Inlägg från: DazHamster |Visa alla inlägg
  • DazHamster

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Hej tjejer jag är kvar men tänkte ju prova att hålla mig borta en månad från familjeliv åh se om det hjälpte men ja kunde inte hålla mig borta xD har läst alla inlägg som gjorts var och varannan dag men inte skrivit något men tyvärr så kom mensen precis :/

Vi har däremot köpt oss en ragdoll kattunge för att kunna lägga fokus på något annat åh faktiskt så känner jag inte samma stora längtan längre nu då vi har en liten kattunge att pyssla om =) jag hänger kvar i tråden men blir de så blir det tänker inte kämpa åh bli besviken varenda gång, dessutom så får vi se vi kommer ju få en tid här snart för ivf åh ja vet att vi inte kommer kunna genomföra det nu med min vikt men ändå bra att få komma dit åh prata med dom så att man kanske får lite mer jävlar anamma i sig med vikten åh så =)

Vi som är kvar ska vi inte ta åh uppdatera listan lite så att vi lägger in nya fräscha datum =) åh som vanligt får någon lägga in mina då :P

ÄL: 24/8 BIM: 7/9 (20:e försöket, inga barn)        

• DazHamster

Glömde dock skriva att jag även ätit pergotime denna månad åh jag har en helvetes mensvärk som heter duga! har aldrig haft så här ont men de e väl p.g.a. pergotimen, grinar ju på morgon åh ligger åh gungar för att inte känna av den krampande livmodern men käkar alvedon åh ipren så de blir lite bättre iaf =)

• DazHamster
    Adora1 skrev 2011-08-11 22:55:56 följande:
    Rynkar på näsanFy vad jobbigt!! Det är ett rent helvete med menssmärta! Har du nån som hjälper dig och är snäll därhemma? Hoppas det iaf..
    MiAmore skrev 2011-08-11 13:36:44 följande:
    Nu har vi varit på rul! Allt såg jättebra ut och det är en livlig liten krabat jag har där inne. Hjärta 201 g kärlek och troligtvis en... FLICKA!! Skrattande Man kunde tydligt se tre streck där nere och man såg inga "tecken" alls på att det skulle kunna vara en pojke. Blev fram/bakflyttade (beroende på hur man ser det *ler*) en dag, från den 9 jan till den 10 jan. Åt rätt håll iaf

Skyrocket: Usch, sådana drömmar är hemska
    HjärtaÅÅHH; VA MYSIGT!! Härligt!

Skyrocket: Usch och fy för mardrömmar, har ett par ggr i veckan och det är så hemskt! Skönt att vakna dock!

Jadå min lilla älskling passar upp på mig =) ut med hunden åh hämta flaskor med varmvatten (hittar inte vetekudden) gör fika åh mat åh städar åh donar men har hjälpt till en hel del nu ja med igår åh idag så nu har ja ingen hemsk smärta längre =)

Jag tror ja ska käka enkelkur av pergotime denna månad också åh sen köpa en spruta med plastslang åh spruta  in i livmodertappen som en heminsemination så kanske det funkar lite bättre? eller vad tror ni?
  • DazHamster
    Adora1 skrev 2011-08-12 08:40:40 följande:
    Vad tycker doktorn?

hon har haft semester hela sommaren så hon går inte åh få tag på än :/
  • DazHamster
    AngelandDevil skrev 2011-08-15 21:22:04 följande:
    Så ska du abosolut INTE känna dig. Det finns både underbara stunder och jobbiga stunder med att vara gravid, förvisso är det sant att det i slutändan är det värt allt man går igenom (t.o.m. förlossningen!). Men man är inte misslyckad på något vis för att man inte lyckats bli gravid än. Alla kroppar funkar olika, så är det ju, och för vissa tar det 1 år, vissa 2 månader och andra 4 år. Men vet du va? Alla får sina små bebisar i slutändan, på ett eller annat sätt. Oavsett vilket sätt man får sin bebis på är man i allra högsta grad lyckad bara för att man kämpar och tar sig igenom de svåra stunderna. Jag tror också att många gånger blir de människor som har fått kämpa länge med att få barn de allra bästa föräldrar. De lär sig att uppskatta gåvan av ett barn mer nämligen då de vet hur mycket de fick kämpa för att få det. Du är inte misslyckad och du KOMMER få din bebis!

ja började också gråta över hur vackert och omtänksamt du skrev de här =) OCH det är helt rätt i det du säger, man kanske ska skriva ut den här texten åh vid varje tillfälle man mår dåligt så får ja ta fram de här och läsa de så man blir på bättre humör åh får mer jävlar anamma i sig =)
  • DazHamster

hej hopp i stugan =) här skriker det ÄL både på sticka åh i tjejmagen :S så håll tummarna för er som orkar för nu ska ja testa heminsemination åh hoppas på att det verkligen funkar =)

En till hyffsad glad nyhet är att ja har ju som sagt försökt gått ner i vikt i tusen år nu känns de som men faller tillbaka men jag har gjort något jag aldrig trodde ja skulle våga, jag har ringt min VC åh bokat tid för att se om ja får göra en gastric by pass (ja vet att den kommer bli godkänd). Man ska ha ett BMI på över 40 för att få den godkänd åh de har jag men dom måste ändå skicka remiss åh sen blir de massa möten innan en sådan operation blir av.

Det finns alltså tre saker som är positivt i en grej åh det är ju att lyckas ja med den här operationen åh håller den kosten så kommer ja ev. vara nere i min idealvikt om ett år sen så måste ja ju sluta röka tror inte man får vara rökare då man ska genomgå en operation åh sen om ja har tur så lyckas vi kanske bli gravid på egen hand.
    Det jag känner är att det här är den snabbaste och effektivaste vägen för ska ja lyckas gå ner 30 kg för att få genomgå en ivf så kommer det dröja minst 1-2 år åh ja vet att jag har ingen motivation jag har ju försökt så många ggr förut!      

• DazHamster
    MiAmore skrev 2011-08-25 11:23:01 följande:
    Kände två första sparkarna mot handen igårkväll! Skrattande HjärtaJa ring nu!
    DazHamster skrev 2011-08-24 21:56:15 följande:
    hej hopp i stugan =) här skriker det ÄL både på sticka åh i tjejmagen :S så håll tummarna för er som orkar för nu ska ja testa heminsemination åh hoppas på att det verkligen funkar =)

En till hyffsad glad nyhet är att ja har ju som sagt försökt gått ner i vikt i tusen år nu känns de som men faller tillbaka men jag har gjort något jag aldrig trodde ja skulle våga, jag har ringt min VC åh bokat tid för att se om ja får göra en gastric by pass (ja vet att den kommer bli godkänd). Man ska ha ett BMI på över 40 för att få den godkänd åh de har jag men dom måste ändå skicka remiss åh sen blir de massa möten innan en sådan operation blir av.

Det finns alltså tre saker som är positivt i en grej åh det är ju att lyckas ja med den här operationen åh håller den kosten så kommer ja ev. vara nere i min idealvikt om ett år sen så måste ja ju sluta röka tror inte man får vara rökare då man ska genomgå en operation åh sen om ja har tur så lyckas vi kanske bli gravid på egen hand.
    Det jag känner är att det här är den snabbaste och effektivaste vägen för ska ja lyckas gå ner 30 kg för att få genomgå en ivf så kommer det dröja minst 1-2 år åh ja vet att jag har ingen motivation jag har ju försökt så många ggr förut!      
    Håller alla tummar och tår!
    Ska du genomgå op först och avvakta med bebisverkstaden då eller?Åh, låter som att det är på G nu snart då? När var det du var uträknad till?
    op först sen bebis =) men tänker fortsätta försöka tills det är dags för en op.
  • DazHamster
    MiAmore skrev 2011-08-25 13:14:32 följande:
    Så blir du gravid innan op är planerad skjuter du fram op? Hoppas det går som du vill *ler* Vilket önskar du mest, att bli gravid innan eller hinna få op innan?
    jo precis de måste jag ju får inte vara gravid under op men får heller inte bli gravid första året efter op för då går man ner så mkt i vikt åh då får inte barnet i sig nå mkt näring men sen då vi väl ska köra på igen så måste ja äta mängder med vitaminer och mineraler för att tillgodose barnet med allt vad den behöver.

Hmmm en bra fråga självklart vill jag ju bli gravid nu på en gång men samtidigt om ja ska tänka realistiskt så tror ja nog att det är bäst med att vänta tills allt är klart. Därför att risken för graviditetsdiabetes minskar sen har ja för mig att risken för havandeskapsförgiftning också minskar sen så vet jag inte om min kropp orkar kånka omkring på 10-30 kg till :S Jag har ju redan problem med akutaryggskott, ont i fötterna vid mkt belastning och även knäna kan ja känna av men de är sällan de.

Vi är så pass unga jag åh karln så vi kan nog gott åh väl vänta ett tag till men sen då de blir en bebis då kommer vi nog köra på igen så att det blir syskon tätt inpå men de e ju lätt att säga nu då man inte har en aning om hur ens liv kommer att se ut då xD

1 september ska ja in till vårdcentralen där dom ska väga, mäta och räkna ut bmi åh sen skicka remiss till sundsvalls sjukhus så jag håller mig uppdaterad om hur det går =)

• DazHamster

jag menar att jag håller er uppdaterad xD haha ser inte ens vad ja skriver förrän ja skickat :P

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!