• BabyW

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Kitty 82 skrev 2011-02-23 09:21:28 följande:
    Vad gullig du är Tack för uppmuntran men känns ju ledsamt när man fått rosa extra streck innan och inte grått, ja jag har iaf inte fler tester så jag kan inte testa förrens hmm imorgon kanske
    Klart man stöttar!!!  Skrattande

Testa imorgon så hoppas vi på att det blir starkare!! Spara lite morgonurin så du får bäst HCG-koncentration, eftersom du är en bit innan BIM. Eller om du kan ha is i magen såp vänta med att testa till fredag morgon istället... Större sannolikhet att nivån stigit mer om ett par dagar ju.

Hur som så håller jag tummarna blåa för dig!!  {#emotions_dlg.flower}
    ❤❤  Alexander -97 ★  Madeleine -99  ❤❤ 
  • BabyW

Får ändra mitt BIM-datum, nu när jag har stenkoll på att jag hade ÄL igår kväll.  Tungan ute  Myyys!

HjärtaHjärta

BIM-LISTAN

Lydiaz  -  ÄL 8-13 jan / BIM 28 jan-1 feb (7:e försöket, 3:e barnet)
    LilyRose  -  ÄL 18 jan/ BIM 30 jan-1 feb (3:e försöket)
    HallonS  -  ÄL 16-17jan / BIM 1-2 feb (1:a försöket)
    Babydreamer  -  ÄL 30 jan / BIM 16 feb (4:e försöket)
    DazHamster  -  ÄL 20-22 jan / BIM 17-19 feb (11:e försöket)
    SoMa72  -  ÄL 6 feb / BIM 20 feb (2:a försöket efter MF nov-10)

Hönan  -  ÄL 12 feb / BIM 25 feb (2:a försöket m insemination)
    Kitty 82  -  ÄL 15 feb / BIM 25 feb (2:a försöket med Äl-tester, 1:a försöket med Glandin25)

Annakohler  -   ÄL 16 feb / BIM 2 mars
    Lyckliglängtan - ÄL 15-19 feb / BIM 3 mars ( 9:e försöket)
    Brooklyn
      -  ÄL 17-19 feb / BIM 5 mars (5:e försöket, 2:a barnet)
    BabyW  -  ÄL 22 feb / BIM 10 mars (försökt i 20 månader)

ACJL  ÄL 27 feb / BIM 12 mars (5:e försöket)
    Tiina84 
    - ÄL 27 feb / BIM 13 Mars (7:e försöket, inga barn)
    Swn  -  ÄL 28 feb / BIM 15 mars (9:e försöket, 2:a barnet)
    Bia 80 - ÄL 1 mars / BIM 17-18 mars (3:e försöket, 2:a barnet)

Plus - listan

Myrran81  -  plus på BIM -7
    Laref  -  plus på BIM ?
    Systertillknorr  -  plus på BIM+3
    Elle1984  -  plus på BiIM -?
    Lovika83  -  plus på BIM +3/4
    Matematik  -  plus på BIM -1
    AngelandDevil  -  plus på BIM -1
    HelenFr  -  plus på BIM -1
    Babymoon  -  plus på BIM -3
    AngelandDevil  - plus på BIM -1/ +1
    Skruttnorpan  -  plus på BIM +/- (??)
    Delight87  -  plus på BIM +1
    Adora1  -  plus på BIM +8
    Daniela01  -  plus på BIM -4
    Chokladmuffins  - plus på ??
    Skyrocket  -  plus på BIM -4
    Baby88  -  plus på ?
    T inne  - plus på BIM -4
    Dellz   -   plus på BIM +2
    FruDahllöw  -  plus på BIM -1
    Lilla Ego 07  -  plus på BIM +1
    Limpan 83  -  plus på BIM -4
    Bebis11  -  plus på BIM -6
    Deeya  -  plus på BIM -7

HjärtaHjärta

Håller tummarna stemhårt för er som går i dagarna kring BIM!!!  {#emotions_dlg.flower}

• BabyW
    ACJL skrev 2011-02-23 21:00:09 följande:
    Lika bra att jag ändrar mina datum. Äl verkar ha hoppat denna månad också, suck! Hoppas på mars
    Nu igen..??  Obestämd Kanske ska gå och kolla om det hoppar flera månader på rad? Så dom kanske kan få igång den på dig, menar jag,  Tungan ute
  • BabyW
    Kitty 82 skrev 2011-02-24 07:14:28 följande:
    Hade ¨sånna yrselattacker då jag tex väntade sonen innan jag plussade så jag vill verkligen att dom yrselattackerna ska vara bevis på att det är en bebis.

Jag hoppas jag får nya test med posten idag och ska testa då, har iaf sparat morgonurinet.

Har beställt olika testa och dessutom ett extra kännsligt test.
    Åh vad spännande!!  Tungan ute  Keep us posted!  Skrattande
  • BabyW
    skruttnorpan skrev 2011-02-24 09:44:24 följande:
    håller tummarna nu, Kitty! vore nästan bra om testen dröjer en dag så att nivåerna får chans att stiga, haha

babyW- MYS allt vad tygen håller! Ny F-N gäller det!!!

kram
    Ja här myses det massor!! Barnlediga från igår och till imorgon dessutom.  Tungan ute
    ACJL skrev 2011-02-24 10:11:34 följande:
    Ja jag ska ta och göra det! Har hoppat över en gång förut men det var kanske 6-7 år sen, men då hoppade den en månad och sen var den tillbaka igen. Är jätte surt när man försöker bli med barn men inte har den blekaste när eller om äl kommer.Obestämd

Tänkte på dig i mosre (kändes lite knäppt att tänka på någon man aldrig har träffat), jag tänkte att jag hoppas att det är din tur nu! Tycker ni är fantastisk som orkar kämpa på!{#emotions_dlg.flower}
    Åh vad söt du är!!!  Hjärta  Nu blev jag alldeles rörd... Ja vi kan ju hoppas att du har rätt! Hade varit underbart med ett plus när vi börjar vårt "nya" liv i nya lägenheten.  Skrattande

Jag vet faktiskt inte hur vi orkar kämpa på, om jag ska vara ärlig... Varje gång mensen dyker upp så ger min ork också upp, men sen kommer orken och jävlar anammat tillbaka och min 'älskling stöttar och peppar massor...
    Och helt ärligt - utan alla er UNDERBASRA tjejer här inne i min favortittråd, med er pepp och ert stöd, hade jag faktiskt gett uopo för ett bra tag sedan. Ni är sååå fantastiska!!!  Hjärta

Stora kramar
    DazHamster skrev 2011-02-24 10:57:37 följande:

har gjort ett idag åh två igår ff minus :( de sjuka e att ja känner att de inte e nån bebis denna gång hlr :( men mensen borde ju komma när som helst? gynekologen såg ju en tjock åh fin slemhinna! De måste ju betyda att ja haft ägglossning??? de e 2 veckor åh två dagar sen jag var in  till henne. ja har jätteont i tuttarna eller bara vårtgården. Sen var ja till en kompis som har en pendel där man kan se hur många barn man får vilke/vilka kön och om man är gravid...    Hon kollade först hur många åh vilka kön de skulle bli sen kolla hon om ja va gravid de sjuka är att den har aldrig ljugit förut så varför skulle den göra de? Den visar iaf att ja väntar en pojk åh sen visade ja henne trådarna ja börjat fått på brösten då bara flinar hon åh åh säger att så där såg hennes ut också då hon väntade sin andra pojk som nu är 2 månader.

HJÄLP.... Jag står fan inte ut psykiskt längre... Detta tar kål på mig :(:( vi är för fanken inne på vårt 13:e försök i mars.

Såg att ni kämpat länge ni också Babyw, alltså hur orkar ni hur står ni ut?

Ja du jag vet inte hur vi orkar... Obestämd  Det är väl det att eftersom jag är äldre och min tid snabbt räknas ner, så "måste" vi orka just nu. Lägger vi ner nu och pausar i några år, så är det ju ännu större risk att det aldrig blir något, i och med min ålder. Men jag har väldigt lite ork kvar generellt sett!!  Rynkar på näsan  Det är min kära man som oftast har ork för oss båda, verje gång mensen kommer. Men det är många tårar, suckar och massor av uppgivenhet  mellan varven här hemma, ska jag säga.  Gråter  Just för tillfället är jag ganska optimistisk att det kommer nog bli nån gång, men f-n vet när... När jag är riktigt nere tror jag aldrig att det kommer gå. Får väl se om min negativa sida eller min positiva sida har rätt. Tror att vår flytt blir ett uppsving i orken, för vi bor väldigt lyhört nu och det är mycket fel och strul med allt i vår lägenhet. Det blir nog en mer positiv atmosfär i det nya och det är större ich bättre. Det påverkar förhoppningsvis oss, och mest mig, att få lite mer styrka igen!  Skrattande

Förstår din frustration helt och hållet! Kan bara flrsöka uppmuntra dig att FÖRSÖKA hitta inre styrka och ork ett tag till, tills du antingen får en sent plus eller iaf tills mensen kommer så ni kan få kasta er in i ett nytt försäk, med massa mys och kärlek.  {#emotions_dlg.flower}
  • BabyW
    Kitty 82 skrev 2011-02-24 14:51:32 följande:
    Nu ger jag upp detta och inväntar mensen.
    Detta extra kännsliga grav testet jag fick med posten visade ju givetvis NEG

Bara inse fakta att jag är en sjuk jävel som inbillar mig symtom men vist yrslen kan jag inte inbilla för den är där men beror inte på graviditet utan nått annat.
    Men gumman...  Rynkar på näsan  Som jag skrev til dig i ett tidigare inlägg så får du inte ge upp än.  Flört  Du är 8 dagar efter ÄL idag och har då 6 dagar kvar tills det gått 14 dagar efter ÄL (vilket räknas som en "normalcykel" och det de flesta BM och gyn utgår ifrån). Man kan få plus i 1-2 efter BIM vilket då är 7-14 dagar till plus dina 6 dagar. Så försök att inte ge upp!!  Drömmer

(( Har i ett tidigare tidigare skrivit följande;

"Då är du ju bara 8 dagar efter ÄL idag (om jag räknar rätt) och eftersom BM och gyn brukar rekommendera att man testar tidigast på BIM (då räknat på en snittcykel på 28 dagar) och då har du ju 6 dagar kvar till den rekommenderade testdagen.  Glad  Dessutom kan ägget fästa mellan 4-12 dagar efter ÄL och sen fördubblas HCG-nivån var 2-3 dag efter det. Så det är fleeeera dagar kvar innan du kan "ge upp" hoppet!!  Tungan ute

Så kört är det nog inte, vännen!!! Ge inte upp än!!!  {#emotions_dlg.flower}

Vill bara säga att det är självklart att man känner hopplöshet i din sits, men det är min "plikt" i denna tråden att peppa, uppmuntra och stötta dig till positiva tankar och hopp.  Flört" ))

Stora styrkekramar  {#emotions_dlg.flower}
  • BabyW
    Babydreamer skrev 2011-02-24 14:43:35 följande:
    Mensen kom igår på cykeldag 40 Nu ger jag upp det här med bebisverkstaden... Inga fler test, inga fler tankar... Tänker köra på "händer det så händer det"... Kommer dock kika in här ibland och kolla hur det gått för er som väntar plus eller mens just nu!
    Usch vad tråkigt... Rynkar på näsan  Håller tummarna för att ditt plus kommer snart och när du minst anar det.  Drömmer

Många styrkekramar  {#emotions_dlg.flower}
  • BabyW
    Kitty 82 skrev 2011-02-24 15:13:59 följande:
    Men jag har alltid haf 10 dagar mellan ÄL och till kommande mens så BIM är ju imorgon. Blir så jäkla frustrerad.

Helt sinnessjukt att man kan ha så verkliga känningar när det säkert bara är falskt alarm för om det vore plus så borde detväl bli det nu tycker man
    Jo jag förstår att du har en kort lutealfas på 10 dagar - du har tur!  Flört  Men eftersom det kan ta olika tid för ägget att fästa och därmed olika långt tid innan man får tillräckligt hög nuvå med HCG i urinen, så tatr det också olika lång tid att man får plus. Obestämd  Eftersom BM och gyn brukar rekommendera att man tidigast testar dagen för förväntan mens, men helst att man väntar till en vecka efter utebliven mens (då är det ju i snitt 21 dagar efter ÄL), bör det ju vara det mest vanliga att man får plus i den vevan. Alltså tycker jag inte du ska bli allt för nedstämd förrän du minst gått 14 dagar efter ÄL eller kanske lite mer.  Skrattande 

Så ge inte upp och kolla dig i mitten på nästa vecka, eller strax därefter. Din yrsel pekar ju faktiskt på att något är på gång, så försök härda ut i några dagar till. Eftetsom du har BIM imorgon, så märker du ju väldigt snart och din mens uteblir vilket även det kan tyda på en liten i din mage.

Kämpa på med humöret uppe ett tag till, om du kan!  Tungan ute
  • BabyW
    Tiina84 skrev 2011-02-24 19:12:36 följande:
    Skickar också styrkekramar till er som behöver det Hjärta

Här myser vi för fullt Skäms
    Vi med!!!  Tungan ute  Mycket mys är bra för kärleken!  Flört
  • BabyW
    Swn skrev 2011-02-24 22:39:51 följande:
    Har laddat mentalt i några dagar nu men nu e jag tillbaka:) mensen tog slut för några dagar sen och nu börjar jag känna av lite som kan va början till en Äl, hoppas hoppas!! Började med Äl testerna idag så jag inte missar den. Känns skönt att va tillbaka nu e det bara att köra för fullt:) killen ligger med halsfluss men han får bita ihop å köra endå ;)
    Skönt att du är på g igen!!  Skrattande  Ja, kunde min man köra på järnet med halsböld, så kan din säkert köra på med halssluss.  Flört
    LilyRose skrev 2011-02-25 07:54:16 följande:
    Hur går det för er alla?

Idag testade jag svagt positivt med apotekets graviditetstest....MEN igår fick jag färgade flytningar och idag har det blivit mörkare samt innehåller koagulerat blod. Fram till igår hade jag ömma bröst som har växt ganska mycket framför allt det högra bröstet, men nu är de inte ömma längre men fortfarande svullna. Är nu jätteorolig för att det är ett missfall på gång!
    Enligt mina beräkningar (om jag utgår ifrån hur min cykel har sett ut de tre senaste gångerna) så var BIM förra helgen och jag testade första gången idag, BIM +6 (ungefär), det kan lika gärna vara så att igår var BIM eftersom jag inte har så bra koll på min cykel då den verkar variera från gång till gång. Så otroligt knäckande att när man äntligen plussar (även om det är svagt) så förlorar man det!! Är så fruktansvärt ledsen och knäckt!!!
    Nu får jag vänta ytterligare en vecka innan jag kan testa igen för att få veta med säkerthet hur det ligger till...
    Usch vad trist med de färgade flytningarna.  Rynkar på näsan  Hoppas det bara är det istället för mens och att du ändå är gravid. 

Hoppas att du får ett tydligare plus nästa gång du testa, och att det är där för att stanna!!!  Drömmer

Kramar  {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!