Utomkveds i vecka 16
Jag hade en gammal sjuksyster på gynav kk Mas som inte var så trevlig varken mot mig eller min sambo,
När jag blev inlagd på lördag eftermiddagen slängde hon till mig hushållspapper och nagellacksremover för nagellack fick jag "absolut INTE" hapå fingrarna. Höll på i 1 timme för att få bort det. På söndagseftermiddagen
gick hon på skiftet igen och kommer in och säger med barsk ton att gå och på toa du ska till operationen. Inne på toan stor grät jag för hon var inte som alla dom andra på avdelningen. När jag kom tillbaka till rummet efter
uppvakningen så frågar hon om jag har rökhosta, jag har ALDRIG rökt utan hostade för att dom hade haft problem att intubera mig efter sövningen och var jätte retad i halsen plus att jag mådde illa av narkosen.
Sen på måndagen hade dom många som behövde rum och då ser jag att hon ska gå på igen för eftermiddagspasset och då sa jag att ni kan få min säng nu så åker jag hem och vila istället. Fick höra att hon hade varit där i många år och var en hagga som verkligen var på fel ställe, ingen medkänsla överhuvudtaget.
Under den helgen hade jag 3 läkare och 3 sköterskor som var hur underbara som förutom den gamla kärringen. Detta var min första graviditet som gick v7+3 och slutade med X.