• Maajsi

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Var på  VUL i måndags och såg ett hjärta som pickade. Senare under kvällen började jag blöda. Dock inget ont eller så. For in å man såg en liten böna men dock ingen hjärta (jag såg hjärtat picka men läkaren tyckte det var för tidigt att säga det var hjärta å inge annat) Tog ett hcg värde och ett till igår. Idag ringde läkaren å sa att det hade stegrats. Troligtvis inget missfall. Har ju större blödningsbenägenhet när jag tar trombyl så antar att det bara var en ofarlig blödning. Ska tillbaka på VUL om 2 veckor för säkerhets skull. Hoppas det stämmer och att hjärtat pickar på då också. Har inte haft ont, känner mig fortfarande gravid och på 2 dagar har jag blött så pass lite att det varit små små svaga "prickar" på pappret. Igår slutade det blöda., Borde vara rätt säkert :)

• Maajsi

Ja, å hcg värdet var ju förhöjt så borde inte vara missfall :p fortsätter minsann att vara gravid :)

• Maajsi

Fick ännu en blödning igår å var upp på akuten idag. Nu kan jag slappna av. Hjärtat pickade på för fullt. Känns underbart. Gick in i v. 9 idag :)

• Maajsi

Kläder är ju alltid uppskattat. Sen är ju presentkort super! Då får hon ju själv välja vad hon behöver köpa. En första leksak. Gosedjur är ju jätte bra. Filtar är också en bra att ha sak och något man aldrig kan få för mkt av. Lite svårt att skriva vad då man inte vad exakt vad hon har och inte har :)

• Maajsi
    Swn skrev 2012-04-13 23:25:24 följande:
    har inte skrivit på ett tag, men nu e jag inne.. stort grattis!! och skönt att allt ser bra ut :)
    Tack så mycket :D

Igår var jag på VUL. Blev framflyttad med bf 23/11 istället för 18/11, alltså 9+6 idag. :) Allt såg finfint ut så supernöjd. Fick även med en bild på lilla pyret <3 känns så skönt att det går vägen (än så länge). :) Hur går det för alla? :)
  • Maajsi
    Babydreamer skrev 2012-04-27 21:19:49 följande:
    Skönt att det går bra! Inte långt kvar till den första magiska gränsen ju här rusar tiden iväg, är redan i vecka 26! Lillkillen lever livet inne i magen ofta om dagarna går just nu och väntar på besked om graviditetspenning. Hoppas få sluta jobba 7 juni och det är ju snart,men tydligen så är det mycket bebisar som ska födas i år så försäkringskassan hinner inte med... Men har svårt att se att de kan neka mig gravpenning eftersom jag jobbar som sjuksyrra på akuten... För övrigt känner jag mig totalt ogravid, förutom lite ont i höften. Hade han inte buffat så mkt därinne så skulle jag bara tro att jag blivit tjock :-P
    Nej bara 2 veckor kvar till det. Men för mig är det ingen magisk gräns, isåfall bara för missfall. Men oron lär fortsätta. Går runt hela dagarna och funderar på om det är lika att förbereda sig på det värsta denna gång också. Man kan inte riktigt slappna av ännu, Lär fortsätta vara så fram till bebis är född och man vet att han/hon lever.

Oj så mysigt. Saknar de där sparkarna och längtar så tills man börjar känna av det denna gång. Ja, du borde ju helt klart få gravpenning. Akuten är ju inte det lättaste att jobba på om man säger så. Ingen erfarenhet själv men kan föreställa mig. Men skönt iaf att du mår bra i övrigt. Det vill ju alla.
  • Maajsi

Adora: usch, vad tråkigt :/ att det aldrig ska vara nog. Hoppas det löser sig och att du får det åtgärdat,

HelenFr - Håller tummarna för dig!

200 dagar kvar till bf :) ännu en etapp avklarad för mig. Jag var på senaste vul för en och en halv vecka sen och sa då att jag tyckte att det räcker med en gång till innan RUL. Nu börjar jag få ångest över det. Jag är så orolig. Men det ska nog gå bra. Ska ringa å boka en tid för nästa vul  nu. Hoppas pyret mår bra.

• Maajsi
    Adora1 skrev 2012-05-07 13:47:17 följande:
    Tack, du är snäll Solig
    Vad roligt att läsa att det gått bra för dig och den lilla i magen! Är väl bra att komma på Vul och titta. Tänker på dig och din familj och graviditeten mycket och spanar alltid efter uppdatering från dig.
    Åh, tack Adora :) Känns mycket bättre runt i kring denna oro men bär när det finns folk som stöttar en. Nu har jag ju ialla fall passerat 12 veckor. Är i v. 12+5 idag. Känns som att tiden bara har sprungit iväg.
  • Maajsi

Här går det bara fint (skönt de) :) 14+6 idag så går in i v. 16 imorgon. Har RUL den 26/6 så nästan en hel månad dit. Ursäkta att jag klagar men jag hinner blir så orolig efter att någon vecka sen sist man fått se bebis. Förutom den psykiska oron så mår jag tipp topp. Har inte någon känning av foglossning på länge. Kan ju hända att det inte ens var det. Men hoppas så att jag slipper det denna gång. :)

Snart dags för dig ser jag ^^ så spännande. Hoppas det ger något på måndag :)

• Maajsi

Tack alla. Varje vecka är ett framsteg. Jo jag får ju täta kontroller men det var jag själv som ville ha en enda kontroll till innan rul, efter v.10 kontrollen. Börjar ångra det lite nu. Men jag vet att är det något så får jag komma in :) dock blir det mer kontroller efter rul, både hos bm och spec. Det känns riktigt bra :) dock tror jag att jag fått UVI. Jag var på en kontroll hos bm för någon vecka sedan då ett provs tog där hon hittade äggvita. Ska ta ett prov nu tills besöket på måndag för säkerhetsskull. Ett prov med morgonurin. Nu har jag så ont i ryggen och kissar mer än annars. Dessutom kommer det knappt nå när jag går på toan och det känns som att jag vill få ut mer. Jag misstänker UVI men hoppas såklart det är något annat.

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!