• sommar

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Hej alla glada! Stress kan påverka kroppen jätte mycket. Jag har haft en klockren mens hela livet. Har haft en del saker som hänt 2010 med en utredning på soc angående min son då hans pappa efter 10 år kom på att nu passar det att dela på allt och grabben vägrar åka. Sen att vi har börjat förska få barn har lett till att dan innan julafton slutade i ett kaos på kaut gyn med världens blödning. Aldrig haft mellanblödningar eller nåt sånt men gyn sa helt lugnt att du har stressat även om du inte tror att du har gjort det så reagerar din kropp. Så allt som händer i ens liv, samt tanken på att skaffa barn påverkar en mer än man tror. Så nu kör vi anti stress tjejer (Försöker intala mig själv ;) )

• sommar

Adora1, nja man lär sig leva med det. Har varit tufft i alla år. Fick en stämning dan innan julafton förra året så då drog denna rättsprocess igång. Vi har varit uppe i rätten förut då han efter 2 år kom på att han vill ha umgånge utan att ha träffat sin son något under dom 2 första åren. I min värld kändes det galet att lämna sonen till nån som hotat mig, bara så där. Lillkillen hade bara blivit lämnad till mormor och morfar några få gånger. Nu är det mer att dom fått ett eget barn, han och hans sambo. Hans far tycker det blir billigare att ha han varanna vecka. Inget emot om min son nu skulle vilja åka dit men det vill han inte. Pengarna vill jag inte ha om det just handlar om dom där 1173 kr i underhåll och 1050 i barnbidrag. Nu fick jag skriva av mig. Dags att jobba på syskon ;) 

• sommar

Ja, jag e också nyfikan på hur det går för babyW ;)
    Ja, men det som gör en starkar är ju dom saker som är jobbiga att ta sig igenom. Skönt att bara skriva av sig ibland.  Limpan 83, förstår dig precis. Man vill så gärna ha det lilla knyttet i magen. Man är så nyfiken på om det nu ligger nåt där i. Att ha grav test hemma är rena drogen. Jag har sagt till mig själv att jag absolut inte ska testa innan bim dagen men så ligger dom där. Ska har bim på måndag. Kunde inte låta bli att testa i måndags. Alldeles för tidigt och klart det blev en neg =( Men nu har jag band på mig till på måndag. Hihi! Tror inte det tog sig men man drömmer ju självklart. Kram

• sommar

BabyW Shit vad jobbig dag du haft. Massa kramar till dig. Känner så med er om det är så att dom glömt att informera om att simmarna kan bli slöa av medicinen. Inte ok, speciellt med tanke på att det handlar om så viktiga saker som att skaffa familj. Det är en självklarhet att informationen ska gå fram. Blir så less på sjukvården ibland. Man får minsann leta efter info själv för att få reda på nåt. Urk.

Babydreamer, jag håller tummarna för att kärringen inte kommer =)

Massa bamse kramar till alla tjejer här. Ni är enormt uppskattade för att man får spy galla, man får skriva av sig, gråta och stötta varandra.

• sommar

Ihea79 jag ska testa på måndag. Du är grym som inte testar innan. Hoppas veckligen du plussar nu =) Själv slutade jag äta primolut igår. Så mensen ska dyka upp om 2-3 dagar. Så som vi hållt på denna månad så hoppas jag att det tog sig. Vi är båda väldigt sexuella men denna månad så låg vi dubbelvikta i sängen båda två. Ska va kul att göra bebis, samt att min syster fick den 1a så vi har snuttat på mys bebbe hela veckan. Hihi!

Skruttnorpan, var bra sugen på att testa i morse men lät bli. Ska tvinga mig själv att vänta. Lite spännande att vänta ändå. Jag kan inte minnas att jag var sugen på salt under min förra graviditet. Kan dock avslöja att jag åt p-piller och fick pencillin som slog ut pillerna och det resulterarde i en graviditet. 

MiAmore förstår att det är jobbigt. Många kramar till dig. Ditt pluss kommer jag lovar.

Så glad att ni tjejer finns här alltså. Kramar till er alla

• sommar

Fick en kraftig blödning runt jul. Hormon rubbning pga stress sa gyn så jag har ätit dom i 15 dagar och väntar nu på mens. Varför har du ätit dom?? Nyfiken =)
    Det är tydligen vanligt att det tar sig under tiden man äter dom så man hoppas ju. Hih! Kram

• sommar

Hur äter du dom då Mischao?? Varje gång din mens är slut??

BabyW Jag fick ju en kraftig blödning i julas. Har aldrig varit med om det tidigare så jag fick utskrivet Primolut nor från gyn som skulle stoppa blödningen. Det är nog olika på hur länge man ska äta dom. Jag har läst dom som tagit dom i 10 dagar och dom som tagit dom i 14 dagar. Olika från person till person. Jag har ätit dom i 15 dagar. Så nu ska min mens komma om ca2-3 dagar. Men kommer den inte så är jag med bebbe i magen. Hoppas kan man ju. Många som äter primolut för att skjuta upp mensen. Det är en hormon som man tillsätter till kroppen. Om jag nu uppfattat det rätt. Är ingen läkare själv så ni får ursäkta om jag missförstått det hela. Det ska tydligen vara skadligt för fostret om man äter dom om man är gravid därför är det viktigt att man inte är gravid då man får dom. Jag var inte det men hoppas nu att jag är det.

• sommar
    BabyW skrev 2011-01-08 12:09:29 följande:
    Jo jag läste m din "stress-blödning". Inte kul ju!  Gråter Skönt att du fick reda på vad det var så snabbt och fick hjälp iaf.  Glad
    Okej.. För att stoppa kraftiga eller extrablödningar då? Ja fattar, tror jag...  Skrattande

Men vad är det  som gör att man har lättare för att bli gravid med dem då..? Eller rättare sagt - varför skulle det vara lättare då? Att det hindrar blödning och så är jag ju med på, men skulle ägget på nåt sätt ha lättare att fästa och i så fall varför...?

Sorry för alla mna frågor men min nuvarande gynekolog (privat), har varit väldigt "sparsam" med upplysningar och hjälpmedel för att underlätta för oss att bli gravida och för att undvika fler MF, så därför är jag nyfiken... Skäms

Har faktiskt fått tid hos en ny gynekolog (kvinnlig) i slutet av januari, som en väninna rekommenderat mig att gå till istället. Min vännna har fått mycket hjälp och förståelse där och väntar nu tvillingar (på femte IVF-försöket Skrattande). Hoppas hon kan hjälpa oss också!! Inte nödvändigtvis med IVF alltså (så långt hoppas jag inte vi behöver gå), men med förståelse för oron och rätt förutsättningar i vår fortsatta utredning.
    Ska förhoppningsvis också få delta i en studie på kvinor med upprepade MF där man får hjälpande injektioner under en kommande graviditet för att undvika MF. Ska prata med den överläkaren på onsdag, så får vi se och hoppas att jag kommer med. Kan ju vara värt att prova iaf.  Drömmer
    Ja, för att stoppa blödningar och för att få en mer regelbunden mens tror jag det var. Man är ju inte expert men läser allt man kommer åt. Lite skadad Flört

Lättare var nog jag som fick uppfattningen av det jag läste. Många som gör en utredning får tydligen dom tabletterna för att regulera mensen och få den mer regelbundet. Då ska tydligen ägglossningen bli regelbunden också. Så har jag uppfattat det i allafall. Ska tydligen stimulera nåt hormon i hjärnan. Men nu är jag ute och svamlar, haha!  Inga frågor är dumma eller helt tokiga. Man ska va nyfiken, fråga och självklart så vill man ha hjälp att få en liten bebbe. Så jobbigt när man vill men inte kan. Min syster försökte länge med båda sina och hon gick till en privat läkare, blev först spolad och sen fick hon tabletter (dock vet jag inte vilka) ska fråga henne. Efter att hon ätit dom så blev det en liten till. Dom hittade inga fel på hennes sambo eller på henne heller utan uttryckte det som så att hon kanske kunde ha för trånga äggledare. Där av spolningen, sen fick hon tabletter för att få en starkare ägglossning.
    Så skönt att ni äntligen får komma till en gyn som kanske lyssnar, ger tips, råd, svarar på frågor. Sjukvården kan va som ett böljande hav. Ena läkaren ger svar, är intresserad, lyssnar, tar en på allvar. Den andra verkar sova under tiden man är där. Gör ifrån sig ett mmmm...... ja....... så kan det va....... vad tycker ni vi ska göra åt det....... Blir tokig på såna läkare. Man är ju inte där för att man vet nåt utan för att man vill veta.
    Intressant det där med injektionerna, hoppas det hjälper. Vad innehåller dom??? Nyfiken som få Glad 
    Kul att dina barn visar intresse för ett kommande syskon. Hoppas ni slipper gå så långt utan att det funkar och tar sig. Håller tummarna och mina tår.
    Min son har i somras fått en lillasyster på sin pappas sida men det är inte samma sak. Han vill ha ett riktigt syskon säger han. Kan bero på att han och min sambo är så tajta att det skulle va mer sant att vi är en liten familj.
    Sen blev jag lite less på soc tanterna som gör vår utredning åt tingsrätten. Deras fokus ligger på att min son har ett syskon och det är det viktigaste ett barn kan ha. Den största önskan man kan ge till sitt barn men det missade jag under alla åren jag försökte klarar och leva själv för att ge min son en trygghet. Det har hans pappa gett han. Men att han missat den tiden med sin son under alla år, det gör inget. Nu fick jag spy lite galla över han också. Skönt. Tacksam för att ni lyssnar Hjärta
  • sommar

blirsnart85 massa kramar till er. Hoppas det löser sig. Jobbigt med mf men kämpa. Kram

• sommar

Lite tidigare än beräknat men mens på gång :( Nu är det dags att se fram emot februari månad =)

• sommar

systertillknorr, jo lite ledsamt men fortfarande så känner jag mig glad. Jag har haft en jobbig jul och ätit primolut så jag hoppades självklart men trodde inte på det. Har en bra inställning fortfarande. Bara tredje försöket. Grttis till dig =) Hur mår du??

• sommar

Kan inte slita mig från er underbara tjejer. Babydreamer jag håller mina tummar för att det e en liten bebbe i magen.

Chokladmuffins, kör du med äl tester eller är det en känsla du bara har. Också nyfiken Flört

BabyW Så underbart att få höra att simmarna är av elit nivå Flört  Då e det dags för er nästa gång tror jag. En känsla jag bara har.

Här kom ju mensen men den är slut nu. Hihi! Var rädd för att det skulle fortsätta blöda som förra månaden men nu e den slut. Känns så himla bra. Som sambon sa, nu har din kropp återstartat och det kommer ta sig snart älskling. Tur att man har den där andra halvan som är så klok och älskar en fastän man är orolig, nojjig, rädd. Ja, man längtar och det är inte alltid lätt. Nu är det väntan på äl. Den känns riktigt lång kan jag tycka. Men lite kul att gå och små retas med sambon och va lite svår. Hihi! Gör ju det hela lite roligare. Haha! Ursäkta att ni fick höra lite snusk också. Så underbart med en man som älskar en så mycket. Kärlek är fina grejer det Hjärta
    Nu ett glas vin och ett bad Skål Inga bebisar ska göras ikväll men om några dagar så börjar vi så det ryker allihop.

Ni alla söta tjejer som plussat. Stort grattis och njut med era män Kyss 

• sommar

Bim den 5:e och detta fanns på mitt test i morse. Kan inte riktigt fatta det. Men jag ser två streck =) Lycklig

• sommar

Känns helt galet. Jag som inte velat känna efter. Man har gått och väntat på mensen som skulle kommit nu till helgen och tror att allt är som vanligt. Jag hade helt vanlig pms, har dock mått illa men brukar göra det innan mens. Helt tokigt lycklig. Sambon vet inget och jag vet inte hur jag ska berätta. Wiii!!! Tjejer, ge inte upp. Det där pluset kommer till er också

• sommar

Hej vänner! Jag har varit på tidigt ultraljud och kom ut med en chock. BEBISARNA mår bra. Blev fram flyttad en vecka och med tvillingar. Känns helt overkligt. Ville dela detta med er. Hoppas ni alla mår bra och att ni får samma glädje besked som vi Hjärta

• sommar

Hej tjejer! Var ett tag sen jag var i denna tråd. Går in och läser ibland hur ni tappert kämpar. Kämpa på. Ge inte upp, eran tur kommer. Man ska aldrig ge sig. Rosenrot åt jag då jag blev med gravid. Så testa det, bidrottning gele verkar bra men det funkade inte för mig. Var nog i en alldeles för stressad situation i livet då. Tänkte dela med mig av glada nyheter att jag nu är i v 18 och fick i morse se att våran stora son ska bli storebror till två små systrar <3 <3 jag är lycklig men tänker ofta på er som kämpar. Min allra bästa vän och syster kämpade i massa år men plussen kom till slut men jag vet hur hennes längtan och kamp har varit. Kramar till er så otroligt mycket ni ska bara veta hur starka jag tycker att ni är Hjärta

• sommar

Hej tjejer!
    Tittar också in ibland för att se hur det går för er. Håller tummar och tår för er alla. Vill så gärna att ni ska få uppleva det man sitter i själv. Med en växande mage, med humörsvängningar utav helvete och en underbar sambo som står ut. Stöttar, kramar och längtar. Ska inte tala om storebror som längtar. Går in i v 28 i dag. Tjejerna lever rövare och man märker att man bär 2 små liv. Massa kramar till er som kämpar HjärtaHjärta

• sommar

Hej tjejer!
    Som många fler i denna tråd så satt jag för ett år sedan och tänkte att jag vill ha mitt plus. Livet var rätt jobbigt när man gick och grubblade. Sen dess så fick jag mitt plus och fick sen veta att det blev två små hjärtan <3 <3 som tickade. Ett år senare sitter jag i soffan och tänker på just denna tråd. Tittar in då och då. Kommenterar sällan men lider med er som har det jobbigt och gläds med er som får era plus. Jag hade en son och har glädjen att ha fått två små flickor som ligger och snuttar gott på sina nappar bredvid mig <3
    Vill dela med mig att ni som finns i denna tråd är fantastiskt stöttande och förstående. Tack för att ni finns!

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!