• MiAmore

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

annakohler skrev 2010-12-28 12:01:19 följande:
    mellan 9-13december fick jag pluss på ÄL testen såg det i några andra trådar, och mens 8-9dec tror jag om jag minns rätt,

hur kan det ens vara möjligt att få ÄL så tidigt för den 13dec fick jag det starkaste plusset på testet,

5dagar efter mens kan man väl ej har ÄL??? någon som vet
    Det kan man säkert, det beror ju på hur lång cykel man har. Men jag tror att det vanligaste är att ha det mellan 7-12 dagar efter mens om man har en normal 28 dagars cykel. Men om du fick pos äl test på dag 5 efter mens, hade du troligtvis inte äl förens någon gång mellan dag 6-9
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Chokladmuffins skrev 2010-12-28 13:05:09 följande:
    Jo jag har till och med hört kvinnor som har haft ÄL under mensen så inget är omöjligt! Lycka till!!

Själv känns det som en evighet innan ens ÄL närmar sig. SÅÅ segt att gå från 28 dagar till 35.. Hatar långa cykler.. =)
    Ja det är riktigt drygt! Du kanske ska prova apiforce? Jag åt det från första mensdagen och fram till ett par dagar innan äl, och det sänkte min cykel denna månaden från 31 dagar till 27!
    annakohler skrev 2010-12-28 13:50:31 följande:
    har aldrig haft oregelbunden cykel så man reagerar lite faktiskt
    Ja det förstår jag..
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    annakohler skrev 2010-12-28 14:08:14 följande:

vet att jag hade mens 8-9december och pluss på äl 13:e ungefär
    mensen kom ca 3dagar för tidigt nu i december,

så om man ska räkna på 25dagar istället så skulle äl vara 20:e mens 8:e så hur ska man räkna?

Fl. kan räkna ut äl till dig annars
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    annakohler skrev 2010-12-28 14:27:47 följande:

ja men felet är den kan inte backa bakåt så jag får väl snällt invänta mensen haha...

nästa ÄL ska vara 19:e januari om allt är rätt med mina datum..

om jag hade ÄL 13:e så ska jag ju ha mens idag, men har ju inte fått något.
    jag hade mens 8:e det minns jag,

hatar allt som har med datum och göra hahaha

Jag vet att det inte är så lätt, men försök strunta i alla datum då. Räkna ut när du bör ha bim nästa gång utefter senaste cykeln, och sexa sedan till det ordentligt ca 1½-2 veckor innan bim
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    dellz skrev 2010-12-28 16:56:26 följande:
    med vilka test kan man testa som tidigast?
    Vet faktiskt inte. Fråga på apoteket
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    LängtarL skrev 2010-12-28 17:52:34 följande:
    Känner mig lite ledsen idag..... för några månader sen gjorde två av mina bästa vänner abort för att dom inte ville ha barn nu... och nu nyligen har jag fått reda på att min killes bästa vän ska få barn nu, fast hans förhållande är jätte ostabilt... allt är så orättvist... varför kan inte bara jag få bli gravid? när alla runt omkring mig blir det..

bim -8 idag och inga symptom så det känns helt hopplöst!

Förlåt för gnället Rynkar på näsan
    Man får lov att gnälla av sig ibland, det är ju bla därför vi är här.
    Och du, är du på bim-8 är det inte ens säkert att ägget har fäst ännu, så då är det inte så konstigt att du inte har några symptom. Plus, att för dem flesta är det så att den månaden dem blev gravid, hade dem nästan inga symptom alls! Så ge inte upp hoppet!
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Skruttnorpan: Jag har för det mesta ont i äggstockarna några dagar INNAN jag har äl. Så om du börjat ha ont nu kommer du säkert få pos på äl testet imorgon, och sedan äger din äl troligtvis rum någon gång från torsd-lörd. Vilken tid på dygnet testar du dig?
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    skruttnorpan skrev 2010-12-28 19:49:22 följande:
    Kommer flytningarna också tidigare??
    Har lyssnat på dig sedan tidigare så jag har testat på sen eftermiddag. Idag blev det inte förr än 18-tiden då jag inte hade några test med mig under dagen. Testade faktiskt i morse också och fick ungefär samma ljusa streck även om kvällens test var lite tydligare.
    Har ganska många stickor och ska göra insemination efter nästa mens, så jag tänkte unna mig att testa dubbelt de dagar jag får lust, haha Tungan ute
    Ja jag brukar ha dem typiska äl-flytningar några dagar innan äl.
    Lycka till när du ska göra inseminationen.
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Imorgon åker vi iväg till Lalandia för att fira nyår där, kommer hem den 2/1. Så jag passar på och önskar er alla ett GOTT NYTT ÅR OCH GOD FORTSÄTTNING PÅ DET NYA ÅRET!!

♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Hej tjejer! Nu är vi hemma från några underbara och minnesvärda dagar på Lalandia i Danmark. Åkte i torsdags och kom hem nu för ca en timme sedan. Milo fullkomligt ÄLSKADE att bada där och var nästan helt orädd! Något som överraskade oss båda positivt. Han har inte varit så förtjust i att bada på badhus tidigare nämligen.

Har Bim på fred och har fram tills igår haft ovanligt lite flytningar. Dem började öka i mängd igår. Något jag där emot har ovanligt MYCKET av, är finnar. Det har poppat upp finnar lite här o var både i ansikte och på överkropp. Inte speciellt roligt alls faktiskt. (men är det pga graviditet så står jag självklart ut med detta ) Förutom detta så har jag dem vanliga symptomen; bröst som värker, mage som känns svullen på kvällarna och lite molande värk här o där. Vet inte vad tempen ligger på eftersom att jag inte tempat mig när vi varit iväg. Ska bli spännande att se vad den visar imorgon bitti.

Hur är allt i tråden annars? Har det blivet några plus?

♥Milo 090107♥
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!