• dontworrybehappy

kläder i storlek xs

Hej!

Jag undrar om det finns fler hät inne på familjeliv som är "små" och har svårt att hitta kläder ute i butik för att det är slutsålt i din storlek eller att dom inte får in det i din storlek!?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-17 14:19
    Vad tycker ni om att affärerna diskriminerar oss som är små?

• Svar på tråden kläder i storlek xs
  • Zaria

Jag finns här.

Var inne på både Lindex och Kaph ahl häromdagen, fanns en del snyggt men inget mindre än strl 36-38...SURT

• 071001

Näe, inte upplevt det som ett problem då både H&M och Zara har mycket i små storlekar.

• NoLe

Men är det inte vanligare att det är just de storlekarna som finns kvar, typ xs och xl? jag kanske har fel men så upplever jag det.

• 071001

NoLe, jo just så upplever jag det också åtminstone på de två affärerna jag nämnde.

• dontworrybehappy
    Zaria skrev 2010-12-16 13:07:02 följande:
    Jag finns här.

Var inne på både Lindex och Kaph ahl häromdagen, fanns en del snyggt men inget mindre än strl 36-38...SURT
    Tycker du oxå att det är svårt att hitta på nätet?
    Jag tycker att man får sitta och klicka sig runt tills man spyr på hela skiten och ger upp.
    Man hittar snygga kläder det är inte det utan att den sen inte finns i rätt storlek eller oftast är slut i dom små...?
  • dontworrybehappy
    071001 skrev 2010-12-16 13:07:40 följande:
    Näe, inte upplevt det som ett problem då både H&M och Zara har mycket i små storlekar.
    Ja det kan jag hålla med om att Zara har bra storlekar men oftast utplockat. och på H&M där är det nästa omöjligt för mig att hitta saker som passar :(

Vilken klädstorlek har du?
  • dontworrybehappy
    NoLe skrev 2010-12-16 13:11:40 följande:
    Men är det inte vanligare att det är just de storlekarna som finns kvar, typ xs och xl? jag kanske har fel men så upplever jag det.
    Så är det i vissa fall men med kläder som inte gör sig rätt på den typen av kropp som har xs.. :(
  • 071001

Jag har ofta XS och S och har inga större problem som sagt var att hitta de storlekarna.

• Tia F

XS:a här men brukar kunna hitta kläder utan större problem :)

• dontworrybehappy
    Tia F skrev 2010-12-17 10:52:50 följande:
    XS:a här men brukar kunna hitta kläder utan större problem :)
    Vart letar du då?
    Jag blir aldeles galen på att inte hitta kläder som passar då jag jobbar på kontor och behöver vara "välklädd" och jag tycker att det mästa sitter som en säck potatis :(

Jag är ingen soffpotatis med "hängig kropp" men kläderna sitter ändå inte rätt. Jag har en axelbrädd som en huggorm, ;)
Svar på tråden kläder i storlek xs