Inlägg från: skruttnorpan |Visa alla inlägg
  • skruttnorpan

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

BabyW, nmen då HAR du ju plusat med ett testa tidigt! Är glad att ditt humör vände, för i mina ögon har du inget att deppa för! Klart det blir många plus runt 5-6-7, men jag är glad om det kanske kan sparas ett till den 10e också!Tungan ute

Bäbis2011; nu håller vi tummarna! Det är ju faktiskt många dagar kvar till bim så det är nog för tidigt för digitalen. Klart ni ska ha bebis, det håller vi tummarna för!

• skruttnorpan
    Vill bli fyra skrev 2011-01-02 22:00:29 följande:
    Varit borta under helgena men kan konstatera att det blev inget plus den här månaden heller.
    Stor Kram! Alltid lika tungt när svaret står klart för en...men snart är det dags!
    systertillknorr skrev 2011-01-02 23:54:50 följande:
    Nu blir jag lite nervös, ska gå och lägga mig och än har ingen mens kommit! Borde verkligen ha kommit allra senast idag (bara för att jag börjar hoppas lite forsar det välm vilken sekund som helst, eller så vaknar jag i blodbad) kommer den inte innan jag  går och lägger mig undrar jag nästan vad som är fel! Det är ju bara fasen mellan mens och äl som är föränderlig, inte den mellan äl och mens...

Om den inte kommer, när ska jag testa då? hade äl 19 dec
    Gud, vad spännande! Bådar ju gott! Hoppas du får ett fint plus på stickan nu. Vore kul att de en uppdatering med resultatet snartSkrattande
    Kitty 82 skrev 2011-01-03 07:52:30 följande:
    Hmm antingen är jag fasen gravid eller så har jag fått berömda spökstreck på flera jäkla gravtester.
    Dom kommer men försvinner osv.
    Helt skumma.

Nåja det e bara o vänta.

Jag har bekant symtom som man kan ha innan mens med men även vid en grav och det e illamående,trötthet.
    Vaddå, försvinner dom? Skumt! Hur snabbt då?
  • skruttnorpan
    dellz skrev 2011-01-03 12:34:09 följande:
    det sket sig. mer blod idag=(. någon som vet hur man går tillväga om man vill kolla så allt står rätt till där nera å om man har äl?. bättre att gå till privat klinik eller ?
    F-N, vad segt! Stor kram! Jag har valt att gå till privat klinik, mer av en slump faktiskt...har du inte någon i närområdet du vet att folk rekommenderar?

Här börjar skengraviditeten slå in...på något vis paralellet med skpetismen...
    Ena sekunden är jag SUUPERLESSEN för att brösten ömmar mindre idag...typ inget Gråter Nästa sekund hakar jag upp mig vid att jag blev hungrig under tiden jag tränade (låter kanske konstigt, men när jag tränar brukar kroppens andra funktioner stängas av...brukar inte bli hungrig).
    Ni som varit gravida flera gånger...kan man ha ont i brösten från ÄL till BIM vid en graviditet men inte en annan? Hur har det varit för er??

Ang alkoholfrågan så går jag efter att har man fått ett plus eller tror att man är gravid och gått över BIM (plus eller ej) så skulle jag avstå...som ni har sagt så skulle man nog aldrig förlåta sig själv om något hände...
    Babymonn, blir kul att höra om du lyckas blåsa alla Skrattande
  • skruttnorpan
    BabyW skrev 2011-01-03 13:49:15 följande:
    Skruttnorpan - Jo visst kan det heeelt olika på olika graviditeter och från person till person. Det är ju det som är det kluriga...
    Jag trodde inte jag var gravid alls (inga symtom) när jag väntade min son (iofs första gången, så vad visste jag då?), förrän jag började må väldigt illa i v 6 och fick plus.
    Med min dotter visste jag instinktivt att jag var gravid redan innan mensen inte kom och trots negativa test. Fick plus ca 1,5 vecka efter BIM. Hade bara ömma bröst då.
    Och nu i våras (senaste mf) så sa instinkten igen att det var så och jag fick plus på BIM -2. Brösten svällde ca 4-5 dagar efter ÄL och det spände i ljumskarna. Annars inget.
    Hoppas det gav dig nån liten hjälp...?

Klart det ger hjälp! Bara att få skriva av sig ger ju en lindring och att någon dessutom svarar är ju ÄNNU bättre Skrattande Det sorgliga är ju ändå att de flesta verkar ha de ömma brösten som ett tecken på grav...och alltså börjar jag tappa hoppet i samma takt som brösten slutar ömma...Men än är de liiite ömma så liiite hopp finns kvar...kanske bara exploderar ut imorn, haha...

Limpan, lider med dig! Tomheten man känner efter mf är så stor att man nästan kan ta på den. Som att man inte vore hel. Men den tomheten ska fyllas med kärlek och det är snart!
    Testen brukar hänga bakom kassan, typ där kondomer och rakblad hänger...finns ofta på pressbyrån annars...

• skruttnorpan
    Kitty 82 skrev 2011-01-03 19:07:25 följande:
    Har fått svagt pluss idag iaf
    Grattis!! GUD, vad härligt! Stor kram!
  • skruttnorpan

Vad spännannde med massa symtom som börjar blossa upp! Själv tror jag att jag har börjat inbilla mig att kaffe inte är sp gott längre och att jag flåsar lite extra på gymet...och att det ilar lite längst ner mot bäckenet...men det kan nog lika gärna vara att jag misslyckades med doseringen i morse, att jag är otränad efter all julmat och att det ilar vid bäckenet för att jag körde ben/bål igår Skrattande Hoppas ni plusar snart, tjejer!

• skruttnorpan
    systertillknorr skrev 2011-01-04 10:09:51 följande:
    Stort fint plus imorse! Det trodde jag aldrig! Shit allt känns helt galetSkrattande
    YES, vad härligt!! Stort grattis! När hjälpen är nära fixar kroppen det själv! Stor kram!
  • skruttnorpan

dellz och brooklyn, LIDER MED ER! Fy F-N vad orättvist!!Hoppas ni håller kvar med oss och orkar kriga en månad till!! Stora kramar till er båda!!

deeya skrev 2011-01-04 14:07:04 följande:
    Nu hoppas jag att nån kan hjälpa mig! :)

Äl testen visade positivt i onsdags förra veckan men nu idag visar de positivt idag igen?!
    Hur går det ihop?
    Kan inte gravhormon ge utslag på ÄL-tester då?? Tror jag har hört det nån stans...har du något gravtest hemma kan du väl kolla? *hoppas*Skrattande
  • skruttnorpan
    sommar skrev 2011-01-04 15:08:36 följande:
    Inga symptom här men tror inte jag känner efter så mycket. Vill inte bli besviken. Försöker tänka som sambon säger, det kommer när det kommer. Tror alla dom där symptomen om trötthet, illamående, svullenhet kan lika gärna bero på dags formen, hur stressigt man har det på jobbet, vad man ätit men visst är det kul att tänka Drömmer
    Alla ni som fått ett stort Plus massa grattis till er. Krama era respektive och njut av tillvaron. Ni som inte fått nåt svar, ge inte upp. Det kommer Skrattande ni som fått Minus ska inte deppa, nästa månad så kanske ni plussar och om några månader börjar ni få en redig Gravidmage Solig Finns det kärlek, vilket det verkar finnas i varje hem på denna sida så finns det hopp. Snart får vi våra små efterlängtade Baby
    Kram från en som varken fått bu eller bä men som inte ger upp
    Precis ett sådant peppande och starkt inlägg var vad jag behövde idag! Tack!
    Jag fortsätter att vara skengravid med att vara småhungrig konstant...
    Undrar- ni som vet...om man har en kort lutealfas bör man väl plusa senare än om man har en längre? Så om jag bara har 11 dagar så är chansen att plusa innan bim ganska liten va? *rastlös*

Kitty- jag HOPPAS att det verkligen är så att HCG bara är för lågt för det test du använt...du har ju haft ganska skuma test hittills så förhoppningsvis är inte hormonnivåerna tillräckligt höga. Håller med BabyW om att du ska försöööökra vänta ett par dagar...Håller tummarna stenhårt!
    Stor kram tjejen!

Det var någon tidigare som undrade om hon var välkomme ni tråden och SJÄLVKLART! VÄLKOMMEN! Var ett par sidor sedan när jag läste så jag mins namnet...men klart du ska återkomma när du vet ÄL/BIM!
  • skruttnorpan
    Bäbis2011 skrev 2011-01-04 19:15:00 följande:
    Tack de värmer!
    Fick Minus  idag...

Men vi ger inte upp!

Grattis till alla som Plus :ar!
    Stor kram till er! Många kramar och ljusa tankar!
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!