Inlägg från: skruttnorpan |Visa alla inlägg
  • skruttnorpan

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

MiAmore skrev 2010-12-28 19:35:28 följande:
    Skruttnorpan: Jag har för det mesta ont i äggstockarna några dagar INNAN jag har äl. Så om du börjat ha ont nu kommer du säkert få pos på äl testet imorgon, och sedan äger din äl troligtvis rum någon gång från torsd-lörd. Vilken tid på dygnet testar du dig?
    Kommer flytningarna också tidigare??
    Har lyssnat på dig sedan tidigare så jag har testat på sen eftermiddag. Idag blev det inte förr än 18-tiden då jag inte hade några test med mig under dagen. Testade faktiskt i morse också och fick ungefär samma ljusa streck även om kvällens test var lite tydligare.
    Har ganska många stickor och ska göra insemination efter nästa mens, så jag tänkte unna mig att testa dubbelt de dagar jag får lust, haha Tungan ute
  • skruttnorpan
    myrran81 skrev 2010-12-29 07:09:37 följande:
    Jag har bim den 5/1 och jag hade tänkt att testa med rfsu "testa tidigt" på nyårsafton, men jag kunde inte hålla mig, så nu imorse tog jag ett test....och det visar ett svagt streck :) Helt otroligt, men kan det verkligen stämma, ska jag lita på att testet visar rätt? Strecket dök upp på stickan efter ca 2 minuter och det är inte hälften så starkt som kontrollstrecket, men det syns hyfsat bra enligt mig :)

Någon annan som testat med dessa tester? Funderar på om jag ska överraska sambon idag eller om jag ska ett nytt test på nyår som vi hade tänkt??

Tänk....jag kanske har ett litet frö i magen just nu :D
    GRATTIS TJEJEJN! Ett gravtets kan inte visa positivt om det inte finns graviditetshormon i blodet juh! Du har nog rätt i att CB kan ha svårt att visa så här tidigt, men tror att BIM-4 i morgonurin är vad de säger att man kan tetsa från.

MiAmore: Tack för "Lycka till-et" Hoppas ju dock på att slippa insemination och att kunna slänga min tid för IVF. Skulle vara så härligt om vi klarade det på egen hand denna månad i stället Skrattande
    Adora1 skrev 2010-12-29 08:50:52 följande:
    Hallå all gamla och nya trådisar!! Hoppar in här nu! ÄL ca 2 januari, go nyårstillverkade barn!!
    Hinner inte läsa tråden nu pga trilskande ettåring men ska göra det sen iaf de senaste sidorna....

All lycka till alla i denna fina tråd! 
    Hej, tack och välkommen Adora! Hoppas ettåringen lugnar ned sigTungan ute
  • skruttnorpan

Tjejer, behöver er hjälp!! Ganska konstig fråga kanske...men jag vet inte vart jag ska vända mig!

Min kille har könsherpes och vi har varit tillsammans i 6år. Jag kan inte märka av att jag har fått det, men vi har ju sett till att inte ha sex när han har aktiva blåsor. Jag har fått berättat för mig, bla av läkare, att jag antagligen redan är smittad, men att jag fått det i så små doser att jag blivit imun. Jag har ägglossning i dagarna och killen ringer hem och berättar att han fått blåsor. Vad gör jag!? Ska jag lite på det läkaren sa att jag redan är imun och att vi kan ha sex när blåsorna är där om inte sambon har för ont eller ska jag bara ta ytterligare en månad av mens och väntan?
    Någon som vet något om detta??

• skruttnorpan
    Limpan 83 skrev 2010-12-29 16:33:35 följande:
    Hur tidigt ska man våga sig på ett test? Jag vill testa mig NU, hehe. Fast det skulle såklart visa negativt, hade ÄL i söndags... Låååång väntan :(
    Haha, ja det kan väl vara liite tidigt kanskeTungan ute Tror att RFSU har test som säger sig kunna ge svar 10 dagar innan BIM...dom testen finns på pressbyrån och coop bland annat...
  • skruttnorpan
    BabyW skrev 2010-12-29 16:55:27 följande:
    Nej, RFSU säger sig kunna ge svar upp till 7 dagar innan BIM.
    10 dagar innan hade för många (med en lutealfas på 14 dagar som är det man utgår från som "vanligast"), varit endast 4 dagar efter ÄL och då har ju ägget knappt hunnit fästa sig...
    Men 7 dagar innan BIM är ju supertidigt ändå och det känns som lyx bara det.
    Jaha, så var det kanskeSkäms
    Hur går det med den kvinnliga intuitionen, känns det fortfarande bra??

Måste få älta lite, jag sitter och störtlipar i ett! Fick utslag på ÄL-stickan idag, men sambon har fått herpesutslag. Har från en läkare fått höra att jag antagligen redan bär smittan latent eftersom vi har haft oskyddat sex i 6 år, men man vet ju inte säkert. Och jag har hört nån stans att en debutsmitta samtidigt med graviditet kan innebära faror för barnet så jag vågar inte riskera...
    Fick som sagt utslag på ÄL-stickan i dag och vi hade sex i går kväll...sambons utslag brukar med medicin vara borta på 2 dagar...tror ni att jag har någon chans den här månaden om vi körde igår och på nyårsafton?

FAAAN, va lessen jag är!!!
  • skruttnorpan
    Adora1 skrev 2010-12-29 18:45:14 följande:
    SKRUTTNORPAN: Vi hade sex 3 eller 4 dagar innan äl med dottern och det blev barn av det! Spermierna kan ju leva ganska länge och vänta på äl.....
    Vad härligt att höra! Då kan jag fortfarande hoppas lite...Tack för peppen!
    BabyW- tack för omtanken! Tycker som sagt att du ska tro på intuitionen...det är F-N dags för dig nu!!!
  • skruttnorpan
    sommar skrev 2010-12-29 19:41:14 följande:
    Stor kram skruttnorpan.  Shit vad tråkigt, men det kan ha tagit sig så ge inte upp Solig Jag hade helt gett upp denna månad med att jag äter primolut, fick bli akut gyn på julafton och hormonrubbning pga atress. Men har fått äl utslag i förrgår och igår. Idag med men inte lika starkt. Hoppas det blev nåt men man vet aldrig. Känns lite hopplöst nu men det kommer snart till oss. Massa kramar till dig skruttis
    Missade visst en sida innan jag svarade Tungan ute
    Tack för omtanken, sommar! Känns rätt tungt just nu, men som sagt...helt kört är det ju ändå inte...

Känner med dig, hoppas verkligen att det tog sig! Har du kunnat lugna ned lite nu under julhelgen? Det här var kanske en varningsklocka så att du sänker tempot innan det är dags att skaffa litenGlad
  • skruttnorpan
    myrran81 skrev 2010-12-30 08:53:11 följande:
    Fortsättning föjer på allt mitt testande :)

Jag testade med vanligt cb idag och det visade mycket starkare än med rfsu testa tidigt, så jag vet inte om jag tror att det där testa tidigt är så himla bra.... Sen så testade jag med cb digital och fick gravid 2-3veckor....så nu har min sambo konstaterat att jag borde ha provat klart, hihi....men det är ju så kul och se dem där plussen :)
    Åh, förstår dig heeeel!! Vet inte hur många gånger jag testade bara för att vara säääker på att det verkligen var ett plus och GUUUD så varm man blev varenda gång det lilla extra ströcket dök upp eller det stod GRAVID i testrutan... Njut av livet nu, tjejen! Och köp upp dig på alkoholfritt bubbelFlört
  • skruttnorpan
    laref skrev 2010-12-30 13:50:18 följande:
    well tjejer.. gjorde ett RFSU testa tidigt..ooo ett streck syntes :)  vågar inte riktigt tro på d haha.. mensen ska ju annars komme imorgon-sön.. så har den inte d då tror jag def. på resultatet.. med sonen testade jag när jag gått över 1v så då var det lättare att tro på resultatet..
    HÄRLIGT TJEJEN, GRATTIS!! Vilket härligt slut på året!! Och du vet vad som gäller...hur svagt än sträcket är så ÄR det ett plus!!! GRATTIS!!!
  • skruttnorpan

Hej alla tappra! Här skiner SOLEN för en gångs skull!Skrattande En supervacker morgon som bara KRÄVER lite längdåkning!

Gissar på att jag är på sista fertila dygnet idag...fick dubbla sträck i förrgår och ger fortf svagt utslag på stickan. Är riktigt nöjd med att jag löste sambons herpesproblem på ett kreativt och konstruktivt sätt; vi körde heminsemination! Sjukt kul, har sällan skrattat så mycket!! Ska köra en laddning idag också och sedan joinar jag er som väntar på BIM(T inne- lider med dig!!!). Har haft en GALEN ÄL-värk de senaste dagarna. Känns som att både ÄL och mensvärk har blivit mer smärtsam sedan missfallet...någon som känner igen sig?

Daniela01- Riktigt tråkigt, tjejen! Men fint att du har en så positiv inställning! Än ar det inte för sent för ett januariplus! Stor Kram!

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!