• BabyW

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

MiAmore skrev 2011-02-15 16:50:44 följande:
    Hej tjejer! Ville bara kika in för att berätta hur skönt jag tycker det är att inte längre fokusera på att bli gravid. Sedan jag gick med i viktväktarna har mitt fokus varit helt på att räkna pro-points och att träna, så jag har för första gången sedan bebisverkstaden började knappt någon koll varken på när jag har äl eller bim, och det känns jätteskönt! Och vågen visar redan -1kg; på en vecka! *hejja mig!* Hoppas allt är bra med er här inne och att det blivet några plus sedan jag var här inne sist?
    Bra jobbat, tjejen!!!  Skrattande  Skönt att du kunnat släppa det lite. Beundrar dig verkligen!!!  {#emotions_dlg.flower}

Kramar
    ❤❤  Alexander -97 ★  Madeleine -99  ❤❤ 
  • BabyW

Hej alla glada tjejer!!

Här har det skrivits en del inlägg sedan jag kollade sist. Min dator krånglar och appen till telefonen är rätt kass.  Rynkar på näsan 

Inte för att det egentligen har med tråden att göra, men jag är så glad idag för vi har fått en ny större lägenhet!!   Skrattande  Kännsjättekul och det blir packning och flyttning i rappet nu den närmsta vekan, för flyttlasset går redan nästa fredag.  Tungan ute  Har förhoppningsvis ÄL i helgen (får se vad gyn söger imorgon bitti), så tiden fram till BIM kommer att kännas kortare hoppas jag, för allt med flyttning och målning och allt.  Drömmer

Hur går det för er som har BIM som passerat eller har nu i dagarna...?  Solig

HjärtaHjärta

BIM-LISTAN

Lydiaz  -  ÄL 8-13 jan / BIM 28 jan-1 feb (7:e försöket, 3:e barnet)
    LilyRose  -  ÄL 18 jan/ BIM 30 jan-1 feb (3:e försöket)
    HallonS  -  ÄL 16-17jan / BIM 1-2 feb (1:a försöket)
    ACJL  -  ÄL 27 jan / BIM 11 feb (? försöket)
    Babydreamer  -  ÄL 30 jan / BIM 16 feb (4:e försöket)

DazHamster  -  ÄL 20-22 jan / BIM 17-19 feb (11:e försöket)
    SoMa72  -  ÄL 6 feb / BIM 20 feb (2:a försöket efter MF nov-10) 

Deeya  -  ÄL 9 feb / BIM 25 feb (4:e försöket, 2:a barnet)
    Hönan  -  ÄL 12 feb / BIM 25 feb (2:a försöket m insemination)
    Kitty 82  -  ÄL 15 feb / BIM 25 feb (2:a försöket med Äl-tester, 1:a försöket med Glandin25)

Annakohler  -   ÄL 16 feb / BIM 2 mars
    Lyckliglängtan - ÄL 15-19 feb / BIM 3 mars ( 9:e försöket)
    Brooklyn
      -  ÄL 17-19 feb / BIM 5 mars (5:e försöket, 2:a barnet)
    BabyW
      -  ÄL 20-21 feb / BIM 8-9 mars (försökt i 20 månader)

Tiina84 
    - ÄL 27 feb / BIM 13 Mars (7:e försöket, inga barn)
    Swn  -  ÄL 28 feb / BIM 15 mars (9:e försöket, 2:a barnet)
    Bia 80 - ÄL 1 mars / BIM 17-18 mars (3:e försöket, 2:a barnet)

Plus - listan

Myrran81  -  plus på BIM -7
    Laref  -  plus på BIM ?
    Systertillknorr  -  plus på BIM+3
    Elle1984  -  plus på BiIM -?
    Lovika83  -  plus på BIM +3/4
    Matematik  -  plus på BIM -1
    AngelandDevil  -  plus på BIM -1
    HelenFr  -  plus på BIM -1
    Babymoon  -  plus på BIM -3
    AngelandDevil  - plus på BIM -1/ +1
    Skruttnorpan  -  plus på BIM +/- (??)
    Delight87  -  plus på BIM +1
    Adora1  -  plus på BIM +8
    Daniela01  -  plus på BIM -4
    Chokladmuffins  - plus på ??
    Skyrocket  -  plus på BIM -4
    Baby88  -  plus på ?
    T inne  - plus på BIM -4
    Dellz   -   plus på BIM +2
    FruDahllöw  -  plus på BIM -1
    Lilla Ego 07  -  plus på BIM +1
    Limpan 83  -  plus på BIM -4
    Bebis11  -  plus på BIM -6

HjärtaHjärta

• BabyW
    deeya skrev 2011-02-18 13:26:08 följande:
    Jag tror nog jag har fått plus Skrattande

Fick redan igår på BIM -7 ett streck men vågade inte lita på de!
    Kan man lita på detta kanske? :)
    Åhh, GRATTIS!!!!! Vad roligt!!  {#emotions_dlg.flower}  Klart det är att lita på!!!  Tungan ute
  • BabyW
    DazHamster skrev 2011-02-19 02:38:07 följande:

BabyW: Hur gick det igår? nyfiken åh höra om du verkar få någon ägglossning även denna gång :D de kommer säkert gå vägen nu för nu har du ju fullt upp med att tänka på att packa åh flytta =) håller tummarna för dig och alla er andra =)

Deeya: Stort grattis :D känner du nå symptom än?

Njae, där var en äggblåsa men den var inte tillräckligt stor än, så det blev ingen spruta idag utan ett  jag ska på ÅB till gyn på måndag och då "bör" äggblåsan vara tillräckligt stor (den växer med ca 2 mm/dygn om allt är som det ska), så jag får kanske ta min spruta på tisdag och då får jag ÄL på onsdag. Skrattande

Meeen min älskling ska nOg iväg på tisdag kväll och kommer kanske hem på torsdag. Plus att min son är här och han har lov och är uppe länge på kvällarna... Så det har inte blivit så mycket mys som det brukar och som det "borde...  Usch och blä nör det inte hinns med massa mys. Inte jag van vid...  Obestämd
    83Lovika skrev 2011-02-19 09:22:31 följande:
    Hej tjejer, Grattis till alla nya PLUS och jag håller tummarna för er som fortfarande väntar på erat Plus
    BabyW - vad härligt med ny lägenhet!! Även fast det är jobbigt med flyttstäd o allt bärande och packande så är det otroligt kul o få packa upp på nya stället och få inreda
    Blir lite som en nystart med flytt!

{#emotions_dlg.flower}
    Ja det ska bli superkul att få komma till en ny kägenhet!! Flytta är bra för man får slängt en massa (detta-måste-vi-spara-på-för-det-kan-vara-bra-att-ha"skräp.  Flört  Visst blir det en nystart!!  Tungan ute  Jag har hittat massor med nya saker till nya lägenheten och den är dessutom 30 kvm större än den vihar nu så det blir mycket nyt att fylla ut ytorna med. Är helt lyrisk!! Skrattande  Ska börja ta tag i packningen imorgon. Och när mannen är borta (då är min son hos morfar några dagar), så kan jag spela hög musik, packa och ta ett glas vin - helt i min egen takt!!  Tungan ute

Vi fick dessutom besked från ORV igår att vårt nya efternamn gått igenom. Vi har tagit min mans morfars släktnamn. Också lite nystart!!  Drömmer
  • BabyW
    DazHamster skrev 2011-02-19 02:38:07 följande:

BabyW: Hur gick det igår? nyfiken åh höra om du verkar få någon ägglossning även denna gång :D de kommer säkert gå vägen nu för nu har du ju fullt upp med att tänka på att packa åh flytta =) håller tummarna för dig och alla er andra =)

Deeya: Stort grattis :D känner du nå symptom än?

Tja det blir nog ÄL på onsdag istället för imorgon, och då är nog mannen bortrest.  Obestämd  Lär väl inte bli nån bebis denna gången heller, misstänker jag. Men visst tiden till BIm lär ju gå i en rasande fart iom flytten och det är kanon!!  Tungan ute
  • BabyW

Får (återigen....!!) ändra mina datum, eftersom ÄL blir senare.  Obestämd

Deeya - lägger in dig under PLUS-listan, men är inte hundra på när du plusade... Var det på BIM -7..??  Skäms

HjärtaHjärta

BIM-LISTAN

Kitty 82  -  ÄL 15 feb / BIM 25 feb (2:a försöket med Äl-tester, 1:a försöket med Glandin25)

Brooklyn
    BabyW
      -  ÄL 20-21 feb / BIM 8-9 mars (försökt i 20 månader)

Tiina84 

Plus - listan

Laref  -  plus på BIM ?
    Baby88  -  plus på ?
    T inne  - plus på BIM -4
    Deeya  -  plus på BIM -7

HjärtaHjärta

• BabyW

Hahaha!! Något förvirrad idag tydligen...  Tungan ute  Ändrade ju aldrig mina datum för jag blev avbruten av sonen så jag bara postade inlägget.  Förvånad

HjärtaHjärta

BIM-LISTAN

Brooklyn
    BabyW  -  ÄL 22 feb / BIM 10 mars (försökt i 20 månader)

Tiina84 

Plus - listan

Laref  -  plus på BIM ?
    Baby88  -  plus på ?
    T inne  - plus på BIM -4
    Deeya  -  plus på BIM -7

HjärtaHjärta

• BabyW

Jag var hos gyn idag (igen!!) för att kolla äggblåsan. Det var en positiv förändring med samtidigt skumt...  Drömmer
    I fredags hade jag en äggblåsa på 12 mm på höger äggstock och ingen förstorad på vänster (vänster brukar vara där jag oftast har ÄL ifrån). Idag hade den på höger sida krympt till 9 mm men det fanns plötsligt en stor och fin på vänster sida, på 18 mm!!  Skrattande Och livmoderslemhinnan var 9 mm tjock och dubbelskiktad, vilket tydligen är perfekta förutsättningar att ta emot ett befruktat ägg. Så vi får väl se vad vi kan åstadkomma denna gången!  Tungan ute
    Så direkt när jag kom hem fick jag ta min spruta så imorgon kväll är det äggsläpp här hemma.  Glad

skruttnorpan skrev 2011-02-21 08:02:57 följande:
    Hoppas på det sista!Skrattande

BabyW- ge inte upp, hoppas på en långlivad, envis liten rackare och mys så snart inpå han ska åka spm möjligt. När det väl är dags kommer det hända!
    Gud va kul med flytten! Sambon har fått nysom en villa en bit bort som ska säljas, men inte är ute på marknaden än, sa att han skulle kolla om de var berädda att sälja utan budgivning...hoppas att det kan vara i vår prisklass bara...
    Hahaha!! Låter ju bra iaf!  Flört  Får väl hoppas att det finns en såm liten rackare då. Fikc besked idag att mannen har 74,5 miljoner spermier/ml och det var visst väldigt bra. Hoppas att dom är ett bra gäng som slåss om det.  Tungan ute
    Ja det är superkul med flytten. Mycket att fixa med nu i dagarna bara och jag är lätt nervös och stressad att jag ska ha missat något västenligt eller att det inte ska gå enligt planerna... Typiskt mig att oroa mig iofs.  Obestämd 

Kul med huset! Hoppas det kan bli ert utan mäklararvode.  Tungan ute  Keep us posted!
    Tiina84 skrev 2011-02-21 08:58:06 följande:
    Önskar er all lycka med er nya bostad plus ert nya namn Solig

Vad skönt att ha något att pyssla med nu, och kanske slippa tankarna lite kring barn. Mycket möjligt att det då går vägen:)
    Dom säger det så fort man inte tänker på det så vips!
    Tack!!!  Skrattande  Ja, pyssel får väl hjärnan att tänka på annat och distraktioner i lagom mängd är säkert vad denna bebiscerkstaden kan behöva.  Tungan ute Får se om det är tillräckligt för att kroppen ska slappna av och tillåta sig att bli gravid...
    Kitty 82 skrev 2011-02-21 09:58:25 följande:
    Jag har KANSKE plussat

Mend et är super tidigt då för jag fick utslag på CB digital ÄL.test i tisdags och idag morse så fick jag ett svagt men synligt plus alltså ett rosa streck brevid kontrollstrecket men så fort efter ÄL jösses amalia. det e ju bara 4-6 dagar efter ÄL...
    Kommer lägga in en bild på detta ikväll i min tråd under planerar barn-Graviditetstest.

Men jag vågar inte tro på det än för när man får en glad gubbe på äl-test dröjer det väl 12-48 timmar innan man har äl?

Helt otroligt. Kanske Glandin-25 var ett lyckopiller iaf
    Ooohh vad spännande!!  Skrattande  Hoppas att fu ett tydligt plus snart.  Drömmer
  • BabyW
    Bia 80 skrev 2011-02-21 20:11:22 följande:
    Babyw:
    Wow låter som det finns goda förutsättningar, lycka till

Kitty:
    Jag ser två mycket ljusa rosa streck men de sitter väldigt långt till vänster om man jämför med anda som plussat...annars tycker jag det ser lovande ut! Jag hoppas att det ska bli starkare nu! 
    Tack så mycket!!!  {#emotions_dlg.flower}
  • BabyW
    Kitty 82 skrev 2011-02-23 07:15:51 följande:
    Jag ger upp nu. I morse tog jag tre olika G-test

Preg: Neg eller supersvagt är svårt att säja (Kan vara spökstreck eller Inbillning)

Wondfo: Super svag skugga bara i viss vinkel ( Kan vara spökstreck)

RFSU: Super svagt streck vid kontrollstrecket på rätta stället (Kan vara spökstreck)

Känns så hopplöst detta, känns bara som jag får spökstreck.
    I och med jag bara har 10 dagar mellan ÄL och BIM så har ju jag BIM nu på fredag så läget ser ju inte hoppfullt ut.

Gråter Rynkar på näsan Skrikandes
    Då är du ju bara 8 dagar efter ÄL idag (om jag räknar rätt) och eftersom BM och gyn brukar rekommendera att man testar tidigast på BIM (då räknat på en snittcykel på 28 dagar) och då har du ju 6 dagar kvar till den rekommenderade testdagen.  Glad  Dessutom kan ägget fästa mellan 4-12 dagar efter ÄL och sen fördubblas HCG-nivån var 2-3 dag efter det. Så det är fleeeera dagar kvar innan du kan "ge upp" hoppet!!  Tungan ute

Så kört är det nog inte, vännen!!! Ge inte upp än!!!  {#emotions_dlg.flower}

Vill bara säga att det är självklart att man känner hopplöshet i din sits, men det är min "plikt" i denna tråden att peppa, uppmuntra och stötta dig till positiva tankar och hopp.  Flört
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!