• MiAmore

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

sommar skrev 2010-12-20 12:17:05 följande:
    Ringde mvc och blev direkt skickad till kk. Hon sa att det låter som ett tidigt mf och det är bättre att jag ringer dit. Har nu ringt och dom ska ringa efter kl 14. Blöder fortfarande och har ont. Känns som om det är lite tidigt för ett mf. Hur tidigt kan man få det??
    Bra att du fick tag på mvc. Man säger ju att dem flesta mf äger rum innan man ens vet om att man är gravid, så att när man har mens, så KAN det vara ett tidigt mf och inte en vanlig mens. Så har jag förstått det iaf.
  • MiAmore
    BabyW skrev 2010-12-20 15:18:27 följande:
    Hej alla goa tjejer!

Behövde bara skriva av mig lite...

Har varit hos gyn idag och efter min Pergo-kur i förra veckan såg vi en stor äggblåsa på VUL idag.  Skrattande  Så jag fick min Pregnylspruta och har alltså  ÄL imorgon kväll!! Här ska det mysas! Tungan ute Oooom vi bara kan hitta ett sätt att för en stund bli ensamma, vill säga... Har min tonårsgrabb hemma på jullov nu. Han skulle varit hos sin pappa sedan i onsdags men ville vara kvar här och det är ju klart mysigt att han är här. "Problemet" är bara det att vi brukar alltid mysa minst 2-3 gånger om dagen under "fertila-veckan", men det blir bara en gång på kvällen när sonen somnat nu ju. Skäms Så vad gör man? Hmmm.....?!

Så - nu fick jag skrivit av mig mitt "gnäll"... Glad igen!!! Flört

I övrigt håller jag tummarna för att alla får en massa julmys och kanske rentav ett plus i julstrumpan?! Vi kan tidigast få vårt i början av januari men vi hoppas då med...  Tungan ute
    Har ni sex 2-3 gånger OM DAGEN hela den fertila veckan?! Förvånad Jisses, hur orkar ni? *skrattar*
  • MiAmore
    skruttnorpan skrev 2010-12-21 08:29:21 följande:
    Haha, jag kan lugna dig med att jag var på killen i går kväll och ville mysa. Hans reaktion blev: "är det ägglossning nu?". När jag svarade att det är ett tag kvar tyckte han helt plötsligt att engelsk fotboll var hysteriskt intressant (han förljer annars italienska ligan) så det blev inget. För oss blir det en gång om dagen runt ÄL i bästa fall och kanske varannan-var tredje dag annars. och vi har inga barn som tar tid och energiFlört
    hehe, skönt att inte vara ensam om att ha en gube som tycker det kan bli lite FÖR mycket sexande efter ett tag
    BlirSnart85 skrev 2010-12-21 10:21:50 följande:
    Pos äl-test idag!! Hoppas morgondagens ägg befruktas och fäster sig rejält!!
    Fler som har testat idag? Eller som känner att äl är på G?Skrattande
    Trevligt! Jag BÖR inte ha äl på G redan, men min temp gjorde en rätt bra dykning i morse, så jag ska ta ett äl test i em. mest för att se om det är äl på G redan, om det är det dykningen berodde på
    BabyW skrev 2010-12-21 10:22:11 följande:
    MiAmore - Jepp!! :P Vi har alltid haft ett aktivt sexliv med sex ca 20-25 i månaden - minst!! Och gärna flera gånger om dagen. Hur vi orkar?! Jag har nog ganska hög sexdrift som kvinna och jag har en åtta år yngre man. Lyx!! För oss är det ingen förändring på så sätt att det blir press och det är ju skönt. Då blir det lite prestationsångest och det är inte kul då... I natt blev jag väckt för lite mys... Hihi!!
    Jisses.. haha Måste vara skönt att ni har lika stor sexlust båda två iaf Ursäkta frågan, men "kommer" han varje gång?
  • MiAmore
    Blirsnart85: Tog ett äl-test för en stund sedan och det visade neg. Så det var inte pga det jag hade en ovanligt låg temp iaf.

BabyW: Ja jag kan inte säga annat än att jag är avis. *ler*  Inte för att jag har så där jätte stor sexlust själv (1-2 gånger i veckan räcker långt för mig), men nu i barnagöra syfte är jag avis *skrattar*

linnsi: Välkommen och lycka till
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    linnsi skrev 2010-12-21 13:09:49 följande:
    Tack! Vi har sex flera gånger om dagen, så man blev så besviken när det inte tog sig sist. Haha, bra otålig! ;)
    Då är ni två i tråden som har stor sexlust då *flinar*
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Limpan 83 skrev 2010-12-21 15:51:44 följande:
    hehe jag joinar er med stor sexlust :) Jag och killen har också mycket sex, minst en gång om dagen :) Så vi borde ju inte missa ägglossningen kan jag tycka... Flört

En fråga: är det någon som köpt ägglossningstester på nätet, typ stickor som inte ser så mycket ut för världen? Jag fick en sådan av en kompis men vet inte när jag ska ta den? Är det ett par dagar innan beräknad ÄL? Om den visar positivt, vad betyder det? Att jag har ÄL nu eller inom ett par dagar? Kanske borde köpa mig ett test på apoteket istället
    Jag brukar köpa äl-stickor från billigatester. För mig fungerar dem jätte bra! Men testa mitt på dagen INTE morgonen! Man bör börja testa sig några dagar innan beräknad äl för att vara säker på att man inte missar den. När man får pos utslag har man äl 24-48h senare
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    sommar skrev 2010-12-21 18:29:34 följande:
    Hej! Ni får gärna plocka bort mig från listan. Fick en stört blödning på jobbet och det var inget trevligt. Tampong, tajts och jeans.  Så jäkla kallt så man får bylta på sig. Jag kände hur det rann efter ca en timme med tampongen och kollar ner. Jeansen blev knallröda och på toa ska vi inte ens skriva vad som hände. Har haft så fruktansvärt ont i hela tjejmagen och efter ett snack med en otrevlig kvinnlig läkare på kk så sa hon, bättre lycka nästa gång. Tidigt missfall så vi får se när kroppen repar sig.
    Nej men fy stackare *Stor kram!*
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    huggesmamma skrev 2010-12-22 17:26:14 följande:
    Jag hade ingen aning om när jag hade äl och enligt alla beräkningar skulle jag börja testa på dag 16. Men jag började denna gång på dag 11 (efter mens) och hade utslag redan den 15 (i måndags)  . Detta innebär att jag skulle ha missat min äl. Summasummarum; är det första gången du testar och har nollkoll på äl så tycker jag att du ska testa ett par dagar efter att mensen tagit slut.

Vi sexade lö,sö och i måndags. Hoppas att det räckte!! Borde ha sexat igår med för att verkligen gardera men var såhimla trött att jag somnade innan sambon kom åla sig. Attans!!

Lycka till!!
    Har ni fått till det lörd, sönd o månd bör ni nog ha täckt upp det rätt bra *ler* Spermierna kan ju dessutom leva i livmodern i upp mot sju dagar
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    Matematik skrev 2010-12-22 19:26:52 följande:
    Hehe, inte för att vara gnällig, men listan blev fel igen... 15 försöket ska de va. Men de spelar inte så stor roll :)
    Du kan ju ändra den själv om du vill, annars kan vi försöka få till det rätt nästa månad om det nu inte skulle ta sig för er denna gången i heller *ler* (hoppas så klart att det ska lyckas för er nu!)
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore
    LilyRose skrev 2010-12-22 19:35:32 följande:

Gjorde ett äl-test idag och resultatet blev ett teststreck som var lika starkt som kontrollstrecket, teststrecket blev omedelbart lika starkt!! Så jag har tydligen äl och den kom tidigare än beräknat! Så nu kör vi på!!! =)

Fast man har äl 24-48h efter pos utslag på äl-testet... Men börja sexa på redan nu ändå, det hade jag gjort
    ♥Milo 090107♥
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!