BabyW skrev 2011-01-08 12:09:29 följande:
Jo jag läste m din "stress-blödning". Inte kul ju!
Skönt att du fick reda på vad det var så snabbt och fick hjälp iaf.
Okej.. För att stoppa kraftiga eller extrablödningar då? Ja fattar, tror jag...
Men vad är det som gör att man har lättare för att bli gravid med dem då..? Eller rättare sagt - varför skulle det vara lättare då? Att det hindrar blödning och så är jag ju med på, men skulle ägget på nåt sätt ha lättare att fästa och i så fall varför...?
Sorry för alla mna frågor men min nuvarande gynekolog (privat), har varit väldigt "sparsam" med upplysningar och hjälpmedel för att underlätta för oss att bli gravida och för att undvika fler MF, så därför är jag nyfiken...
Har faktiskt fått tid hos en ny gynekolog (kvinnlig) i slutet av januari, som en väninna rekommenderat mig att gå till istället. Min vännna har fått mycket hjälp och förståelse där och väntar nu tvillingar (på femte IVF-försöket
). Hoppas hon kan hjälpa oss också!! Inte nödvändigtvis med IVF alltså (så långt hoppas jag inte vi behöver gå), men med förståelse för oron och rätt förutsättningar i vår fortsatta utredning.
Ska förhoppningsvis också få delta i en studie på kvinor med upprepade MF där man får hjälpande injektioner under en kommande graviditet för att undvika MF. Ska prata med den överläkaren på onsdag, så får vi se och hoppas att jag kommer med. Kan ju vara värt att prova iaf.
Ja, för att stoppa blödningar och för att få en mer regelbunden mens tror jag det var. Man är ju inte expert men läser allt man kommer åt. Lite skadad
Lättare var nog jag som fick uppfattningen av det jag läste. Många som gör en utredning får tydligen dom tabletterna för att regulera mensen och få den mer regelbundet. Då ska tydligen ägglossningen bli regelbunden också. Så har jag uppfattat det i allafall. Ska tydligen stimulera nåt hormon i hjärnan. Men nu är jag ute och svamlar, haha! Inga frågor är dumma eller helt tokiga. Man ska va nyfiken, fråga och självklart så vill man ha hjälp att få en liten bebbe. Så jobbigt när man vill men inte kan. Min syster försökte länge med båda sina och hon gick till en privat läkare, blev först spolad och sen fick hon tabletter (dock vet jag inte vilka) ska fråga henne. Efter att hon ätit dom så blev det en liten till. Dom hittade inga fel på hennes sambo eller på henne heller utan uttryckte det som så att hon kanske kunde ha för trånga äggledare. Där av spolningen, sen fick hon tabletter för att få en starkare ägglossning.
Så skönt att ni äntligen får komma till en gyn som kanske lyssnar, ger tips, råd, svarar på frågor. Sjukvården kan va som ett böljande hav. Ena läkaren ger svar, är intresserad, lyssnar, tar en på allvar. Den andra verkar sova under tiden man är där. Gör ifrån sig ett mmmm...... ja....... så kan det va....... vad tycker ni vi ska göra åt det....... Blir tokig på såna läkare. Man är ju inte där för att man vet nåt utan för att man vill veta.
Intressant det där med injektionerna, hoppas det hjälper. Vad innehåller dom??? Nyfiken som få
Kul att dina barn visar intresse för ett kommande syskon. Hoppas ni slipper gå så långt utan att det funkar och tar sig. Håller tummarna och mina tår.
Min son har i somras fått en lillasyster på sin pappas sida men det är inte samma sak. Han vill ha ett riktigt syskon säger han. Kan bero på att han och min sambo är så tajta att det skulle va mer sant att vi är en liten familj.
Sen blev jag lite less på soc tanterna som gör vår utredning åt tingsrätten. Deras fokus ligger på att min son har ett syskon och det är det viktigaste ett barn kan ha. Den största önskan man kan ge till sitt barn men det missade jag under alla åren jag försökte klarar och leva själv för att ge min son en trygghet. Det har hans pappa gett han. Men att han missat den tiden med sin son under alla år, det gör inget. Nu fick jag spy lite galla över han också. Skönt. Tacksam för att ni lyssnar