Shine79 skrev 2010-12-18 08:29:42 följande:
Hej igen!
Jag va löjligt trött igår så jag la säkert fram d lite illa..
Jag tycker att min "sits" e jobbig, men jag kan inte ens föreställa mig hur du har d när båda barnen e i behov av extra stöd..
Jag beundrar dig..
Mvh Anna
Hej igen!
Du behöver inte alls be om ursäkt. Att någon annan har det "värre" hjälper knappast när man själv mår dåligt. Man ska inte be om ursäkt för att man mår dåligt. Det är fullt förståeligt i både din och min sits att vi mår dåligt mellan varven.
Jag har många gånger fått höra att "det finns de som har det värre" men det hjälper inte mig i de stunderna när jag har det jobbigt. Det hjälper att prata med folk som har liknande erfarenheter men man ska inte förringa sina egna känslor och ens egen rätt till att tycka att man har det jobbigt. Jag menade inte alls så när jag skrev. Jag bara menar att ibland hade jag önskat att jag hade haft ett "normalt" barn också så att min lille M hade fått ta mer tid.
Du får gärna skriva vad du vill. Jag blir inte trampad på tårna. Alla har full rätt till att känna som de vill och gör. Så känn dig fri att dela med dig av det du vill.
Jag vet precis hur du menar med att energin aldrig räcker till. Det känns som att man borde ha fått lite extra energi nr man har begåvats med barn med extra behov.
Vi fick vår diagnos med hjälp av kromosomtest. De gjorde två olika då det första inte visade något. De fick därför göra ett utvidgat och där kunde man fastställa att det var charge. M var en av tre i världen som de har gjort det utökade testet på och därmed fastställt charge. De har därför tagit lite extra blod från honom som ska hjälpa till i forskningen om framtida diagnostiseringssätt.
Jag hoppas verkligen inte att jag har avskräckt er andra från att skriva här. Det var inte alls min mening.