Inlägg från: hemligmamma |Visa alla inlägg
  • hemligmamma

vågar jag sluta med Trombyl? risker att sluta? hur länge äta?

Äter Trombyl sedan v 5 pga upprepade missfall. Är nu i vecka 34 och är lite osäker på vilka riskerna är om jag slutar med Trombylen, vet du? Jag vet att det är stor risk för blödning om jag fortsätter.

Hur länge är du ordinerad eller åt du Trombyl innan beräknad förlossning?                      Har för mig att BM sa till v 37 , dvs 36+6 till mig. Kan det stämma?

• Svar på tråden vågar jag sluta med Trombyl? risker att sluta? hur länge äta?
  • hemligmamma
    BettanB skrev 2010-12-10 21:38:55 följande:
    Ja, jag tycker det låter vettigt. Kommer själv ta mina innohepsprutor och trombyl fram till v.37 (har dem av samma anledning som du).
    Är du rädd för att barnet kommer för tidigit och Trombylen då kan ställa till det?
  • hemligmamma

Ajdå, för tidig förlossning vill jag verkligen inte vara med om

Just nu sitter jag med ständiga förvärkar, börjar nästan tro att det är på G, jag tycker det är lite för tidigt just nu.

• hemligmamma
    Röd ros skrev 2010-12-11 08:34:25 följande:
    Äter Trombyl av samma orsak som du och till mig sa läkare att man har kunnat hitta samband med att barnet föds lite tidigare om man slutar med Trombylen, så därför vill de att man äter till v 36 för då e bebisen "klar" så att säga, annars sa hon att det inte finns någon risk med att sluta...
    aha intressant
  • hemligmamma
    Röd ros skrev 2010-12-12 09:38:22 följande:
    Jag har oxå mycket förvärkar så jag har även fått Bricanyl mot det, e bara i v 31 ännu och vill inte ha förtidigt...Lycka till!!
    nu har det blivit lite lugnare för mig, och mildare värkar eller nu kan jag nog kalla det sammandragningar...
Svar på tråden vågar jag sluta med Trombyl? risker att sluta? hur länge äta?