• Maajsi

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Adora1 skrev 2011-11-21 07:01:44 följande:
    Maajsi: Förstår att ni blev väldigt kränkta och sårade när idiotprästen uttalade sig så om er fina pojke! 
    Helt otroligt att sådana människor överhuvudtaget får arbeta inom vården eller med människor!

Låter bra med mensen, hoppas det blir nu i december om ni känner er redo för det. Kramar till er! 
    Jo verkligen! Hon ringde idag och hade som ursäkt att en del av hennes förflutna kom tillbaka men man måste ju faktiskt skilja på privat och jobb. Man kan inte göra sådär mot andra, speciellt inte i såna situationer.

Ja, vi tar det som det kommer. Blir det så blir det. Ingenting vi kommer påskynda eller avvakta med. Hur går det för dig Adora? :)
  • Maajsi
    Swn skrev 2011-11-22 20:43:21 följande:
    Nu va det tyst här..
    Maajsi: Så bra att mensen redan kommit tillbaka! vill du med på BIM listan igen?

Hur går det för alla andra?

Själv har jag en vecka kvar till BIM, har kört med ÄL test denna månaden så nu vet jag exakt när ÄL va. men inga symtom.. :(
    Jodå, det kan jag vara. :) men ingenting som kommer påskyndas eller avvaktas. Det blir som det blir. Men det spelar ingen roll. Jag är med :)
  • Maajsi
    Daniela01 skrev 2011-11-23 14:19:04 följande:
    blir så ledsen när jag läser över den riktigt dumma prästen!! Herregud och han är präst!!! Han om någon borde ha förståelse!! 

Majsii: Det är nog bra med en paus för återhämtning. Man behöver det, trotts att man så gärna vill bli gravid igen (snabbare än snabbast) (så var jag iallefall). Det är även bra att gå o tala med en ex kurator på bvc/mvc. 
    Nu har jag inte läst igenom tråden än, men vad jag förstår så vet läkarna inte varför det blev som det blev? Oerhört jobbigt! Men det är skönt att de kommer ha extra koll på er vid nästa graviditet.

Swn: Hoppas på att du får en tidig julklapp nästa vecka Hjärta

Lovika83: Om jag inte har skrivit det, så ett STORT GRATTIS!!! (i efterskott) Glad har du lagt upp din förlossningsberättelse här på fl?

DazHamster: Skönt att allt går bra!! Vilken vecka är du i nu?

Själv så har jag en liten som är 4v+2 dagar.. och igår fick jag rensa ut kläderna i storlek 56 för nu är hon en stor flicka som har storlek 62 (kan tillägga att hon vägde 4,77kg o var 54cm när hon föddes).
    Tycker det känns lite svårt över hur man ska klä henne när man går ut, så att det inte blir för varmt eller för kallt. Vilken overol rekommenderar ni? Jag har en åkpåse plus en nalle-bomulls-lite tjockare variant overol från Lindex. 

Kramar, en liten mini-haj skriker på sin mor nu 
    Jo, vi har kontakt med kuratorn på sjukhuset. Hon var med från start så det går fint. Jag har även kontakt med barnmorskan jag hade. Känns faktiskt skönt då man pratat med henne om allt, även när man inte var gravid. Det är något som verkligen uppskattas. Vi har inte fått svar ännu men vi ska på återbesök den 12:e så då får vi hoppas att vi får något svar utifrån de prover som togs.

Vi kommer inte att vänta men vi kommer inte heller att påskynda något och försöka stressa fram en ny graviditet. Blir det så blir det. Oavsett när så blir vi glada ändå. Det kommer vara jobbigt med en graviditet nu som om ett år.
  • Maajsi

en kompis är gravid och hon ringde idag å sa att vattnet har gått. inom 10 dagar hade de sagt att bebis ska komma. Man blir så glad för hennes skulle samtidigt som man blir ledsen över att det inte gick lika bra för oss. Men hur som helst är jag så glad för hennes skull. Jag blev helt salig och kan knappt vänta tills bebisen bestämmer sig för att titta ut :)

• Maajsi
    Adora1 skrev 2011-11-24 09:21:27 följande:
    Maajsi: Bra att hon iaf ringde. Men man kan inte ta tillbaka det dumma man sagt bara genom en ursäkt. Och att använda sitt privatliv i jobbet är ju så oproffsigt så man baxnar! Då borde hon gå i terapi själv innan hon jobbar och förstör för andra familjer..

SkrattandeJodå, det snurrar på rätt bra med två ungar, en dag går snabbare än snabbast! Amning, några blöjor, hämta på dagis, mellis, middag, teletubbies, natt....Och så om igen..Hann iaf duscha igår he he! Hoppas du har en inneboende Solig
    Jo, det kan jag hålla med dig om. Det sa jag också till henne då vi pratade. Man måste kunna skilja på privatliv och jobb.

Haha, kan förstå det. Glöm inte att ta ett andetag emellanåt ;)
  • Maajsi
    83Lovika skrev 2011-11-24 17:59:12 följande:
    okej Majsi, jag förstår erat beslut :) Håller även tummarna såklart att ni snart blir gravida igen. Även fast ett nytt barn aldrig kan ta bort sorgen över ert första barn så får man ju annat att fokusera på o bli glad för o längta efter.. och älska :)

Daniela: nej jag har inte lagt upp den här, den är för lååång haha. Men den började i v 37+1 med vattenavgång o molvärk var 10e min. Vattnet gick kl 05.30. Kl 13 var vi tillbaka på förlossningen (var dit på morgonen då de konstaterade vattenavång), vaginala undersökningen visade då att jag var öppen 8cm, värkar ca varannan minut.
    Tog lustgas o stod upp nästan hela tiden.. när jag började känna mig bajsnödig fick jag lägga mej ner, värkarna avtog då lite men stod o hängde över sängen.. sen fick jag lägga mig i ryggläge o sen kom bebisen på några krystvärkar.. gick lite väl snabbt på slutet o fick en grad 2 bristning som syddes på förlossningen. Ingen störra fara skedd o jag har inte haft nå men av det alls, sved inte ens när jag kissade :)
    Skulle säga att smärtan var 7 eller 8 av 10 om 10 är absolut värsta tänkbara smärtan typ "skjut mig nu" "såga av benet utan bedövning" smärta.. ;)
    Så jag är toppennöjd o det var inte alls så farligt som jag hade tänkt mig även fast det såklart gjorde sjukt ont
    Ja det var väl förlossningsberättelsen i korta drag ;)     
    Jo, självklart är det så. Ingen kommer någonsin att kunna ersätta hans plats. Den platsen han har är och kommer alltid att förbli hans. Men jag vill ju så gärna ha en levande bebis. Det barnet är sin egen person och har självklart en egen plats, precis som min dotter och min son. Dessutom är det extra jobbigt nu efter att det här har hänt. Man längtar så det gör ont.
  • Maajsi
    MiAmore skrev 2011-11-26 10:19:50 följande:
    Spännande Är det deras första barn?
    Yes! :) Man blir så glad för deras skull. Ska bli så himla roligt!
  • Maajsi

Åh i förrgår fick min kompis en liten pojke. Han hade bråttom ut och kom redan i v. 36+1. Förlossningen gick bra men eftersom det var tidig vattenavgång och lite lågt blodsocker så ligger de nu på barn-iva. Ska till kuratorn imorgon så då ska jag passa på att kika förbi. :D

• Maajsi

Det fick jag höra av kuratorn också. Inte många som orkar det. Men hon tyckte det var väldigt positivt att jag faktiskt klarar av att göra det. Jag försöker att hålla isär det som hände mig och att det gick så bra för min kompis. På så sätt kan jag faktiskt vara glad över det utan att behöva deppa ihop.

Dazhamster: Åh vad snällt! Ja precis. Vilken underbar tråd detta är med helt fantastiskt underbara människor. Det hade faktiskt varit väldigt kul om man nån gång i framtiden kunde träffas allihop.

• Maajsi

BIM-LISTAN 

HelenFr- ÄL 3 nov/ BIM 17 nov (17:e försöket, 2:a barnet.)

Babydreamer - ÄL 21 november/ BIM 5 december (12:e försöket, inga barn)
    Lyckliglängtan - Äl 10 December / Bim 25 December (19e försöket)

Swn- ÄL 12 December / BIM 25 December (22:e försöket, 2:a barnet)

HannaFia
    -
    ÄL ?/ BIM ? (9:e försöket, inga barn) 
    Maajsi-  
    ÄL
    4/11  / BIM 19/12

Plus - listan

Myrran81 - plus på BIM -7
    Laref - plus på BIM ?
    Systertillknorr - plus på BIM+3
    Elle1984 - plus på BiIM -?
    Lovika83 - plus på BIM +3/4
    Matematik - plus på BIM -1
    AngelandDevil - plus på BIM -1
    Babymoon - plus på BIM -3
    AngelandDevil - plus på BIM -1/ +1
    Skruttnorpan - plus på BIM +/- (?)
    Delight87 - plus på BIM +1
    Adora1 - plus på BIM +8
    Daniela01 - plus på BIM -4
    Chokladmuffins - plus på BIM ?
    Skyrocket - plus på BIM -4
    Baby88 - plus på BIM ?
    T inne - plus på BIM -4
    Dellz - plus på BIM +2
    FruDahllöw - plus på BIM -1
    Lilla Ego 07 - plus på BIM +1
    Limpan 83 - plus på BIM -4
    Bebis11 - plus på BIM -6
    Deeya - plus på BIM -7
    Sommar - plus på BIM -2
    Bia 80 - plus på BIM -6
    T rollbusarna - plus på BIM -2
    LilyRose - plus på BIM +5
    MiAmore - plus på BIM -2
    Brooklyn - plus på BIM -1
    Maajsi - plus på BIM + 1
    ACJL - plus på BIM
    Ohbaby - plus på första testet på BIM+4
    SoMa72 - plus på BIM-4
    DazHamster - Plus på BIM +1
    AgnesGN - plus på +/- (?)
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!