Inlägg från: CarroMeijer |Visa alla inlägg
  • CarroMeijer

Ung förälder som väntar 2:an

Hej! Jag är 20 år och har sen innan en underbar dotter som är 1 ½ år, nu väntar jag mitt andra barn som beräknat till Augusti..Nån mer ung som väntar 2:an?
    Vore kul att komma i kontakt med fler :)

Kram kram!

• Svar på tråden Ung förälder som väntar 2:an
  • CarroMeijer
    Biina88 skrev 2010-12-17 10:48:22 följande:
    Hej! Det beror på hur du menar "ung" Jag är 22 och har en dotter på 15månader och väntar nr2 i Mars :)
    Jaadu så länge man känner sig ung kanske haha! Roligt att du titta in, o grattis! Hur känns det? Jag är nervös hur vardagen ska gå ihop med två ungar eftersom jag är ensam i veckorna, men allt löser sig väll :)
  • CarroMeijer
    Mille87 skrev 2010-12-18 23:01:16 följande:
    Jag är 23 och har en 4-åring sedan innan och väntar mitt andra barn i slutet av maj Glad
    Oj vad roligt, grattis :) spännande va?
  • CarroMeijer
    Biina88 skrev 2010-12-19 06:58:01 följande:
    Tack! Och grattis själv :) Jo det känns bra men har haft en jobbig graviditet tills nu så nu njuter jag! Hur känns det för dig! Ja jag är med orolig för det, gubben jobbar mycket här med men får försöka att göra det bästa av det! Hur är allt med dig?
    tack :) okey det låter inge vidare :/ jag har faktsikt inte kännt nått alls men det kommer väll :P precis man får väll göra det bästa av situationen lixom, tror det kommer gå kanon men man måste väll vänja sig först kanske :) Jag är lite orolig att han inte ska hinna hem till förlossningen om han jobbar långt bort :/
  • CarroMeijer
    dark baby angel skrev 2010-12-19 08:53:26 följande:
    Hej är 21 men har rena fått mit handra barn har en på 3 å en på 8 mån hoppas det inte gör nåt
    Hej :) Alla är välkommna så klart, grattis i efter efter skott :) går det bra tycker du, eller är det mkt jobbigare med två barn?
  • CarroMeijer
    anettef skrev 2010-12-19 13:34:43 följande:
    Jag är 22 år "ung". Fick sonen i april -07 och väntar nu andra barnet i slutet av maj -11!
    Grattis grattis :) hur känns det för dej? känner du av graviditeten mkt?
  • CarroMeijer
    cocos87 skrev 2010-12-19 13:44:20 följande:
    Jag är väl en någorlunda ung mamma, men jag har redan fått mina bar, jag fick min dotter i juni 09 och nu i november fick jag min son stressig vardag men guuud så underbart!
    åhh grattis till dej :) måste vara hur mysigt som helst :) men som jag har frågat alla, är det mkt jobbigare att ha ett än två?
  • CarroMeijer
    CarroMeijer skrev 2010-12-19 18:58:25 följande:
    åhh grattis till dej :) måste vara hur mysigt som helst :) men som jag har frågat alla, är det mkt jobbigare att ha ett än två?
    òj jobbigare med 2 än 1 ska det stå :P
  • CarroMeijer
    Smulan87 skrev 2010-12-19 18:56:46 följande:
    Jag kallar mig inte ung mamma så sätt men passar nog bra in här! 23 år, har en son på 18 mån och tösen kommer i april 2011, vecka 23 nu, ny vecka varje onsdag! :)
    jo men jag tycker nog att det är ganska ungt, många skaffar ju första runt 25 :) grattis till dej :) hur känner du inför två barn? nervös?
  • CarroMeijer
    Mille87 skrev 2010-12-19 18:56:08 följande:
    Ja, det är väldigt spännande Glad Fast det känns som om jag glömt hälften hehe

Denna graviditet är helt tvärtom än den förra, så det känns lite jobbigt. Hur har du mått?
    haha ja men det känner jag med lite, men man blir säkert påmind snart ;) aaa ja men det kan vara lite jobbigt då förstår jag, man känner inte igen sig men det kommer säkert bli kanon :) Jadu jag är ju bara i v.5+5 just nu så jag hoppas mest på att allt ska gå bra just nu, vågar inte tänka så mkt mer!
  • CarroMeijer

Smulan: Samma här, har nog alltid varit det men jag har haft en ganska svårt liv också så kan ju bero på det :) Aj då, det lät ju inte så lätt :/ Men man klarar mycket och jag tror säkert att du kommer fixa detta kanon, som du säger finns många fina killar därute :)
    Så länge man tror på sig själv så kommer man långt :)

Min sambo är helt underbar, vi har varit ihop i 3.5 år och han gör verkligen allt för oss, han försörjer oss nu eftersom jag inte har jobb så han betalar allt. Dock jobbar han borta mån-tor och det kan vara jobbigt att vara själv samtidigt om vi alltid saknar varandra :)

• CarroMeijer

dark baby: Det oroar jag mig lite för att båda barnen ska bli mammiga när den lilla kommer men jag tror man fixar det med :)

cocos:Tack :) haha det låter som min då, måtte det gå över :P igår skrek hon för att bananen lossna från skalet och hon bara slängde den i marken o skrek, hallå hon är 1 ½ lixom haha :P Men jag tror man fixar det bara man vänjer sig, det jobbiga är att jag är sjuuukt dålig på att hålla ordning o sånt så får väll sätta upp påminnelselappar i hela huset :P Sen jobbar ju min sambo borta mån- torsdag och det känns lite jobbigt men jag fixar det med :)

• CarroMeijer

haha ja det har vi, hon sover inte speciellt bra men inte så farligt ändå...hon kan ju sova till 8 o vaknar några gånger på natten plus att hon är vaken nu :P

jo precis som tur är gör man ju det :P

Jag har satt upp mig som timvikarie på sjukhuset här så hon får vara på dagis när jag jobbar plus att andra får hjälpa mig när jag jobbar kväll :)

• CarroMeijer

haha man har säkert förträngt allt xD precis man ska nog ta graviditet för graviditet,alla är ju olika!

Men eller hur, jag tänker knappt på att jag är gravid för det är så overkligt på nått sätt! Men det blir väll mer verkligt sen när jag har varit på MVC och så :)

• CarroMeijer

Mille: åhhhhhh grattis gud vad roligt :) Häftigt och veta, hoppas dom såg rätt bara ;) hahha :P
    jaha okey men det hände mig också, fick först 30 maj men sen blev det 22 juni så det är nog ingen fara ska du se :P kommer gå jättebra ska du se :) annars hade dom säkert sagt nått och kollat tillväxten tidigare :)

• CarroMeijer

tyvärr började jag blöda igår kväll, på bion dessutom. Åkte upp till Gyn där hon kunde se ett foster men antigen är jag mycket kortare gånget än beräknat eller så dog det tidigt för det fanns ingen aktivitet. Men nu har blödningen avstannat lite så just nu väntar vi bara på att nått ska hända. Känner inte mycket hopp alls! Ska tillbaka om en vecka hur eller hur och se om den har växt nått, är död och isåfall får jag hjälp om inget kommit ut! :(

• CarroMeijer

Nae och nu blöder jag igen så tror inte det finns nån chans, har jätteont i magen med så :( men man får väll anta att nått var fel och det är ju bättre att det händer nu än senare. Men det är bara att försöka igen! kommer bli jobbigare att inte försöka skaffa en till nu när vi längtat så mkt!
    Men det ordnar sig nog!
    tack!

Svar på tråden Ung förälder som väntar 2:an