• BabyW

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Bia 80 skrev 2011-03-05 10:54:43 följande:
    BabyW: Hoppas det betyder något att den är annorlunda denna månaden!! Solig

Själv fick jag en stegring på ÄL stickan igår! Men jag tror vi lägger ner verkstaden  Det är ingen bra period just nu och OM man får välja vill jag inte ha en bebis i dec eller jan (då sonen är född). 
    Känns inte rätt helt enkelt men samtidigt blir jag ledsen av tanken....
    Hursomhelst blev det inget mys igår så ingen bebis bakad här inte.... 
    Ja, man kan ju alltid hoppas!  Skrattande

Men om ni haft sex de senaste fem dagarna, så kan det ju ha bkivit en bebis iaf!  Flört  Och framför allt - om du fick positivt på ÄL-stickan igår innebär det ju att du har ÄL idag eller senast imorgon så mys på bara!!! Ändra fram till och med måndag för att vara på den säkra sidan.  Tungan ute

Förstår lite hur du tänker med att det kankse inte är det "bästa" att få barn i december med jul och allt. Men om jag talar för vad jag/vi tänker och känner här hemma, så kvittar det mig om det skulle komma en bebis på min födelsedag, på julafton, nyårsafton, eller vilken dag som helst - bara vi får en bebis!!!  {#emotions_dlg.flower}  But that's just me...  Glad
    ❤❤  Alexander -97 ★  Madeleine -99  ❤❤ 
  • BabyW
    DazHamster skrev 2011-03-05 23:45:49 följande:
    Hihi lyckligast i stan de är jag idag :D Gick på toa imorse kollade inte på pappret utan då ja spolade så reagerade ja på att de var rött i toan vart tvungen att ta papper åh torka åh sen jo mycket riktigt min efterlängtade mens har kommit :D:D:D Alltså visst de e ju nu ja ska bli ledsen men för första gången är jag inte deppig utan tvärtom =) känns så skööönt men ja får fortfarande inte till hur man kopierar listan! Vet inte när jag får min mens nästa gång??? den är ju 30 dagar sen :P så ska ja räkna på denna cykel som ja nu haft så blir det väl ÄL ca 18/4 BIM 2/5... Hur går de för er andra?

AgnesGN: gjorde du nå test imorse??? =)
    Vet inte riktigt vad jag ska sätta för datum på dig, men vi kan väl sätta en snittcykel på 28 dagar till att börja med. ÄL om 5-6 veckor låter liiiiite väl långt tycker jag, eller...?

HjärtaHjärta

BIM-LISTAN

Hönan  -  ÄL 12 feb / BIM 25 feb (2:a försöket m insemination)
    Kitty 82  -  ÄL 15 feb / BIM 25 feb (2:a försöket med Äl-tester, 1:a försöket med Glandin25)

Annakohler  -   ÄL 16 feb / BIM 2 mars
    Lyckliglängtan - ÄL 15-19 feb / BIM 3 mars ( 9:e försöket)
    Brooklyn
      -  ÄL 17-19 feb / BIM 5 mars (5:e försöket, 2:a barnet)

ACJL  -  ÄL 24 feb / BIM 10 mars (5:e försöket)
    BabyW  -  ÄL 22 feb / BIM 11 mars (försökt i 20 månader)
    Tiina84  - ÄL 27 feb / BIM 13 mars (7:e försöket, inga barn)

Swn  -  ÄL 28 feb / BIM 15 mars (9:e försöket, 2:a barnet)
    SoMa72  -  ÄL ?1 mar / BIM 15 mar (3:e försöket efter MF nov-10)
    Bia 80  -  ÄL 5 mars / BIM 21 mars (3:e försöket, 2:a barnet)

LilyRose  -  ÄL ? mars / BIM ? mars (4:e försöket)
    Lick it up  -  ÄL ? mars / BIM ? mars ( 5:e försöket )

DazHamster  -  ÄL 19 mars / BIM 3 apr (11:e försöket)

Plus - listan

Myrran81  -  plus på BIM -7
    Laref  -  plus på BIM ?
    Systertillknorr  -  plus på BIM+3
    Elle1984  -  plus på BiIM -?
    Lovika83  -  plus på BIM +3/4
    Matematik  -  plus på BIM -1
    AngelandDevil  -  plus på BIM -1
    HelenFr  -  plus på BIM -1
    Babymoon  -  plus på BIM -3
    AngelandDevil  - plus på BIM -1/ +1
    Skruttnorpan  -  plus på BIM +/- (??)
    Delight87  -  plus på BIM +1
    Adora1  -  plus på BIM +8
    Daniela01  -  plus på BIM -4
    Chokladmuffins  - plus på ??
    Skyrocket  -  plus på BIM -4
    Baby88  -  plus på ?
    T inne  - plus på BIM -4
    Dellz   -   plus på BIM +2
    FruDahllöw  -  plus på BIM -1
    Lilla Ego 07  -  plus på BIM +1
    Limpan 83  -  plus på BIM -4
    Bebis11  -  plus på BIM -6
    Deeya  -  plus på BIM -7
    Sommar  -  plus på BIM -2

HjärtaHjärta
  • BabyW

Ändrade lite då alla inte riktigt var i BIM-datum...  Glad  Hur går det för er som redan passerat BIM?  Glad

Insåg dessutom nyss att det är ju jag som är näst på tur att ha BIM....!!!  Förvånad  Usch!! Har inte fått nån reaktion på mina ÄL-tabletter eller på sprutan alls denna månaden...  Rynkar på näsan  Ja, förutom att jag är väldigt öm i, framför allt det vänstra bröstet och det är svullet och lite hårt. Känner liknande i det högra men inte i samma utsträckning alls.
    Sen är jag lite smått febrig till och från. Pendlar mellan 37,2'  (har normalt sett alltid 36,4' som standard temp) och igår hade jag 38'. Jag känner mig inte alls som att jag ska bli sjuk men känner mig lite "småkymig" i kroppen ändå. Och har en grym huvudvärk från och till dessutom.

Sen händer det nåt riktigt jobbig med mig... Nåt som inte är så kul för min älskling. Min sexlust är helt puts väck!!  Skäms  Jag som ALLTID är sugen, när som helst på dygnet (i stort sett) och hur ofta som helst, dessutom! Det händer inget i kroppen alls...  Jag var helt förstörd i går kväll när vi lade oss. Rynkar på näsan  Har aldrig varit med om detta förr, i hela mitt liv!! Visst något mindre sexlust händer väl i kortare perioder då och då i livet, men inte så här helt utan lust och absolut inte så här länge.  Gråter Och jag saknar honom!! Men lusten finns bara inte. Jag känner mig hemsk, kall och elak... Hur ska vi någonsin kunna få en bebis när min sexlust bara dör ut, mitt i allt??

HjärtaHjärta

BIM-LISTAN

Kitty 82  -  ÄL 15 feb / BIM 25 feb (2:a försöket med Äl-tester, 1:a försöket med Glandin25)
    Lyckliglängtan - ÄL 15-19 feb / BIM 3 mars ( 9:e försöket)
    Brooklyn

Tiina84  - ÄL 27 feb / BIM 15-18 mars (7:e försöket, inga barn)

Lick it up  -  ÄL ? mars / BIM ? mars ( 5:e försöket )

DazHamster  -  ÄL 19 mars / BIM 3 apr (11:e försöket)
    ACJL  -  ÄL 23 mars / BIM 6 april (6:e försöket)

Plus - listan

Laref  -  plus på BIM ?
    Baby88  -  plus på ?
    T inne  - plus på BIM -4
    Deeya  -  plus på BIM -7

HjärtaHjärta

• BabyW
    DazHamster skrev 2011-03-06 12:39:13 följande:
    kanske redan är en bebis säger ja ju =) då ingenting av dina symptomer har stämt in med pergotime åh sprutorna ;) Jag håller alla tummar åh tår :D

ang. mina datum så är de ju så länge men vi kör på vanlig cykel så hojtar ja till om de tar längre tid men kan du ändra antalet försök för de här är det 14:e försöket såg att ja hade tänkt helt galet sist.
    Haha!! Ja, tänk om det hade varit så väl?!?  Flört  Tack, söta du!! Det värmer!  {#emotions_dlg.flower} 

Jag tyckte bara att vi kunder uppskatta datumen så länge. Så hojtar du sen bara, så rättar vi till dem efter hand!  Skrattande  Ändrar också till 14e försöket!  Tungan ute

Jag ska till gyn för att ta cellprov imorgon fm och då får jag nog även svar på mitt progesteronblodprov som de tog i onsdags. Så då får vi se om jag haft nån vettig ÄL denna gången, så jag får svar på vad som kan ha hänt här.
    MiAmore skrev 2011-03-06 13:17:17 följande:
    Så var mensen här. Suck
    Nej, gumman.......  Rynkar på näsan  Så trist!! Det kommer snart att komma lite ork i dig igen, även om det känns jobbigt och bara tungt just nu.

Styrkekramar  Hjärta
    AgnesGN skrev 2011-03-06 13:57:00 följande:
    DazHamster - Testade minus som tur var igår morse. Så det blev massa party all night long. Det var superkul. Nu väntar jag bara att mensen ska komma, småblöde lite då och då men "riktiga" blödingen har ej kommit igång.

Typiskt MiAmore. Nya tag!!

Bia80 - jag fattar vad du tänker, jag har börjat tänka likadant. Jag kör lite sporadiska försök nu, typ ahr sex när lusten faller på oavsett runt ÄL eller ej. Sen får jag verkligen välja, (vilket man aldrig kan egentligen) vill jag ha ett barn fött 2012 och de tidigare halvåret då helst.

BabyW - håller tummarna för dig nu! Jag önskar så att det lyckas!
    Tack söta du!! Ja, hoppas kan man alltid, men jag tror inte ett dugg på det denna gången. Nåt blev bara tokigt känns det som.  Obestämd

HjärtaHjärta

BIM-LISTAN

Lyckliglängtan - ÄL 15-19 feb / BIM 3 mars (9:e försöket)
    Brooklyn

Lick it up  -  ÄL ? mars / BIM ? mars (5:e försöket)

DazHamster  -  ÄL 19 mars / BIM 3 apr (14:e försöket)

Plus - listan

Laref  -  plus på BIM ?
    Baby88  -  plus på ?
    T inne  - plus på BIM -4
    Deeya  -  plus på BIM -7

HjärtaHjärta
  • BabyW
    Bia 80 skrev 2011-03-06 15:37:39 följande:
    Vad tråkigt för er som fått mensen Men alla verkar ha så himla skön inställning så snart är ni på topp igen och verkstaden är i full gång!!

BabyW: Allt som inte är som vanligt är bra! (hoppas jag) Det som låter bra är att ni verkar bli uppföljda och de har koll på er! Skönt att höra att den delen funkar.
    Fy vad tråkigt med sexlusten, vet precis hur det är. Jag kan knappast påstå att min varit på topp de senaste 3 åren med lite olika förklaringar. Ju mer man tänker på det ju jobbigare bli det På ett sätt har bebisverkstaden varit positiv då jag varit tvungen att ta tag i problemet. Inte som jag vill än men på god väg!

Hoppas de har bra nyheter för er iaf imorgon!

Kramar till er alla goa tjejer {#emotions_dlg.flower} 
    Ja, vi får hoppas att du har rätt!  Glad 

Just nu är jag bara sååå deppig och nere över att jag inte "känner nåt", så det tar överhanden av hela mitt humör idag.  Gråter 

Jo, visst kommer de ha koll på oss, och jag känner mig rätt övertygad om att det inte kommer funka för oss förrän vi får hjälp, vare sig det blir insemination eller IVF.

Lite goda nyheter imorgon, hade inte varit fel, nej!! Får hoppas på nåt riktigt glädjande.  Skrattande  Iofs så det mest glädjande hon kan komma med är väl att jag haft en bra ÄL bara. Blir nog inte mer revolutionernade än så... Nej, usch vad jag är negativ nu då!  Skäms  Skärpning!!!

Kramar tillbaka  {#emotions_dlg.flower}
  • BabyW
    Bia 80 skrev 2011-03-06 17:10:20 följande:
    Men att inte känna något är ju helt normalt!! Gjorde jag inte med sonen överhuvudtaget, det var inga som helst symptom. Men du hade ju ont i brösten, det är ju något iaf! 

Det låter som din ÄL fungerar fint med dina fina äggblåsor osv Hoppas nu den fått den lilla skjuts den behövde!

Du får absolut vara negativ och frustrerad men bara tills imorgon när du får nya goda besked (håller tummarna för det )

Jag själv förbryllad över att man har ÄL-smärtor samtidigt som sinÄL. Hur tusan kan man njuta av mys då?? Får preppa med alvedon kanske ha ha
    Denna månaden har jag iaf kommit underfund med om att ÄLär senare än vad jag tror så kanske vi träffar rätt denna gång. Men som sagt, jag känner ingen brådska just nu. Skönt faktiskt. Den känslan håller väl i sig någon dag till hoppas jag ha ha  
    Vad jag menade med "känner något", var att jag inte känner lusten för sex alls...  Skäms  Att jag inte har några symptom eller tecken på graviditet, har jag inte haft en tanke på att jag saknat. Jag menade bara att jag alltid brukar få några olika reaktioner efter min spruta, varje månad - dock inte denna gången.

Ja, vi hoppas hon har nåt kul att berätta imorgon!!  Skrattande  Lovar att försöka vara mer postiv igen efter mitt besök hos gyn. Men OM det skulle vara så att jag inte haft nån ÄL denna gången, så tror jag att jag bryter ihop på riktigt...  Obestämd

Jag brukar alltid ha smärtor strax efter ÄL så har man bara myst på innan så "bör" man väl ha täckt upp den fertila perioden. Kan man sedan klämma in lite försiktigt sex samma dag som ÄL efter dagen efter, TROTS att man har ÄL-smärtor så är det mest ett plus.  Tungan ute  Ja, Alvedon kanske är en bra idé??  Skrattande

Skönt att du kan känna lugnet!! Kan du smitta av dig lite..? Min tid rinner snart ut känns det som, och mitt lugn över att "det tar sig nog nån gång" försvann för länge sedan.  Flört  Var glad så länge du känner det bara!  Glad
    83Lovika skrev 2011-03-06 17:41:36 följande:
    BabyW - jag var också smått febrig o småsjuk innan jag plussade! Nu håller jag tummarna till dig{#emotions_dlg.flower}
    Allvar???  Tungan ute  Tja, det kanske inte behöver vara nåt dåligt tecken då... Vi får väl se!  Drömmer

Det kan jag bara inte minnas att jag kände under någon av mina andra graviditeter... Men man är ju glömsk och gammal nu för tiden!  Flört

Tack snälla, söta du som tror på vår tur!!  Hjärta

Kramar
  • BabyW
    Bia 80 skrev 2011-03-06 20:46:15 följande:
    Aha lite trögfattad här
    Ta inte ut något i förskott om morgondagen, du verkar ha en stark tro på att det kommer lösa sig för er och det har vi andra här oxå! Solig  Men dina reaktioner är ju helt förståliga och kan jag smitta av dig lite så skickar jag "lugn" åt ditt håll! Tror knapast du är för gammal Snart är du gravid och ni har glömt allt detta slit och bergochdalbana så fort ni har den lilla knodden hos er, jag lovar!!

Ang mina ÄL smärtor så trodde jag att de kom efter ÄL oxå men mha stickorna så vet jag att smärtorna kommer i samband med fullt utslag. Man får bara vara försiktig har jag märkt men ingen bra combo av min kropp direkt, iaf inte om man vill bli gravid...

Håller tummarna för morgondagen!! {#emotions_dlg.flower}  Stenhårt håller jag dem! 
    Tack, söta du!!  {#emotions_dlg.flower}  Gullig du är! Ja, alla som håller tummarna för oss.  Solig

Vi får hoppas att du lyckats täcka upp din fertila period iaf!  Skrattande  Har du tur hinner smärtan försvinna tills ägget väl släpper och sen har ni ju ca ett dygn till på er. Mys på så mycket ni kan!! Håller tummarna för er med!  Tungan ute

Kramar
  • BabyW
    Adora1 skrev 2011-03-07 08:17:30 följande:
    Baby W: Jag har trott jag har varit sjuk med feber när jag varit gravid. Ett klassiskt symtom. Ville bara säga det.
    Kram till dig! 
    Åh tack söta du!!!  Hjärta  Får väl se om det stämmer...  Tungan ute Har BIM på fredag, så det är ett litet tag kvar dit.

Kram tillbaka  {#emotions_dlg.flower}
  • BabyW

Tror att Brooklyns datum var i rätt månad, men bara stod i fel ordning.  Skrattande

HjärtaHjärta

BIM-LISTAN

Lyckliglängtan - ÄL 15-19 feb / BIM 3 mars (9:e försöket)

SoMa72  -  ÄL ?1 mars / BIM 15 mars (3:e försöket efter MF nov-10)

Lick it up  -  ÄL ? mars / BIM ? mars (5:e försöket)

Brooklyn  -  ÄL 15-18 mars / BIM 1-2 april  (5:e försöket, 2:a barnet)
    DazHamster  -  ÄL 19 mars / BIM 3 apr (14:e försöket)
    Kitty 1982  -  28-29 mars / BIM 7 april (3:e försöket med Äl-tester, 2:a försöket med Glandin25)

Plus - listan

Laref  -  plus på BIM ?
    Baby88  -  plus på ?
    T inne  - plus på BIM -4
    Deeya  -  plus på BIM -7

HjärtaHjärta
  • BabyW
    DazHamster skrev 2011-03-06 22:57:37 följande:
    Men gud så bra ja hoppas att de visar att du haft en jättestor åh fin äggblåsa som har släppt åh förhoppningsvis blivit befruktad =) Ja hojtar till om mensen ska fortsätta strula, jag har ju tid den 17 mars för undersökning ska ja behålla den tiden även om mensen kommit? Jag satsar inte nu längre på att bli med barn utan blir de så blir de men ska ja be om pergotime så man har ägglossning varje månad åh mens varje månad bara för att få bukt på mensen? Gör dom undersökningar om man äter pergotime med alla åh se så man haft ägglossning etc etc? lite nyfiken på hur den fungerar åh eftersom du äter dom så kanske du kan berätta lite =) har även hört att rosenrot kan förkorta menscykeln stämmer det? Eftersom jag inte finner nå hopp för mig längre just nu med barn så håller ja tummarna för dig åh alla andra goa tjejer här =)
    Lite info (både från gyn och egna erfarenheter) om Pergotime;

Pergo hjälper till att få en äggblåsa att mogna. Man tar en tablett om dagen, dag 5-9 i cykeln. Den ska även göra att livmoderslemhinnan ska bli tjock nog för att ta emot ett befruktat ägg, samt att slemhinnan ska bli dubbelskiktad.
    Sen får man gå på VUL dag 12 i cykeln för att kontrollera att en äggblåsa mognat och blivit tillräckligt stor (minst 18 mm). Har den inte det får man komma tillbaka efter några dagar, då en äggblåsa växer med ca 2 mm per dygn.
    I mitt fall får jag dessutom en spruta när min äggblåsa nått sina 18 mm, för att den verkligen ska släppa ägget (vilket i min kropp inte sker utan hjälp numera). ÄL sker mellan 34-36 timmar efter att jag tagit sprutan. Det är ju därför jag vet exakt vilken dag jag har ÄL.

Hoppas du blev LITE klokare på vad som händer med Pergon...?  Glad

Vad gäller rosenrot har jag ingen erfarenhet av den alls, tyvärr. Jag äter Efamol, som också ska hålla ordning på cyklerna och väen minska PMS-besvär. Efamol är också ett naturläkemedel.

Jag tycker absolut du ska behålla din tid hos gyn och beroende på om du haft ÄL eller ej, så kan du ju fråga om Pergon, så du slipper gå i evigheter mellan varje cykel. Det är ju sååå jobbigt!  Rynkar på näsan

Kramar  {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!