Inlägg från: DazHamster |Visa alla inlägg
  • DazHamster

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Babydreamer skrev 2011-05-23 17:54:51 följande:
    Inatt drömde jag en sån oerhört härlig dröm... Jag drömde att jag plussade :) Men jag och karln har pratat ut ordentligt nu och vi ska inte försöka att aktivt skaffa barn just nu eftersom han är osäker, men vi kommer fortfarande ha oskyddat och händer det så händer det.. Det känns lite bättre nu för han berättade små "historier" om hur min graviditet skulle bli och det lät så underbart och jag kände att han verkligen vill ha barn, det är bara tiden som inte passar just nu... Så vi får se vad som händer... Det går i perioder men just nu känns det okej med det beslutet...
    Vad glad ja blir då ja hör att de börjar ordna upp sig för er =)  men du måste hänga kvar i tråden iaf även om ni inte försöker aktivt =)
  • DazHamster
    ACJL skrev 2011-05-23 21:13:19 följande:
    Vad skönt att ni är på samma plan! Och hoppas ni plussar när ni minst anar det!
    DazHamster skrev 2011-05-23 17:42:41 följande:
    min Ägglossning har varit ett rent helvete!!! har haft så ont så ont så ja kunde knappt sova inatt :S läste nånstans på google att får man ont åh känner sig öm åh svullen så är det stor sannolikhet att det är fler än ett ägg som släppt :S jippie tänk om alla fem släppte åh blir befruktade :S:S:S haha då llägger ja nog in mig på psyket för de kommer nog bli tufft :/ hur går det för dig då ACJL inga känningar än för tantröd?
    Tråkigt att du ska ha så ont, men det tar sig så är det ju värt det! Sen får vi hoppas att det bara är ETT ägg som blir befruktat! (har för mig att ni inte önskar er tvillingar eller fler)

Inga känningar alls här! Tror inte jag hade äl då jag trodde att jag hade Ska göra ett g-test i morgon men tror inte jag kommer att plussa, känns inte så 
    ja de stämmer bra de :P fast lite mysigt hade det varit med tvillingar ;) vi får se blir de så så får de bli så helt enkelt :P
    Kom igen nu tjejen håll humöret uppe =) när du minst anar det så slår det nog till ;P
    hur länge hade ni försökt?
  • DazHamster
    ACJL skrev 2011-05-24 08:53:42 följande:

Mitt fina plus Är alldeles skakis! Trodde verkligen inte på den här månaden!
    vad var det jag sa ;) vad skojsigt att ni har en liten nu åh ska få en till =) dom kommer ha mkt nytta av varandra :D STORT GRATTIS :)
  • DazHamster
    ACJL skrev 2011-05-24 19:07:25 följande:

Tack snälla ni! Det värmer! Har haft lite "mensvärk" idag annars är allt som vanligt

Lyckliglängtan: Men då borde det väl ha tagit sig, tycker man! Hoppas hoppas!!

MiAmore: Låter inte alls kul!! Hoppas det går över snart så du får njuta av graviditeten ist!!!

DazHamster: Det var tack vare dig som jag testade mig i morse, så tack för ditt pepp

BabyW: Hur är det med dig? Och hur går det med din dotter? Tänker på er ibland! Kram

hihi vad trevligt att man kan hjälpa till lite :P
    har någon av er erfarenhet om pergotime vad den kan ställa till med i kroppen? har så sjukt jävla ont i tuttarna åh har haft de sen i söndas d.v.s. då min ägglossning inträffade sen ja har fått ett jädrans humör också :/
    idag var ja på en butik som heter change åh skulle köpa mig en ny bh då ja har med mig min höggravida vän in i hytten så visar ja henne mina bröst som jag har fått så himla mkt synliga blodådror på nog för att en eller två st brukar synas men de här har hänt nu åh mitt syfte var att ja ville visa henne vad sjukt läskigt de var och hon säger då till mig " men nu får du ta åh lugna ner dig, sluta leta symptom" jag brann av rent utsagt ja har inte letat något jävla symptom då de e åt h-vete för tidigt åh ja sa åt henne att hon skulle vara tyst för ja ville inte höra mer. HON är gravid och ska ha om prick 3 veckor kan hon inte försöka glädjas med mig att vi har fått hjälp åh att de dröjer inte länge innan det kommer måste hon låta så nedlåtande då?! de va ju inte ens symptom ja letade efter nog för att ja klagat för att ja haft så ont i brösten men de e med stor sannolikhet p.g.a. pergotimen, ja brukar ha ont en vecka innan mens men att tillföra dessa tabletter är ja att lura kroppen att producera mer östrogen så de e väl kanske inte så konstigt att ja har ont i brösten nu?

ursäkta mitt gnällinlägg men ja har ingen karl ja kan gnälla av mig på då han nu är bortrest :/ ja högger på allt som inte går min väg :( varför ska man må så piss grrrrrrrrrrrrrr....
  • DazHamster
    Adora1 skrev 2011-05-24 23:11:05 följande:
    ACJL: GRATTIS!!!!! Härligt!

DazHamster: Fy vad taskigt och okänsligt av din väninna! Östrogentoppen får säkert det att formligen explodera i boobsen på dig... Klart du ska avreagera dig i tråden, det är det FL är till för ju! Kramar till dig
    saken är den att ja är alldeles röd flammig på brösten nu :S tror ni de e farligt? känns som tigerbalsam att dom blir alldeles varma men det klias inte åh de svider inte :S:S har ringt sjukvårdsupplysningen åh dom ska ringa 00.45 åh ja orkar inte vara vaken så länge :S
  • DazHamster
    skyrocket skrev 2011-05-25 17:24:28 följande:
    ACJL, grattis!!!!

Ni som fortfarande kämpar, jag känner på mig att detta är er sommar :) vi kommer alla ha våra bebisar snart.

Idag gick jag in i vecka 20+0, halvvägs alltså. Känns helt otroligt. Mått riktigt dåligt idag och foglossningen är inte att leka med. Men allt för lill* Ärtan såklart.
    oj vad tiden har gått fort kändes som att de var igår du fick ditt plus :D men usch så jobbigt hoppas de ger med sig med foglossningen =)
  • DazHamster
    skyrocket skrev 2011-05-26 11:05:57 följande:
    ACJL och DazHamster, va söta ni är :) det känns dock som att tiden stått still de senaste veckorna (vart bakåtflyttad lite på rul) men nu rullar det på igen. Foglossnig, bristningar och illamående är värt det. Jag lovar :) DazHamster, snart har du ditt plus också!!!!

Adora1, jobbigt att vara sjukskriven men skönt att de tagit dig på allvar och att du kan ta dagen i din takt nu. :)
    jag tror verkligen att ja kommer få plus nu men frågan är bara hur många de blir :O om inte pergon lever om nere i äggledarna på mig :S men känns inte som att den skulle ge ifrån sig "mensvärksliknande" molvärk men samtidigt känns de väldigt tidigt för att kunna känna av ngt men är de fler än en bebis så kanske man känner av  tidigare =) har faktiskt inte "letat" symptom utan dom har kommit utan förvarning men illamåendet är garanterat från pergon =)
  • DazHamster

gjorde ett gravtest idag på BIM -6 men de visade sig inget men än ger jag inte upp hoppet känner ju lite grann i ljumskarna åh vid äggledarna att de drar lite så ja hoppas verkligen att de har tagit sig nu =) har känt så från 3:e dagen efter ÄL :S däremot så har ja jätte jätte ont i tuttarna åh har också haft de sen ÄL ungefär åh de är så jobbigt att ja vet inte vart ja ska ta vägen :( vaknar på nätterna av att ja vänt mig på magen åh släpat tuttarna i madrassen åh de smärtar!! ja brukar ju bli öm i brösten en vecka innan mens men de här har ju hållt på sen en vecka tillbaka :S
    en fråga bara?
    Kan man bli åksjuk om man är gravid? ja brukar inte ha lätt för att bli åksjuk men ja var jätteåksjuk igår då vi åkte till kälarne åh tillbaka från sundsvall :S

• DazHamster
    Swn skrev 2011-05-29 20:46:31 följande:
    Mensen kom på bim +1 så nu ska vi på utredning 8.juni. Ska bli skönt att få svar på varför det inte händer nått!! Vill nån skriva inn mina nya datum Äl 8.juni bim 22.juni ... Blir ledsen å besviken var enda månad och alla omkring mig blir gravida, vill vara glad för deras skulld men jag känner bara när ska det bli våran tur?!?
    Men vännen de kommer bli våran tid försök hålla humöret uppe ja har tusen vänner som blivit gravid runt omkring mig nu här i maj åh faktiskt så är ja jätteglad för deras skull men du kommer säkert också känna så då ni kommer på utredning för då får ni den känslan att hjälpen är nära =) visst blir man lite avis för att dom får före men ja försöker intala mig själv att det är ingen tävling men de blir lätt så :/
    För oss är det inget fel utan det sitter i min hjärna så ja försöker hitta på saker åh komma på andra tankar så man inte fastnar i den onda cirkeln, man tycker ju att vad har psyket med barnverkstan åh göra vet man att man har ÄL åh spermierna styrs ju inte av min hjärna men de e väl nånting som gör att de inte harmonernar :/
    Håller alla tummar åh tår för er att det kommer sluta lyckligt innan juni är slut =)
  • DazHamster
    Adora1 skrev 2011-05-30 08:33:01 följande:
    DazHamster: Ja åksjuka är ett klassiskt graviditetsssymtom! Låter lovande..

ACJL: Ja det är riktigt skönt att aktivera sig lite ibland och vara social!

Ohbaby: Kissnödighet är ett bra tecken! När jag väntade mitt första trodde jag först att jag hade fått urinvägsinfektion för jag kissade hela tiden och kände mig varm/febrig ha ha...

Swn: Kan inte föreställa mig hur jobbigt det är för dig nu, vill bara säga Kram! Med första barnet tog det nåt år för mig, hur var det med ditt första? Tycker inte du behöver orka vara glad för någon annan just nu, måste vara nästan omöjligt. Tänk på dig djälv och ta hand om dig själv bara. 

jag pinkar också hela tiden åh känner mig dålig som att ja är på g att bli sjuk men de har inte brytit ut något än iaf =) sen har ja vaknat varje morgon med mkt slem i halsen sen går det över :S jag brukar pinka jättemkt på vintern åh lagomt mkt på sommaren men de här slår även mitt pinkeri på vintern har redan varit på toan 15 ggr idag :S har inte uvi iaf..
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!