• Mille87

Ung förälder som väntar 2:an

Jag är 23 och har en 4-åring sedan innan och väntar mitt andra barn i slutet av maj Glad

• Mille87

Ja, det är väldigt spännande Glad Fast det känns som om jag glömt hälften hehe

Denna graviditet är helt tvärtom än den förra, så det känns lite jobbigt. Hur har du mått?

• Mille87
    CarroMeijer skrev 2010-12-19 18:51:59 följande:
    Oj vad roligt, grattis :) spännande va?
    Ja, det är väldigt spännande Glad Fast det känns som om jag glömt hälften hehe

Denna graviditet är helt tvärtom än den förra, så det känns lite jobbigt. Hur har du mått?

(Glömde ju skriva vem det var till Tungan ute)
  • Mille87
    CarroMeijer skrev 2010-12-19 19:01:49 följande:
    haha ja men det känner jag med lite, men man blir säkert påmind snart ;) aaa ja men det kan vara lite jobbigt då förstår jag, man känner inte igen sig men det kommer säkert bli kanon :) Jadu jag är ju bara i v.5+5 just nu så jag hoppas mest på att allt ska gå bra just nu, vågar inte tänka så mkt mer!
    Jag är i v 18+0 idag och jag känner mej fortfarande inte påmind haha Tungan ute
    Man kanske inte ska jämföra så mycket? hehe
    Nej, det förstår jag. I början är det alltid så och det är ju förståeligt.
    Jag har nästan inte fattat det än, att det kommer en bebis snart Glad Konstigt det där hehe
  • Mille87
    CarroMeijer skrev 2010-12-20 14:22:04 följande:
    haha man har säkert förträngt allt xD precis man ska nog ta graviditet för graviditet,alla är ju olika!

Men eller hur, jag tänker knappt på att jag är gravid för det är så overkligt på nått sätt! Men det blir väll mer verkligt sen när jag har varit på MVC och så :)
    Ja, det är sant :)
    Haha Jag glömmer också bort det, fast jag känner sparkar hehe :P
    Var på ultraljud igår och fick veta att det är en liten flicka den här gången :) Nu blir det genast mer personligt...jag kan säga hon istället för den eller bebisen :) Fast dom flyttade fram BF 8 dagar, så ska tydligen tillbaka om 3 veckor för tillväxtkontroll :( Dom sa att jag inte skulle oroa mej, men det gör man ju alltid lite ändån :P
  • Mille87
    CarroMeijer skrev 2010-12-22 19:00:01 följande:
    Mille: åhhhhhh grattis gud vad roligt :) Häftigt och veta, hoppas dom såg rätt bara ;) hahha :P
    jaha okey men det hände mig också, fick först 30 maj men sen blev det 22 juni så det är nog ingen fara ska du se :P kommer gå jättebra ska du se :) annars hade dom säkert sagt nått och kollat tillväxten tidigare :)
    :) Tack. Jodå, hon tittade från flera olika vinklar och det såg precis ut som ett mcdonalds m. Man såg tydligt springan i mitten :) Hon sa att det fanns inte en antydan till en snopp någonstans. Jag vet att dom inte kan garantera något, men med min son såg det inte ut så :P Så jag känner mej ganska säker hehe :)
    Oj, det var långt tid, 3 veckor! Kan det verkligen skilja så mycket? Hur kändes det att gå tillbaka 3 veckor?
    Jag har inte varit på några kontroller alls innan, utan dom har gått efter SM. Jag har inte ens fått höra hjärtljuden än, utan såg bara hjärtat slå på UL. Men jag är ganska säker på att det bara är en liten flicka, har haft super regelbunden mens... :S Så det är därför jag oroar mej lite att något kanske är fel, men magen spänner som den ska så hehe :) Det ska nog gå bra :)
  • Mille87
    CarroMeijer skrev 2011-01-02 11:21:48 följande:
    tyvärr började jag blöda igår kväll, på bion dessutom. Åkte upp till Gyn där hon kunde se ett foster men antigen är jag mycket kortare gånget än beräknat eller så dog det tidigt för det fanns ingen aktivitet. Men nu har blödningen avstannat lite så just nu väntar vi bara på att nått ska hända. Känner inte mycket hopp alls! Ska tillbaka om en vecka hur eller hur och se om den har växt nått, är död och isåfall får jag hjälp om inget kommit ut! :(
    Usch vad hemskt! Men ibland ser dom väl fel när fostret är så litet?
    Läste om en tjej som gjorde tidigt vul och då kunde dom inte se någonting alls. Just den dagen fanns det bara en läkare och det måste tydligen finnas två läkare för att konstatera spontan abort eller liknande. Hon fick en tid till nästa dag, men då kunde hon inte. Hon kom istället tillbaka veckan efter och då hade dom hittat ett levande foster med hjärtljud och allt. Jag har hört att det är jättevanligt att dom inte ser någon aktivitet i början, men oron är aldrig rolig. Jag hoppas verkligen att det ordnar sej!
    Usch.....tänker på dej.....
Svar på tråden Ung förälder som väntar 2:an