• BabyW

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

skruttnorpan skrev 2011-03-25 07:49:07 följande:
    Riktigt tungt i tråden idag, STOR VARM KRAM TILL ER ALLA! Oavsett om det är munsår, vikten, omgivningen, äl-inte äl så finns det bara en sanning: DET KOMMER ATT FÖRÄNDRAS! Vet att det inte är någon tröst, men vill bara påminna om att när allt är som mest skit så kommer det inte vara för alltid. Helt plötsligt är pluset där på stickan och allt känns annorlunda!
    Många tankar och kramar till alla!
    Åh du är ju bara för söt!!  Hjärta  Du har alltid några uppmuntrade ord att komma med och som alltid så lyckas du pigga upp, åtminsone mig.  Glad

Här hemma är ÄL över för denna gången, men jag tror knaopt vi lyckades nu heller. Fick bara sexat till det i söndags kväll och sen hade jag ÄL i onsdagsoch hade jag de värsta ÄL-smärtorna jag haft i hela mitt liv... Fy FAAAN vad ont jag hade.  Gråter  Så sex kom inte ens på tal...  Rynkar på näsan  Visst kan en liten simmare väntat kvar sedan söndagen, men vi är ju tyvärr inte kända för att ha tur med oss, så med bara ett sextillfälle under hela fertila perioden, gissar ju jag att det inte blev nåt nu heller.  Obestämd  "Fördelen" är väl då att jag bara i lugn och ro kommer invänta mensen och inte kommer ha en endaste tanke på att jag möjligtvis skulle kunna vara gravid. Oh well...  Cool

Ja, vad gäller min dotter så har hon "krigat" enormt mycket denna veckan!!  Skäms  Det har väl inte heller direkt underlättat för orken att få mysa på kvällarna, gissar jag... Så med risk för att låta som en fruktansvärt hemsk och elak mamma (naturligtvis älskar jag båda mina barn ÖVER allt på jorden), men från och med imorgon lunch och en vecka framåt är vi barnlediga och jag ska faktiskt passa på att njuta lite extra denna gången. Så vi får samla ork och kraft tills dom kommer igen nästa helg... Tror nog vi kan behöva lite egentid några dagar, jag och min älskling. Vi ska dessutom ha ett par vänner över på middag och vin imorgon kväll och det ska bli så mysigt att få vara bara fru och vän och få koppla av från mammarollen en stund.  Skrattande  Eller usch, lät jag väldigt egoistisk nu..?  Foten i munnen

Jag vill även passa på att skicka många stora styrkekramar till alla tappra kämpare här inne!! {#emotions_dlg.flower}  Utan er här inne, vet jag att JAG inte hade orkat hålla humöret uppe i alla lägen, men nu gör jag faktiskt det på någon underlig vänster... TACK!!!!  Solig
    ❤❤  Alexander -97 ★  Madeleine -99  ❤❤ 
  • BabyW
    Kitty 1982 skrev 2011-03-25 17:37:44 följande:
    OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG

Tog två nya G-tester nyss pga det andra var såååå svagt och det kom DIREKT fram 2 streck som BÅDA är rosa.
    INGET grått streck utan ROSA.

Är detta ett spökstreck eller? Så där starkt har jag ju itne haft innan, fy jag vågar inte bli glad, är gråtfärdig.

Strecket kom fram inom 2 min
    Är det rosa så är det inget spökstreck, även om det är svagt ännu. Gud vad kul!!!!  Skrattande GRATTIS!!!!!  {#emotions_dlg.flower}
    Kitty 1982 skrev 2011-03-25 17:51:54 följande:
    Tack emn jag vågar inte hoppa av glädje ännu. Ska ta kort såfort maken min kommer hem

Men ska testa imorgon bitti med morgonurinet
    Hihi!! Du är ju så uppe i varv att du vänder på bokstäverna och glömmer mellansslag!  Flört  Ja, du MÅSTE ta ett foto och lägga ut när mannen kommit hem! DIREKT!!!  Tungan ute
  • BabyW
    Kitty 1982 skrev 2011-03-25 18:17:19 följande:
    Haha ja jag såg det men är så ja jag vet inte vad, Tror detta är en dröm och min pissiga läkare sa att jag inte hade några mogna äb thii det bidde iaf (Hoppas jag iaf att detta e äkta)

OM det är äkta så ska jag vänta med att berätta för min man tills senare pga han fyller år en 8 April och vill gärna ge han nyheten då
    Oh vad jag blir imponerad om du kan hålla dig fråpn att berätta tills dess!! Hade jag ALDRIG kunnat!!  Flört  Ta ett test med morgonurin imorgon, som du sa, så får du säkert ett tydligare plus!  Tungan ute  (Tänk dock på att HCG-nivån dubblas varannan till var tredje dag, så bli inte besviken om det inte är superstarkt imorgon bara...)

Och ta ett foto när mannen kommer hem och släng in här!! Väntar med spänning!!  Skrattande
  • BabyW
    Bia 80 skrev 2011-03-25 18:20:40 följande:
    Du är en helt totalt normal mamma!! Ha inga som helst skuldkänslor för det!! Det är absolut inget som säger att man inte älskar sina barn mer än något annant bara för man värdesätter vuxentid! Njut och må bra!!
    Kram! Solig 
    Åh tack söta, underbara du!!!!  Hjärta  Jag har konstant dåligt samvete för att jag inte kan få henne att må bra och för att jag ibland "andas ut" av lättnad, när hon haft en bättre dag...  Skäms

Jag ska verkligen ta till mig av ditt råd!! JAG SKA FÖRSÖKA NJUTA!!  Skrattande

Kram!!  {#emotions_dlg.flower}
  • BabyW
    Kitty 1982 skrev 2011-03-25 18:41:05 följande:

Här kommer bilden på testet...
    TVEKLÖST POSITIVT JU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!   Plus  Än en gång GRATTIS!!!!  Skrattande
  • BabyW
    Kitty 1982 skrev 2011-03-25 18:41:05 följande:

Här kommer bilden på testet...
    Men VÅGA inte lämna tråden för det...  Flört
  • BabyW
    Kitty 1982 skrev 2011-03-25 18:51:12 följande:
    Tack Men jag har ju haft falska pos test innan fast jag inte varigt gravid och detta e eju ett test köpt från tradera så vet ej om man kan lita på dom?!? Hette nått på one step
    Tror och hoppas verkligen inte du behöver oroa dig!!  Skrattande  Men för att stilla dig själv, så råder jag dig att ta ett nytt test imorgon bitti.

Läste lite snabbt om one step-testerna och dom finns att köpa på billiga-tester.se. Jag har aldrig köpt därifrån, men det verkar v'l absolut att vara en bra sajt och då har de säkert tester som är bra med. Du behöver nog inte oroa dig, vännen.  Tungan ute
  • BabyW
    MiAmore skrev 2011-03-25 19:49:55 följande:
    BabyW: Du behöver absolut inte ha dåligt samvete. För att kunna vara en bra mamma är det superviktigt att själv må bra, och det är ju det du ser till att bli nu = du ÄR en JÄTTEBRA mamma!

Kitty: Jag hade heller inte klarat av att vänta så länge att berätta för maken.. Men visst är det pos! GRATTIS!!
    Åh tack så mycket, gumman!! Det värmde!!  Hjärta  Synd bara att min dotter inte tycker det alltid...  Obestämd
  • BabyW

Vill bara inflika att HCG-halten dubblas varannan till var tredje dag, precis som du säger MiAmore, men den stiger också succesivt däremellan! Så Kitty - som jag skrev till dig igår - ta inte ett svagare test så allvarligt så här tidigt, utan testa typ på måndag morgon istället.
    MiAmore - skönt att din temp stigit, nu äntligen!! MYS PÅ NU!!!

• BabyW

Ja, om du hade druckit lite mindre än vanligt igår, så kan koncentrationen ha blivit något högre, men om du sedan druckit mer igår em/kväll och sen testade svagare, så ska det vara fullt möjligt, vad jag har hört och läst. Så tidigt som du är, så kan det bli lite tvetydiga svar. Du har ju en så kort lutealfas också, så du är väl egentligen bara på ca ÄL+9-10 nu va..? Som sagt - försök ha is i magen och testa inte mer nu, förrän på typ måndag eller tisdag, så får du nog ett mer korrekt svar. Håller tummarna!!

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!