-
Ja, där ska vi alla skriva in oss snart!!!Adora1 skrev 2011-01-13 11:59:41 följande:Vilken fin Plus-lista!! Hoppas få hamna där snart jag med
-
Gud vet vad som händer här hemma, men idag fick vi ytterligare ett glädjande besked i vår bebisverkstad...
Min älsklings spermaprov var helt utan anmärkning!!! Aktiva små simmare var det visst gott om.
Antagligen har hans medicin tidigare sänkt fertiliteten (när han tog sin högsta dos), men nu när han slutat med medicinen (och även under vinterns nedtrappningsperiod) verkar han ha återfått den igen. Vilken lättnad!!
Så nu är det "bara" det där plusset som ska till....
Kan det möjligtvis vara så att det är vår tur nu?!?!?
(( För visst "borde" vi väl kunna bli gravida ihop - det har vi ju blivit två gånger förut... Eller funkar vi inte ihop, rent genetiskt..? Eller har jag bara blivit för gammal..? ))
-
Inte kul när det känns som att allt går emot en...Chokladmuffins skrev 2011-01-13 14:38:45 följande:
Stort grattis Skruttnorpan.. Bara slappna av och njut av ditt plus!!
Här efterlyses min ÄL.. Inga känningar av den överhuvudtaget.. segt.. Skulle haft den i måndags om jag räknar på min långa cykel.. Känns som allt motarbetar mig just nu.. När det handlar om barn alltså.. (Ingen ÄL, inställt utredningsbesök, Fått längre cykel från perfekta 28 dagar till 35+ dagar.. etc.)
En fråga bara - har du kört med ÄL-tester eller menar du att du inte kännt av något..? Du kanske har haft ÄL som vanligt utan att känna något, tänker jag. Eler så är den på gång!!
Om jag bara räknar lite lätt på det, så kom jag fram till detta;
Om du normalt haft en cykel på 28 dagar (och gissningsvis då en lutealfas på 14 dagar), och du nu fått en ca 7 dagar längre cykel, bör ju även ÄL ske senare (uppskattningsvis +-7 dagar senare, d v s runt nästa måndag istället för i måndagen som varit... Har nämligen läst någonstans att genrellt sett så är en kvinnas lutealfas oftast är densamma, oavsett om cykeln under en period blir längre eller kortare av någon anledning. Give or take en dag eller två... Men det är bara mina gissningar och jag har inget medicinskt belägg för min teori heller.
Så mys på i helgen!!! Det är ju mitt tips iaf... -
Tack gumman!!! Jo back-up finns vist. Skönt!!skruttnorpan skrev 2011-01-13 16:41:16 följande:GRATTIIIIIS!!! Klart ni kan bli gravida ihop! Och nu har ni ju värsta back up-en också juh!!! Härligt bruden!!
Stor kram till dig, tiina. Hoppas nästa månad är din tur!!
Tack för alla fina grattis!! Nu är det bar att hålla tummarna för att fröt vill stanna!
Klart ditt lilla frö vill stanna hos dig!!! Hoppas du vill stanna här inne hos oss ett tag till...? Du är ju en sådan glädjespridare! -
Ja, det var sååå skönt att få besked på!!! Jag är 36 ju... Lastgammal, som barnen säger! Fast min syster fick sin första för två månader sedan och hon är 41. Så allt hopp är kanske helt inte ute än...Adora1 skrev 2011-01-13 16:47:23 följande:Ja, hurra vad bra med spermaprovet!! Hur gammal är du? Tror absolut ni har bra förutsättningar nuBabyW skrev 2011-01-13 16:30:49 följande:Gud vet vad som händer här hemma, men idag fick vi ytterligare ett glädjande besked i vår bebisverkstad...
Min älsklings spermaprov var helt utan anmärkning!!! Aktiva små simmare var det visst gott om.
Antagligen har hans medicin tidigare sänkt fertiliteten (när han tog sin högsta dos), men nu när han slutat med medicinen (och även under vinterns nedtrappningsperiod) verkar han ha återfått den igen. Vilken lättnad!!
Så nu är det "bara" det där plusset som ska till....
Kan det möjligtvis vara så att det är vår tur nu?!?!?
(( För visst "borde" vi väl kunna bli gravida ihop - det har vi ju blivit två gånger förut... Eller funkar vi inte ihop, rent genetiskt..? Eller har jag bara blivit för gammal..? )) -
Hoppas VERKLIGEN på att du har en bebis i magen!!Babydreamer skrev 2011-01-13 16:55:52 följande:Då är vi lite i samma sits. Jag är på BIM +5 imorgon. Inga som helst känningar på att mensen skulle komma... Har dock aldrig varit gravid förut så vet inte om jag isf skulle var låghormonare.... Bara att vänta och se.. Antingen kommer ju mensen eller så är det en bebbe i magen ;) hoppas verkligen på det sistnämnda :D
-
Tack så mycket för att du tror på vår tur!!sommar skrev 2011-01-13 17:29:32 följande:BabyW Så underbart att få höra att simmarna är av elit nivå Då e det dags för er nästa gång tror jag. En känsla jag bara har.
Här kom ju mensen men den är slut nu. Hihi! Var rädd för att det skulle fortsätta blöda som förra månaden men nu e den slut. Känns så himla bra. Som sambon sa, nu har din kropp återstartat och det kommer ta sig snart älskling. Tur att man har den där andra halvan som är så klok och älskar en fastän man är orolig, nojjig, rädd. Ja, man längtar och det är inte alltid lätt. Nu är det väntan på äl. Den känns riktigt lång kan jag tycka. Men lite kul att gå och små retas med sambon och va lite svår. Hihi! Gör ju det hela lite roligare. Haha! Ursäkta att ni fick höra lite snusk också. Så underbart med en man som älskar en så mycket. Kärlek är fina grejer det
Nu ett glas vin och ett bad Inga bebisar ska göras ikväll men om några dagar så börjar vi så det ryker allihop.
Ni alla söta tjejer som plussat. Stort grattis och njut med era mänJa, när du säger det så rakt och enkelt så får vi tro på dig och hoppas att du har rätt!!! Hoppas, hoppas!!!!Babydreamer skrev 2011-01-13 17:45:47 följande:Vad skönt för er BabyW!! Då är det bara att köra på i vetskap om att ni verkligen har alla förutsättningar att få till en bebis Bra simmare och exakta datum för ÄL, enda pusselbiten som är kvar är ju att rätt simmare ska hitta ägget blir såklart i februariJaha... Det missade jag! Hoppas ändå att du får din ÄL snart så ni kan göra en bebis.Chokladmuffins skrev 2011-01-13 18:19:18 följande:Va gullig du är som lägger ner tankeverksamhet på min cykel =) Stor kram till dig..
Jo så här är det.. Jag började med ÄL tester i augusti eller september (kommer inte exakt ihåg) Första månaden jag provade fick jag STARKT utslag.. Sen de andra måanderna har jag testat från dag 6 efter mens fram till ett utslag som jag gissar mig till dvs inte alls lika starkt men som jag upplever lika starkt som kontrollstrecket.. Ibland har jag testat fram till ca 1 vecka innan mens och ändå inget klockrent streck..
Denna månaden har jag räknat på lång cykel.. Jag fick mens den 20/12 senast (vill gärna även säga SIST) Vilket för att jag borde ha haft äl den 10/1 vid lång cykel och 3/1 vid "normal" Men inget än.. så ev har min cykel blivit ännu längre nu.. =(
Jag kan bara råda dig att mysa på så mycket det bara går under hela cykeln och kanske prova CBs digital ÄL-test. Då får du ett klart besked - inga tvivel.
Stor kram tillbaka och lycka till!! -
Gud vad det måste kännas härligt att få se detta!!!! Det fick mig att få gåshud iaf...83Lovika skrev 2011-01-13 19:23:11 följande:
jag är gravid!! Känns bättre att se det svart på vitt.. med tydlig text o allting ;)
Känner mig dock inte så gravid, ömma bröst och lite molvärk/stickningar i livmodern ibland. Ev en lite ökad aptit också?
Nu håller vi tummarna här hemma för att pyret vill stanna kvar i magen och självklart att ni andra får era
snarast möjligt!Jag känner mest av min ÄL efteråt och får lite ont. Och efter Pergo-kuren ch fram till ÄL känner jag vilken sida det händer något på och vid varje VUL hittills har jag kännt rätt. Jag går ju mer hjälp sedan i form av Pregnyl-spruta för att verkligen få ägget att verkligen släppa.malika skrev 2011-01-13 20:27:11 följande:Tack vad gullig du är hoppas hoppas!!
Ja precis... det är efteråt det är värst!
just nu så är min mage uppspännd som bara den och det molar på ordentligt i livmodern men än så länge så visar testerna ingen stegring. Teststrecket syns mycket väl men inte alls lika starkt
Funderar på om jag ska ringa min gyn läkare imorgon för att få komma dit på VUL? är ju så nyfiken på om denna kur verkligen funkar (förra fungerade inte) för jag är ju så otålig men vill ju inte gå runt och hoppas en massa fastän det inte hänt någonting....
Tack så hemskt mycket för styrkekramarna!!!
Det behövs verkligen just nu
Ja.. det är iaf vad jag hoppas på, det måste ju vända någon gång!
Bara en nyfiken fråga...
Ni som ätit/äter pergo och som får ägglossning... hur känner ni när ni har ägglossning?
Be om en tid hos din gyn så du får klarthet i vad sm händer. Så du slipper gå och fundera och oroa dig. Kan rekommendera CBs digitala ÄL-tet om du är osäker. Där får du en glad gubbe när det r dags. Inga tveksamheter.Tack för de varma orden, söta du!!!! Jo det är en lättnad. Ja nu jä-lar SKA det bli en bebis i februari!! Eller den ska ju iofs tillverkas nu i helgen och strax därefter... Men plusset vill jag se i början av februari. Hihi!malika skrev 2011-01-13 20:40:59 följande:Haha.. såg just att det visst varrt tusen inlägg från mig här idag
Men har ingen möjlighet att vara här på dagarna så jag tar igen det när jag kommer hem på kvällarna istället
Men vad roligt för er!!
Skönt att medicinerna inte påverkar din man så mycket nu...
Klart att det är eran tur nu!! Tror absolut INTE att du är för gammal o tror helt klart att ni passar fin fint ihop
Nästa månad ÄR er månad!! Det tror jag det
Kramar -
Njut nu riktigt mycket!! Att vara gravid är underbart och man känner sig såååå vacker och kvinnlig. Kul att du kollar till oss ett tag till. Ja visst har vi lärt känna varann rätt bra. Har ju skrivit några inläg fram och tillbaka till varann och detal både positiva och negativa tankar och funderingar.83Lovika skrev 2011-01-13 20:58:37 följande:Tack tjejer, nu kan jag ta till mig era grattis på riktigt ;)
Nu håller jag mina tummar till er alla som snart ska , jag känner på mig att denna tråd är en riktig tur tråd.
Kommer ha kvar tråden som favoriter ändå, vill ju följa med er på vägen också, känns lite som man lärt känna en del nu genom tråden
Kramar
Menar inget illa alls så snälla ta inte illa upp. Inte alls på något missunsamt sätt, men jag måste erkänna att jag är lite avis..
Kramar -
Tack så mycket för det. Nu känner jag mig ännu mer peppad att lyckas nu!!!Adora1 skrev 2011-01-13 21:06:22 följande:Oh, yes!!Nej, hoppet är absolut inte ute!! 36 är inte nån ålder, dessutom verkar du ha prima generBabyW skrev 2011-01-13 13:58:59 följande:Ja, där ska vi alla skriva in oss snart!!!