å vi som trodde det skulle vara lätt som en plätt att vänta tvåan eftersom vi redan hade en skatt, ack så vi bedrog oss. Ändå var vår väntan ca 12v, så vi skulle inte klaga alls men de gjorde jag....

Kram & GOD JUL!!

Våra mirakel Astrid-06 & Vilgot-09
  • Qermit

Ada2010,  jag hoppas att det är ok om jag blåser liv i denna tråd såhär i juletid?!

Här kan vi som väntar bb (oavsett vilket land eller hur länge) gnälla av oss lite när det känns för trist att det blir ännu en jul utan barn.

• LindiweSA

Jag är också trött på att vänta även om vi inte väntat längst och fastän vi har ett barn redan. Har ingen ork att försöka göra julfint här hemma. :(

• Namaste72

Jag gnäller också lite då även om vi redan har barn... för det här är verkligen inte kul. Ovissheten är banne mig värst!

{ Mamma till världens finaste dotter } { väntar barn igen}
  • Nystart

Ser man på...den här gamla tråden. Det är synd att den ska behöva vara aktuell fortfarande för några av er. Tänk, när jag startade den här tråden djag en sådan där less period, men vad jag inte visste var att vi redan var matchade...Solig  Och i år undrar jag hur jag ska få ha pyntet kvar i granen. Det blir nog storebror som får vara polis.

Jag hoppas att alla ni får ett BB i julklapp! Tänker på er alla, lite extra på Qermit och Längtande SA som väntar på första gullungen. Det är konstigt hur man kan känna så för några som man bara känner som ett alias på FL (ok Qermit, jag vet ju lite mer om dig förstås Flört).

Kram och försök njuta av julen ändå. Gör det där ni inte kommer att kunna nästa år; gå på julkonsert, fika i julruschen på stan och sånt.  

• Qermit
    Nystart skrev 2011-12-05 13:40:17 följande:
    Ser man på...den här gamla tråden. Det är synd att den ska behöva vara aktuell fortfarande för några av er. Tänk, när jag startade den här tråden djag en sådan där less period, men vad jag inte visste var att vi redan var matchade...Solig  Och i år undrar jag hur jag ska få ha pyntet kvar i granen. Det blir nog storebror som får vara polis.

Jag hoppas att alla ni får ett BB i julklapp! Tänker på er alla, lite extra på Qermit och Längtande SA som väntar på första gullungen. Det är konstigt hur man kan känna så för några som man bara känner som ett alias på FL (ok Qermit, jag vet ju lite mer om dig förstås Flört).

Kram och försök njuta av julen ändå. Gör det där ni inte kommer att kunna nästa år; gå på julkonsert, fika i julruschen på stan och sånt.  
    Tack för lite pushande ord! Och det är väl så att alla känner apan... .

Ett bb i julklapp vore ju fantastiskt.

Jag är extra trött på jobbet nu och det här med att inte veta när en ev vikarie ska in är dödsjobbigt. Inte blir det bättre över att chefen hela tiden frågar "har du hört något" eller "kan du ringa AC och fråga hur läget är"... Morr!
  • elle1

Här är en till som vill gnälla. Förra julen trodde jag verkligen var sista utan barn men icke. Vi har ju fått BB men bara 3 månaders väntan och det är antagligen 3-5 månader kvar. Vi vet ju vem han är varför kan vi inte bara få åka och sköta resten av alla handlingar när han är hemma, hos sina päron, oss?!?!

• Nånting

Åh en gnälltråd, lite motvikt till glada tråden. Jag vill gnälla för att det här nog inte är den sista julen utan barn. Jag trodde papperssamlandet skulle gå mycket fortare och att vi redan skulle fått iväg våra papper innan jul. Nu är de färdigsamlade men kvar i sverige. Jul är så himla symboliskt för bilden av barnfamiljen.

• Zabka

Elle1: Fy vad jobbigt att ha fått BB men behöva vänta ännu mer på RB.

Här kommer mer gnäll... Nu har nog sista chansen gått för att få BB/RB och träffa sitt barn före jul, i alla fall för oss. Jag hoppas på en bra start på 2012 istället. 

Svar på tråden Gnäll i juletid...