Daniela01 skrev 2011-11-23 14:19:04 följande:
blir så ledsen när jag läser över den riktigt dumma prästen!! Herregud och han är präst!!! Han om någon borde ha förståelse!!
Majsii: Det är nog bra med en paus för återhämtning. Man behöver det, trotts att man så gärna vill bli gravid igen (snabbare än snabbast) (så var jag iallefall). Det är även bra att gå o tala med en ex kurator på bvc/mvc.
Nu har jag inte läst igenom tråden än, men vad jag förstår så vet läkarna inte varför det blev som det blev? Oerhört jobbigt! Men det är skönt att de kommer ha extra koll på er vid nästa graviditet.
Swn: Hoppas på att du får en tidig julklapp nästa vecka
Lovika83: Om jag inte har skrivit det, så ett STORT GRATTIS!!! (i efterskott)
har du lagt upp din förlossningsberättelse här på fl?
DazHamster: Skönt att allt går bra!! Vilken vecka är du i nu?
Själv så har jag en liten som är 4v+2 dagar.. och igår fick jag rensa ut kläderna i storlek 56 för nu är hon en stor flicka som har storlek 62 (kan tillägga att hon vägde 4,77kg o var 54cm när hon föddes).
Tycker det känns lite svårt över hur man ska klä henne när man går ut, så att det inte blir för varmt eller för kallt. Vilken overol rekommenderar ni? Jag har en åkpåse plus en nalle-bomulls-lite tjockare variant overol från Lindex.
Kramar, en liten mini-haj skriker på sin mor nu
Jo, vi har kontakt med kuratorn på sjukhuset. Hon var med från start så det går fint. Jag har även kontakt med barnmorskan jag hade. Känns faktiskt skönt då man pratat med henne om allt, även när man inte var gravid. Det är något som verkligen uppskattas. Vi har inte fått svar ännu men vi ska på återbesök den 12:e så då får vi hoppas att vi får något svar utifrån de prover som togs.
Vi kommer inte att vänta men vi kommer inte heller att påskynda något och försöka stressa fram en ny graviditet. Blir det så blir det. Oavsett när så blir vi glada ändå. Det kommer vara jobbigt med en graviditet nu som om ett år.