• Tia F

kläder i storlek xs

XS:a här men brukar kunna hitta kläder utan större problem :)

• Tia F
    dontworrybehappy skrev 2010-12-17 10:55:43 följande:
    Vart letar du då?
    Jag blir aldeles galen på att inte hitta kläder som passar då jag jobbar på kontor och behöver vara "välklädd" och jag tycker att det mästa sitter som en säck potatis :(

Jag är ingen soffpotatis med "hängig kropp" men kläderna sitter ändå inte rätt. Jag har en axelbrädd som en huggorm, ;)
    HM har ofta xs, Bikbok (har ner till xxs), GinaTricot, Vero Moda, Rut mfl och MQ kan ibland ha det. MQ:s kläder tycker jag särskilt mycket om när jag väl hittar något.

Skjortor har jag dock väääldigt svårt att hitta. Har s runt bysten men xs överallt annars. Och som vi alla vet, skjortor sys i storlek S enbart =/
  • Tia F

Låter kanske knäppt men det är faktiskt rätt skönt att veta att det finns fler "smalisar" i vårt avlånga land. Man känner sig inte så ensam längre :D

• Tia F
    dontworrybehappy skrev 2010-12-17 12:14:29 följande:
    Ohlala detta gillas ;) im not alone :D
    Jag känner flera som handlar på barnavdelningen. Jag tycker det låter helt suveränt för de kommer alltid undan billigare än alla andra :D
  • Tia F
    dontworrybehappy skrev 2010-12-17 12:06:52 följande:
    Ja du är värkligen INTE ensam om att tycka att det är knepigt att hitta tex skjortor i små storlekar!!
    Hur har du det med andra typer av plagg tex jeans??
    Jeans brukar inte vara så problematiskt. Det finns alltid i så varierande storlekar. Ett tips: JC är guld värt när det ska inhandlas sådant. Förklara man bara vad man är ute efter till personalen så kommer de med byxor som sitter som en smäck :D.
    Lite dyrt ibland men väl värt det.

Tröjor i övrigt har jag inga som helst problem att hitta. Dock är det ju inte riktigt allt som klär en. Lite större tunikor som sitter löst (snyggt som sjutton på andra) sitter helt bedrövligt illa på mig. Då ser jag ut som nåt anorexiaoffer iklädd tält.  
Svar på tråden kläder i storlek xs