Adora1 skrev 2011-07-16 12:50:42 följande:
Tjoho, semester!! Skönt för dig!
Kolla upp om du kan få ex akupunktur hos bm mot din foglossning? Träffa sjukgumnast kanske och bli undersökt så de konstaterar foglossning (kan var till stor hjälp om du behöver sjukskrivning sen att ha den journalutskriften till FK!) och utesluter ex ischias och så kan du få massa bra tips av sjg och ev låna TENS-apparat...Hade du problem förra graviditeten?
Själv sitter jag och tjurar för mannen, som lovade att åka och storhandla samt åka till apoteket när dottern sov middag ligger nu SJÄLV och sover!! Han vet att jag inte kan lämnas ensam längre stunder med dottern pga att jag har vrålont, har massa sd samt ej kan lyfta/bära henne alls. MEN eftersom han satt upe till kl 01 inatt och tittade på film måste han ju vila nu när hon vilar så allt annat bara skiter sig. Dottern är jättejätteförkyld och vi har nästan inget kvar i förkylningsmedicinväg, behöver bla stolpiller alvedon.
Och maten ikväll var beroende av att han handlar idag. Fattar inte hur han har tänkt sig, ska jag ta ut mig och ha extra jätteont ikväll för att han ska få vila middag (han har semester idag)?? Är det rimligt att jag som är heltidssjukskriven ska offra mig med ännu mer ont för att han är självförvållat trött?? Aaarrgghhh....
Är så himla grinig nu, känner att det verkligen börjar dra ihop sig till fölossning snart, sluttampen kvar bara!
Ja det känns riktigt skönt och behövligt att ha semester nu
Tack för dina tips om foglossningen. Ska absolut ta upp det när jag ska på ul'et så jag kanske kan få en tid till läkare. Jag hade problem med foglossning med sonen också, men det började först lite senare i graviditeten. Började få känningar runt v.21, men det var först dem 5-6 sista veckorna det var riktigt jobbigt.
Förstår att du är arg och irriterad på din man. Det hade jag med varit i din sits.
Ibland tänker dem där karlarna inte längre än till näsan.
Vilken vecka är det du är i nu?