• hemligmamma

vågar jag sluta med Trombyl? risker att sluta? hur länge äta?

Äter Trombyl sedan v 5 pga upprepade missfall. Är nu i vecka 34 och är lite osäker på vilka riskerna är om jag slutar med Trombylen, vet du? Jag vet att det är stor risk för blödning om jag fortsätter.

Hur länge är du ordinerad eller åt du Trombyl innan beräknad förlossning?                      Har för mig att BM sa till v 37 , dvs 36+6 till mig. Kan det stämma?

• Svar på tråden vågar jag sluta med Trombyl? risker att sluta? hur länge äta?
  • BettanB

Ja, jag tycker det låter vettigt. Kommer själv ta mina innohepsprutor och trombyl fram till v.37 (har dem av samma anledning som du).

Sorg i BettanMansion.
  • hemligmamma
    BettanB skrev 2010-12-10 21:38:55 följande:
    Ja, jag tycker det låter vettigt. Kommer själv ta mina innohepsprutor och trombyl fram till v.37 (har dem av samma anledning som du).
    Är du rädd för att barnet kommer för tidigit och Trombylen då kan ställa till det?
  • BettanB
    hemligmamma skrev 2010-12-10 21:41:35 följande:
    Är du rädd för att barnet kommer för tidigit och Trombylen då kan ställa till det?
    Det tar ju ett tag innan trombylens effekt går ur kroppen (minst 1 vecka) och även om dosen är liten (jag tar 75mg ASA) så är det ju risk att man blöder mer. Speciellt som jag tar innohep också. Å andra sidan bör inget kunna hända bebisen på den korta tid som är kvar. Jag kommer förvisso kräva att kontrolleras med ctg varje vecka efter att ha slutat med medicinerna (på inrådan av min läkare).
    Sorg i BettanMansion.
  • Röd ros

Äter Trombyl av samma orsak som du och till mig sa läkare att man har kunnat hitta samband med att barnet föds lite tidigare om man slutar med Trombylen, så därför vill de att man äter till v 36 för då e bebisen "klar" så att säga, annars sa hon att det inte finns någon risk med att sluta...

Stolt mamma till Tindra 8, Leah 4, BF 110218
  • hemligmamma

Ajdå, för tidig förlossning vill jag verkligen inte vara med om

Just nu sitter jag med ständiga förvärkar, börjar nästan tro att det är på G, jag tycker det är lite för tidigt just nu.

• Röd ros
    hemligmamma skrev 2010-12-11 18:15:19 följande:
    Ajdå, för tidig förlossning vill jag verkligen inte vara med om

Just nu sitter jag med ständiga förvärkar, börjar nästan tro att det är på G, jag tycker det är lite för tidigt just nu.
    Jag har oxå mycket förvärkar så jag har även fått Bricanyl mot det, e bara i v 31 ännu och vill inte ha förtidigt...Lycka till!!
    Stolt mamma till Tindra 8, Leah 4, BF 110218
  • hemligmamma
    Röd ros skrev 2010-12-11 08:34:25 följande:
    Äter Trombyl av samma orsak som du och till mig sa läkare att man har kunnat hitta samband med att barnet föds lite tidigare om man slutar med Trombylen, så därför vill de att man äter till v 36 för då e bebisen "klar" så att säga, annars sa hon att det inte finns någon risk med att sluta...
    aha intressant
  • hemligmamma
    Röd ros skrev 2010-12-12 09:38:22 följande:
    Jag har oxå mycket förvärkar så jag har även fått Bricanyl mot det, e bara i v 31 ännu och vill inte ha förtidigt...Lycka till!!
    nu har det blivit lite lugnare för mig, och mildare värkar eller nu kan jag nog kalla det sammandragningar...
  • Amatory

Jag har ätit Trombyl sedan v 6 och i lördags tog jag min sista tablett. i v 35+6. Ska iväg den 30/12 för en koll att allt har fortskridit som vanligt med bebisen. Och skulle det vara något innan dess så skulle jag höra av mig till läkaren.

• ÄlskarMina

Jag slutade v.38+0 med trombylen pga att jag ville kunna ha möjlighet till en EDA. Tog även fragminsprutor men själva förlossningsdagen tog jag halva dosen på morgonen vilket gjorde att jag kunde få EDA vid 15.00. GULD värt!! (blev igångsatt pga vattenavgång som inte gav spontana värkar)

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid 8/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
Svar på tråden vågar jag sluta med Trombyl? risker att sluta? hur länge äta?