• Cecci78

Lång bilbarnstol?? Bilbarnstolsexperter, titta hit!!

IVFmamma skrev 2011-01-04 20:20:08 följande:
    Funkar Britax 2way på alla platser i bilen upp till 25kg?
    ja. jag har stolen och tycker också den är bra till större barn som sitter bakåt men inte direkt efter babyskyddet
  • Cecci78
    icelolly skrev 2011-01-04 21:37:29 följande:
    Min man arbetar i en bildelsaffär som säljer bilbarnstolar och han är både NTF-certifierad (går på regelbundna kurser hos NTF) och kan självklart hjälpa till med att rådgöra om de stolar han säljer och även montera dem i bilen, man kan få testa om en viss modell passar i just den egna bilen t ex. Jag ser det som självklart att alla handlare som säljer sådana här säkerhetsprodukter är experter på hur de fungerar. Kan du inte få hjälp hos en, vänd dig till en annan handlare är mitt råd. Det är svårt om man bor på en liten ort såklart men kolla om det finns några olika att välja mellan.
    tyvärr är de inte det, på volvo hos oss har de inte en aning om vad de säljer för stolar eller hur en bilstol fungerar... tyvärr
  • Cecci78
    cicci85 skrev 2011-01-04 21:53:58 följande:
    Till 13 kg med klacken inåtfälld, då får man bäst lutning. Sen kan man köpa till en kloss för att få bättre lutning, behövs i vissa bilar. I en del bilar blir det bra lutning även utan klossen. Den brukar kosta 99 kr har jag för mig. Med bra lutning menar jag precis så att huvudet inte åker ner när barnet somnar, de ska ju annars sitta så raka som möjligt.
    jag har bild på den klossen i mitt galleri, man sätter de´n under stolen där barnet har benen
Svar på tråden Lång bilbarnstol?? Bilbarnstolsexperter, titta hit!!