• SoffanJ

Vi med PCO som äter/ska börja med Pergotime och längtar efter plus!

Hej!

Ja jag är i likadan situation. Har precis påbörjat min första kur med Pergotime. Är mycket spänd på hur det kommer att fungera. Längar efter ett syskon till min dotter.
    Håller tummarna för att det ska gå vägen för alla oss som behöver lite hjälp på traven med ägglossningen,

• SoffanJ

Hej!

Nä sist gick det av sig själv. Har även för hög prolaktinhalt. Medicinerar mot detta. Det var när jag precis börjat med den medicinen som jag blev gravid sist.
    Men nu när vi viil ha ett syskon så viil det sig inte. Har nu även fått diagnosen PCO. Förra graviditeten var nog en lyckoträff. Har ägglossnig ibland, men sällan och mycket oregelbundet.
    Nu är jag spänd på om detta fungerar. Ätit två tabletter och det molar lite i äggstockarna, Är även lite nervös att det blir fler än ett barn men min gynekolog pratade inte alltför mycket om detta så det kanske inte är så stor risk. Sa din gynekolog/läkare nåt om det till dig?

Lycka till!

• SoffanJ

För högt prolaktin betyder, i alla fall i mit fall, att min hypofys är förstorad/´tumör och utsöndrar för mkt prolaktin. Det är det hormon som frigörs mer när man är gravid för att sätta igång bröstmjölken, man har högre prolaktinnivå när man ammar. Har man för mkt prolaktin så stör det ägglossningen.
    Har försökt få ett syskon sen maj. Men med 30-drygt 70 dar mellan mensen så har det ju inte gått så bra. Om man inte har sex väldigt ofta så är det ju himla svårt att pricka in en ev. ägglossning. Min läkare säger att det inte ensär säkert att jag haft nån när det varit långt mellan mensen.
    Jag ska inte heller på nåt ultraljud.

Svar på tråden Vi med PCO som äter/ska börja med Pergotime och längtar efter plus!