Alla kompisar går på dagis...
Vi är som jag skrev tidigare i ungefär samma sits Storebror fyller 3 år i morgon och ska få börja förskola efter nyår. Lillebror är 20 månader och ska få vara hemma till i alla fall augusti nästa år, men vi ska försöka att se om vi kan lösa det så att han får vara hemma till nästa nyår också då även han börjar närma sig 3 år.
Här är det 9-14 tre dagar i veckan som gäller för 15-timmarsbarn. Jag tror att vår kille kommer att få glädje av att få lite tid på förskola nu. Han är nöjd hemma, men det är som sagt ont om jämnåriga och det känns som om det är dags att träffa mer jämnåriga nu....för hans skull. Hade det funnits många äldre barn hade det inte varit något problem att ha honom hemma längre men jag är rätt övertygad om att han börjar ha behovet att träffa äldre barn nu.
Han tycker att det ska bli spännande och har pratat om det med glädje. Nu det sista när han nog börjat inse att det närmar sig så har han börjat tycka att det känns lite läskigt.....men det är ju så i livet ibland.....det är lite läskigt att prova det nya .
Jag är inte negativ till förskola. Jag är själv lärare och vet att det finns massor med bra pedagoger där ute. Jag är glad att de har fått möjligheten att vara hemma så pass länge. 3 år känns väldigt lagom tycker jag