• BabyW

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

skruttnorpan skrev 2011-01-18 13:21:52 följande:

GUMMAN! Jag hoppas du har fel, men se till att du får komma på en koll! Skriv av dig för allt vad orden bär för och bolla det du behöver! Den här tråden tar inte slut för att Januari gör det, när du orkar finns vi här om du behöver.
    Finns en riskt att jag snart joinar igen också...alla mina tidiga symtom är som bortblåsta, vilket var hur det startade sist. Hoppas att jag har fel, men är rätt nojjig just nu Obestämd
    STOR KRSM till dig!

BabyW- jag förstår frustrationen! Stor kram till dig och många tankar! Försök att se det som att läkaren hade en dålig dag och lägg tankarna på att när väl ägget släpper så har du den bästa hjälp som går att få för att du ska bli gravid och kunna bära den lill* tiden ut! HÅLL UT!

Tack så mycket, gumman!!!  Hjärta  Han har haft många dåliga dagar på sistone tycker jag...

Jo vi får väl hoppas att äggblåsan tar sig och gör den inte det så lägger jag all min tilltro till min nya gynekolog. Jag ska försöka se det som det bästa - den framtiden hjälpen när jag väl blivit gravid.

Förstår din oro nu, men jag hoppas verkligen att allt är som det ska och att du ska få behålla ditt lila pyre denna gången. Din kropp har väl bara anpassat sig till de förändring du haft nu men innan du vet ordet av å kommer det mer växtvärk och kanske lite illamående. Inte alltid kul kanske, men ett tecken för oss som lätt oroar oss utan symptom...  Skrattande

Kramar  Hjärta
    skyrocket skrev 2011-01-18 13:49:12 följande:
    Jag kan inte föreställa mig hur det är att vara i din sits men kan tänka mig att det är oerhört jobbigt!! Tycker du är jättestark och som många andra sagt, du är en frisk fläkt i denna tråd! Hoppas du orkar kämpa på och hålla dig kvar, vi alla finns här och stöttar/peppar/tröstar/lyssnar när du behöver oss.

Skickar styrkekramar och håller tummarna för att äggblåsorna vuxit tills på fredag!
    {#emotions_dlg.flower}Hjärta
    Tusen tack för de varma orden, gumman!!  Hjärta  Ja ibland kan man verka stark på ytan, men ibland bryter man ihop för minsta lilla. Men alla era uppmuntrande ord får en på fötter igen! Underbart att ni finns här för en när man är nere. Jag försöker mitt bästa att finnas för er andra med...

Ja, hoppas hoppas på bättre resultat på fredag!  Skrattande

Kramar tillbaka  {#emotions_dlg.flower} Hjärta
    Limpan 83 skrev 2011-01-18 13:58:44 följande:
    Får inte komma på någon koll, de menar att det inte går att se något såhär tidigt i graviditeten, är i v.6. Så det enda jag kan göra är att vänta! Hur ska jag ta mig igenom dessa dagar av ovishet? Jag vill ju bara få det konstaterat, ¨å att jag inte går och hoppas och tänker att det finns en chans att den lilla är kvar. Åhh orkar inte med detta :(

Skruttnorpa: tack, ja jag kommer nog skriva av mig lite här inne. Är nog ingen fara för dig ska du se! Men visst är man orolig den fösta tiden

BabyW: Hoppas verkligen att den nya läkaren som du ska träffa är mycket bättre. Det är så otroligt viktigt det här med bemötandet.
    Kram
    Usch vad trist. Ja, manär lite i ingenmansland så där i början av graviditeten... Tillräckligt gravid för att känna av det men inte tillräckligt för att det ska synas så mycket. ÄN! Hoppas allt lugnar ner sig och att det inte hänt något allvarligt!!  {#emotions_dlg.flower}

Klart du ska skriva av dig!!! Det är därför vi är här!  Skrattande Hade gärna följt med dig och varit stöd i väntrumet om vi bara bott i samma stad.

Ja den nya läkaren är enligt ryktet MYCKEET bättre. Har en väninna som väntar tvillingar efter 6e IVF-försöket och det är denna gynekologen hon går hos. Min väninna har faktiskt också tidigare gått till min nuvarande gyn och tyckte samma som jag. Tur att jag äntligen fick koma till hos den nya.  Skrattande  Ja bemötandet är allt! Känner man sig besvärlig och ivägen och ens oror och tankar och funderingar inte tas på allvar så är det ju kört...

Kramar tillbaka till dig!  Hjärta  Håller tummarna blåa...
    ❤❤  Alexander -97 ★  Madeleine -99  ❤❤ 
  • BabyW
    Adora1 skrev 2011-01-18 17:55:27 följande:
    Åh, vad jobbigt! Skickar en kram till dig!

BabyW: Fy f-n vad dåligt!! Jag mår illa av att läsa om det bemötandet du har fått!
    Kram till dig!
    Kitty 82 skrev 2011-01-18 15:19:53 följande:
    Tog nyss nu g-test och dom var lika mycket  Minus som innan Gråter
    VARFÖR  ska man plågas såhär?
    VARFÖR kommer inte mensen då så jag kan få chansen på nytt försök?
    VARFÖR har jag då lite Graviditetssymtom?
    Har inte heller fått mensen men är bara på BIM +3..Undrar dock!
    Tack, söta du!  {#emotions_dlg.flower}

Kram tillbaka  Hjärta
  • BabyW
    83Lovika skrev 2011-01-18 18:33:58 följande:
    nu var det en del att läsa ikapp.. Men jag har gjort mitt bästa :)
    BABY W - gud vad trist o behöva ha det så där, 36 år är ju inte så gammalt!
     många är ju först föderskor vid den åldern idag ju! Å så har han mage att fråga dig det i den sitsen.. borde han inte ha läst på det innan??!
    Håller tummarna att nya gyn är mer förstående =)

Åhh så trist Limpan - gud så tråkigt med blödningar och ovissheten av att inte få veta på riktigt!! Förstår att du är orolig och ledsen.
    Tack, gumman!!  Hjärta  Det värmer att det inte bara är jag som tyckte hela situationen var "fel"... 

Kramar
  • BabyW
    Bia 80 skrev 2011-01-19 08:00:02 följande:
    Hej!
    Hängde med i början på tråden men sen har jag bara tjuvläst Hade BIM 16/1 och mensen kom 17/1 så nu laddar jag om och ser fram emot nästa försök

Maajsi:
    Jag kan iaf svara att jag har mått illa som tusan men det var efter min ÄL. Jag tror abslolut det har med ÄL att göra. Men sen är jag jättedålig på det här med mf men kan det inte ta ett tag för kroppen att komma in i rätt cykel igen?

BabyW: Jag blir så förbannad när jag hör sånt, läkare borde skickas på charmskola, vissa är hopplösa! Nu hålelr vi tummarna för att nästa är vettig och bättre!

Limpan83:
    Vaddå för tidigt att se?? Jag gjorde ett VULi v10 då jag var orolig för mf pga av blödning. Jag åkte till KK jouren och satt där i 4h tror jag. De såg ett pickande hjärta då! Blir så trött på sjukvården. Träffade även då en fruktansvärd sjuksköterska...
    Men hursomhelst så måste man väl kunna få hjälp och stilla sin oro??
    Min blödning berodde antagligen på att jag förlorade sonens tvilling. Men det finns ju många andra som blöder och som det går bra för!
    Ja, jag känner mig inte trevligt och vänligt bemött faktiskt... Nästa ÄR jättetrevlig (åtminstone vad andra personer sagt som jag vet går hos henne). Vem som helst är nog bättre än min nuvarande iofs.  Glad

Hoppa in på listan!!  Skrattande
  • BabyW

Får försöka justera mina datum du, eftersom min ÄL blev framflyttad... Så får vi se hur det ser ut på fredag.  Drömmer

HjärtaHjärta

BIM-listan

Vill bli fyra  -  ÄL 10-13 dec / BIM 1 jan (3:e försöket)
    Frejja  -  ÄL 17 dec / BIM 3 jan (3:e försöket)
    Casiopeja  -  ÄL 22 dec / BIM 5 jan (4:de försöket)
    Annakohler  -  ÄL 13/23 dec / BIM 5 jan (försökt sen mars 2010)
    Mischao
      -  ÄL 24 dec / BIM 7 jan (1:a försöket)
    Zophy  -  ÄL 22 dec / BIM 7 jan (5:e / 6:e försöket)
    MiAmore  -  ÄL 25 dec / BIM 7 jan (6:e försöket)
    Kitty 87  -  ÄL ? / BIM 7 jan (1:a försöket, 4:e barnet)
    Kitty 82  -  ÄL? / BIM 7-10 jan (1:a försöket med Äl-tester)
    Sofia B  -  ÄL 21-23 dec / BIM 8 jan (5:e försöket)
    ACJL  -  ÄL  26 dec? / BIM 8 jan ( 1:a försöket)
    Fyrvaktaren  -  ÄL 24-26 dec? / BIM 8-10 jan (2:a försöket)
    Lhea79  -  ÄL 22 dec / BIM 9 jan (3:e försöket)
    Linnsi  -  ÄL 23-25 dec / BIM 9-11 jan ( 2:a försöket)
    Lolisa  -  ÄL 28 dec / BIM 11 jan (2:a försöket)
    Annelibengtsson80  -  ÄL 30 dec / BIM 13 jan (2:a försöket)
    Längtarefterbebis  -  ÄL 31 dec / BIM 14 jan (1:a försöket)
    Adora1  -  ÄL 2 jan / BIM ca 15 jan (2:a försöket)
    Skrus  -  ÄL 25-31 dec / BIM 15 jan (3:e försöket)
    Deeya - ÄL 30-31 dec / BIM 15 jan (3:e försöket)
    Tigern01
      -  ÄL 31 dec / BIM 16 jan (2:a försöket)
    JoWiAn  -  ÄL 3 jan / BIM 16 jan (2 försöket efter MF nov-10)
    Bäbis2011  - ÄL 3 jan ? /  BIM 17 jan (5:e försöket)
    SoMa72  -  ÄL 3 jan / BIM 17 jan (1:a försöket efter Mf nov-10)

AgnesGN  -  ÄL 1-4 jan / BIM 17-20 jan? (1:a försöket, 1:a barnet)
    Johannag   -  ÄL 4-6 jan? / BIM 18-20 jan? (? försöket, 1:a barnet)
    Swn  -  ÄL 6 jan / BIM 20 jan (7:e/8:e försöket, 2:a barnet)

Redhed83  -  ÄL 6-8 jan / BIM 22-24 jan (6:e försöket)
    Chokladmuffins
      -  ÄL 9 jan / BIM 23 jan (8:e försöket)
    Sandy83  -  ÄL 9 jan / BIM 24 jan (4:e försöket)
    Malika  -  ÄL 11-14 jan? / BIM 25-28 jan (försökt sedan April)
    Jessieåalbin  -  ÄL 12 jan / BIM 26 jan (3:e försöket - första med rosenrot)
    T inne  -  ÄL 14 jan / BIM 28 jan (4:e försöket)
    Lydiaz  -  ÄL 8-13 jan / BIM 28 jan-1 feb (7:e försöket, 3:e barnet)

Dellz   -   ÄL 15 jan / BIM 29 jan (? försöket)
    Skyrocket  -  ÄL ? jan / ca BIM 30 jan (3:e försöket)
    LilyRose  -  ÄL 18 jan/ BIM 30 jan-1 feb (3:e försöket)
    Daniela01   -  ÄL 16 jan / BIM 31 jan (2 års försök)
    Flickanfin  -  ÄL ? / BIM ? (3:e riktiga försöket)

Elisabet K   -  ÄL16-17 jan / BIM 1 feb (4:e försöket)
    HallonS  -  ÄL 16-17jan / BIM 1-2 feb (1:a försöket)
    Brooklyn  -  ÄL 18-21 jan / BIM 1-4 feb (4:e försöket, 2:a barnet)
    DazHamster  -  ÄL 20-22 jan / BIM 3-5 feb (11:e försöket)
    Lyckliglängtan  -  ÄL 19 jan / BIM 5 feb (8:e försöket)
    Jaspis78  -  ÄL 19 jan / BIM 6 feb (? försöket)

BabyW  -  ÄL 24 jan / BIM 10 feb (1½ års försök)
    Tiina84  -  ÄL 27 jan / BIM 10 feb (6:e försöket)
    Babydreamer  -  ÄL 30 jan / BIM 16 feb (4:e försöket)

Plus - listan

Myrran81  -  plus på BIM -7
    Laref  -  plus på BIM ?
    Systertillknorr  -  plus på BIM+3
    Elle1984  -  plus på Bim -?
    Lovika83  -  plus på BIM +3/4
    Limpan 83  -  plus på BIM -4
    Matematik  -  plus på BIM -1
    AngelandDevil  -  plus på BIM -1
    HelenFr  -  plus på BIM -1
    Babymoon  -  plus på BIM -3
    AngelandDevil  - plus på BIM -1/ +1
    Skruttnorpan  -  plus på BIM +/- (??)
    Delight87  -  plus på BIM+1

HjärtaHjärta

• BabyW
    Limpan 83 skrev 2011-01-19 11:05:06 följande:
    Fick missfall igår Gråter Började blöda mer under dagen, som vid mens. Sen fick jag starka molande smärtor i rygg och mage, typ som kraftig mensvärk. Ringde KK igen och de trodde på missfall. Allt känns skit just nu! Orkar verkligen inte med fler motgångar. Känner bara för att gräva ner mig någonstanns och slippa allt. Fy F'an alltså. Någon däruppe vill mig väldigt illa :(
    I november genomgick jag ju en förlossning i v.21 och fick skrapas under operation 4 gånger pga att moderkakan satt så hårt fast. Så jag hoppades ju på lite mer förståelse från KK, men icke. Bara vänta och se.. Nu är man tillbaka på ruta ett igen och det känns skit!

Men tack alla ni söta för de uppiggande och värmande orden, ni är toppen!!
    Kram
    Usch då... Jag beklagar verkligen, tjejen!!  Rynkar på näsan  Kan inte föreställa mig hur jobbigt det varit för dig i november... Jag har själv inte haft något MF senare än v 13 och det tyckte jag var jobbigt. Trist att de inte hade mer förståelse, när man nyligen gått igenom något sådan jobbigt. Man får tyvärr vässa armbågarna och slåss ordentligt flr sin sak, även i de situationer man är ledsen, nere och svag...  Skäms

Bara skriv av dig allt vad du orkar, för det brukar kännas bättre efteråt. Vi finns här för dig!!  {#emotions_dlg.flower}

Stora styrkekramar till dig!!  Hjärta
  • BabyW
    Kitty 82 skrev 2011-01-19 11:31:09 följande:
    Hmm fundera rpå om man ska slänga ut ännu mera pengar på g-tester idag påapoteket typ rfsu eller CB?
    Känns ju som att slänga mynten i sjön för att dom ändå visar fula neg hela tiden.

har du känningar nått?
    Kan du inte gå till KK och få tagit et hcg-blodprov. Där får de ju väldigt låga utslag och har man lver 5 enheter så anses man vara gravid... Prova!  Glad
    SoMa72 skrev 2011-01-19 11:38:03 följande:
    undrar om nu CB eller RFSU skulle visa nåt för mig när inte ens Testlagret gör det? tror jag avvaktar till fredag.

hade ju massor av känningar hela förra veckan, molvärk o smått illamående av o till, sen försvann det i helgen o på söndagen hade jag mensvärken from hell. sen har jag bara haft lite småont, men känner inget alls i brösten längre t.ex, inget illamående heller. skumt!!! Obestämd

du då?
    Testlagrets tester och CB mäter hcg från 25 mIU/ml och RFSUs "Testa-tidigt" mäter från 10 mIU/ml. Apoteket har ett test som heter Preg och det mäter från 50 mIU/ml.
    Eftersom det har oika känslighet kan man ju få negativt på ett men positivt på ett känsligare vid samma testtillfälle.

Hoppas ni båda får era plus snart så väntan är över!!  Skrattande
  • BabyW
    Kitty 82 skrev 2011-01-19 12:22:02 följande:
    Haha japp hon vet även om mina testvanor nu haha men samma där "Det finns tester som visar spökstreck" bla bla bla.

Ibland har man god lust att sätta foten i a*slet på henne.
    BabyW skrev 2011-01-19 12:01:50 följande:
    Kan du inte gå till KK och få tagit et hcg-blodprov. Där får de ju väldigt låga utslag och har man lver 5 enheter så anses man vara gravid... Prova!  Glad

Testlagrets tester och CB mäter hcg från 25 mIU/ml och RFSUs "Testa-tidigt" mäter från 10 mIU/ml. Apoteket har ett test som heter Preg och det mäter från 50 mIU/ml.
    Eftersom det har oika känslighet kan man ju få negativt på ett men positivt på ett känsligare vid samma testtillfälle.

Hoppas ni båda får era plus snart så väntan är över!!  Skrattande
    Men vad krävs för att man skall få ta blodprov? BM verkar ju inte vilja hjälpa nu iaf. Eller kan man kanske gå till sin lokala Vårdcentral?
    Det krävs att en läkare s'ger att de ska ta ett sådan blodprov, men det kan ju en läkare på KK göra. Bara att stå på sig och säga att du vill ha ett. Har du gått så långt över tiden så kan det knappast vra något problem att få till ett test. Eller prova med din VC, men de skickar provet till närmsta lasarett för analys och så får du svar efter några dagar.
    (Får du då besked om att du INTE är gravid, kan din gynekolog skriva ut tabletter som du tar för att få igång en mens, så att din nästa cykel kommer igång.) Hoppas ju självklart att du ÄR gravid!!  Tungan ute 

Håller tumarna för att du får gjort ett test snart!!!  Skrattande

Kram
  • BabyW
    SoMa72 skrev 2011-01-19 12:59:48 följande:
    Håhå, då skulle alltså RFSU's kunna visa tidigare? Tolkar jag det rätt då? Kanske får köpa ett sånt... Tack!
    Ja, plus eller mens, så man får försöka vidare.
    Yepp!  Glad  De reagerar på en lägre nivå, så är du gravid och har nått över 10 mIU/ml HCG i urinen så  bör du få positivt med ett RFSU "Testa-tidigt"-test!!  Skrattande HCG-halten dubblas med 2-3 dygns mellanrum, så får du negativt idag kan ju mycket väl HCG-nivån stigit till imorgon eller övermorgon. Därav att man kan få negativt ena dagen men positivt nästa...  Flört

Lycka till!!  {#emotions_dlg.flower}
  • BabyW
    Kitty 82 skrev 2011-01-19 12:56:57 följande:
    Vill ha plus imorgon då jag tänkte köpa cb test istället. Det skulle ju vara den bästa födelsedagspresenten för mig imrgon då på min födelsedag
    Hoppas du får ditt plus imorgon!!  Skrattande  Ta ett som mäter låg nivå, så får du större chans at få positivt, ifall nivån inte hunnit stig så mycket än...  Flört
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!